Tropheus tråd (side 83)

huff da Kristian! Synd at ingen skal klare å holde red cheeks...de er def de hissigste troffene vi har hatt. Det går veldig bra med våre ungfisk ennå. Har hatt egg en gang, men hun mistet etter noen dager. Håper det roer seg i karet ditt Kri. Visst ikke så får du sende de til bergen
Vibsi
huff da Kristian! Synd at ingen skal klare å holde red cheeks...de er def de hissigste troffene vi har hatt. Det går veldig bra med våre ungfisk ennå. Har hatt egg en gang, men hun mistet etter noen dager. Håper det roer seg i karet ditt Kri. Visst ikke så får du sende de til bergen:)

Har de ikke roet seg til badatsendingen kommer, kan du få de for en gooooooood pris! Tror ikke det er så gunstig å fly fra afrika og bli møtt av de derre djevelene der!
hva er det du skal ha fra afrika da?
He... he... spenningen stiger for hver dag som går. En ting er hel sikkert. Den sommerfuglen som er i magen min er større enn deres. Jeg tenker å bruke forumet til å oppklare en del ting. Dette blir min alle første gang som importør direkte fra Afrika.

Fangstasjonen heter Kibwanaqua. De har drevet med dette siden 1999. De leverer bl. a. til Franrike, Belgia, Tyskland, USA, Canada, Hongkong ... Så dere kan heretter bruke navnet til fangstasjon i steden for "badatssendingen". Det lyder komisk. Dette er et seriøs firma som holder til i Tanzania/Der es Salaam. Jeg forstår situasjon dernede slik at det er kjøpere som venter på fisk og ikke om vent. Favorite fisker forsvinner like fort som de kommer inn. Dette betyr at det er vanskelig å fortelle potenselle kjøpere om hva som er inne. Fiskene er der i dag men kanskje ikke i morgen. Enkelt områder er det strengt bevoktet av soldater. De skal vel ha litt de og. Så det beste er å bestille fort de fiskene en vil ha. Så får vi en bekreftelse om fiskene er tilgjengelig eller ikke.

Akkurat nå så undersøker Kibwanaqua om frakt med Swiss Air. Dette er tross alt første gang for dem også. Så vidt jeg vet er det ingen importer i Norge som får fisk direkte fra Afrika. Hvis dette går bra blir Kibwanaqua første man i Norge og vi er de første som får fisk direkte derfra. Ikke dårlig det.

Jeg har linken til fangstasjon på hjemmesiden min. Det er bare ta en tur innom.
Det er jo din sending Badat! Jeg hadde aldri hatt baller til å gjennomføre noe som det der! Har dessverre hørt alt for mye kjipt om exportører fra sjøen til å tørre det.. Håper du også tjener din del på det. Det er jo en risiko, og det skal du ha betalt for. Men ikke for mye hehe!

Er veldig spent på om de klarer å skaffe mbokoene.. Jeg blir veldig imponert om de lander på gardermoen om noen uker! Har ikke hørt om noen som har motatt fisk fra det området på mange år, så hvis dette går, må jeg leie meg akvarierom for da skal alle black variantene til østerås

vet du forresten hvor fangststasjonen ligger?

Hvor raske er de på å bekrefte bestillingene?

Mvh,
kristian

ps. Bergen, dere har vel sett petrobildet på cichlid-forum.com? Det røde
KristianH
Det er jo din sending Badat! Jeg hadde aldri hatt baller til å gjennomføre noe som det der! Har dessverre hørt alt for mye kjipt om exportører fra sjøen til å tørre det.. Håper du også tjener din del på det. Det er jo en risiko, og det skal du ha betalt for. Men ikke for mye;) hehe! Er veldig spent på om de klarer å skaffe mbokoene.. Jeg blir veldig imponert om de lander på gardermoen om noen uker! Har ikke hørt om noen som har motatt fisk fra det området på mange år, så hvis dette går, må jeg leie meg akvarierom for da skal alle black variantene til østerås;) vet du forresten hvor fangststasjonen ligger? Hvor raske er de på å bekrefte bestillingene? Mvh, kristian ps. Bergen, dere har vel sett petrobildet på cichlid-forum.com? Det røde;)

Har du en link? Ikke sikker på hvilket du mener...
Jeg klarer ikke dette her alene ute deres hjelp.
Ja, det er mange "haier" rundt området Der es Salaam. Handler man fra en ukjent person er det ikke "safe". Han Steve på Trophs.com handler samme sted fikk jeg beskjed om. Men ellers denne fangstasjon har solid referanser som nevnt i forrige mail.

Tar deg en tur innom min hjemmeside Kristian. Jeg gidder ikke å svare alt. Der står infor om Kibwanaqua på siste seksjon.

Jeg har ikke ekspedert de som står i annonsen "neste bestilling". Må samle på litt flere først. Du var litt for sent ute til å være med på første fly. Sånn er det bare. Når jeg først spørrer så kom svar ganske raskt.
Var jeg tidlig nok ute eller?
JAA jeg vet denne! Har bestilt 6 stk, men spørs jo om de kommer nå da..
Vibsi
Var jeg tidlig nok ute eller? :)

Kan du sende meg e mail med deres bestlling, Vibsi.
badat
[QUOTE=Vibsi]Var jeg tidlig nok ute eller? :)

Kan du sende meg e mail med deres bestlling, Vibsi.
Ja det kan jeg. Sendte den for noen timer siden i tillegg til for noen dager siden. Har du ikke fått den?
badat
Jeg klarer ikke dette her alene ute deres hjelp. Ja, det er mange "haier" rundt området Der es Salaam. Handler man fra en ukjent person er det ikke "safe". Han Steve på Trophs.com handler samme sted fikk jeg beskjed om. Men ellers denne fangstasjon har solid referanser som nevnt i forrige mail. Tar deg en tur innom min hjemmeside Kristian. Jeg gidder ikke å svare alt. Der står infor om Kibwanaqua på siste seksjon. Jeg har ikke ekspedert de som står i annonsen "neste bestilling". Må samle på litt flere først. Du var litt for sent ute til å være med på første fly. Sånn er det bare. Når jeg først spørrer så kom svar ganske raskt.

Hehe, jeg har sjekket de ut, men ikke bare hørt positive ting.. Skal ikke gjenfortelle det, for det kan like godt være at det er fortelleren som er useriøs, og ikke fangststasjonen. Sitter også på en orginal prisliste Riktignok litt gammel og med dollar, men Badat gir dere gode priser..

Dere må gjerne teste det ut først, det er bare luksus det!

Er de useriøs, så får vi oss en smekk på pu....!
Men det er en risk man må ta for å finne det ut vel? Går det bra, så er jo DET luxus Da kan det bli veeldig gøy! Og veeldig dyrt
Helt ærlig så tror jeg de ikke er mer useriøse enn alle andre aktører der nede, men det er et egent "språk" når det gjelder hurtighet og fakta.. Det er hvertfall inntrykket mitt etter å ha snakket med folk som har importert direkte.. Men, disse kan jo være suverene! No risk, no fun
har sendt mail til deg også Kristian Eg e på maileren ikveld
Nå står bestillingen din på lista i annonsen Vibsi.

Enig med Kristian her. "No risk-no fun". Dette passer jo til dere som driver med Petro. Jeg har ikke Petro enda men liker høyt risikofaktor. He...he...

Dere kan trøste dere med at fangsplassen er kjent i hele verden så de driver ikke med papirfisk.
Men man kan ha uflaks med sine underleverandører, fangmenn ...
Ok, trodde min bestilling kom med på første bestilling siden vi bestilte med engang vi fikk listen over fisk. Men når kommer neste bestilling da?
Det er litt av en kunst å samordne 6 fisker her og 6 fisker der slik at det blir en boks i bestilling. Morsomt dette her. Det kom 2 bestllinger i siste kvarter så nå har jeg allerede mange. Da blir ikke lenge til. Jeg kan prøver å lemme den på første sending.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap