- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Revestrekenes akvarieverden (side 83)
Revestrekenes akvarieverden (side 83)
Postet 20.04.12 kl 12:13
Vannbytter og svimeslåtte cory...
I går byttet jeg vann i alle karene så de skal være klare til vi reiser til Egypt, og Martina og Kenneth skal se etter fisk og hunder. Midt i nedtapping av karet med C121 og unge eques ble jeg opptatt med noe annet og oppdaget plutselig at det bare var 5 cm vann igjen. Etter å ha fylt 6-7 cm vann vippet flere cory over på rygg og jeg tenkte at noe måtte være galt med vannet... det var temperaturen, skikkelig iskaldt var det. Jeg fortet meg å skru på litt mer varme og sakte men sikkert livnet coryene til igjen, og i dag ser de heldigvis helt normale ut.
I dag har Atle kjøpt et Nikon Coolpix AW100 så vi kan ta bilder under vann når vi snorkler, gleder meg
I dag har Atle kjøpt et Nikon Coolpix AW100 så vi kan ta bilder under vann når vi snorkler, gleder meg
Postet 23.04.12 kl 17:39
Postet 23.04.12 kl 18:25
Postet 23.04.12 kl 23:02
Kort rapport fra el gouna, egypt
Joda vi reiser mye Inger Anne og det er spennende Egyptturen har vært helt fantastisk selv om det er rart å være i et land i revolusjon, og her sitter vi og nyter livet mens andre kjemper for menneskerettighetene.
Vi har vært ute å snorklet og undervannskameraet fungerer helt etter forventningene, masse bilder kommer i tråden når jeg kommer hjem til min egen data (Atles er en skikkelig sinkedata nemlig). Ellers har vi vært en tur i Luxor og der var det mye flott å se, hodet var proppet med historie når vi var tilbake i El Gouna En ridetur på egyptiske hester har det også blitt, og Atle har selvfølgelig kjørt firhjuling i ørkenen og gocart.
Vi har vært ute å snorklet og undervannskameraet fungerer helt etter forventningene, masse bilder kommer i tråden når jeg kommer hjem til min egen data (Atles er en skikkelig sinkedata nemlig). Ellers har vi vært en tur i Luxor og der var det mye flott å se, hodet var proppet med historie når vi var tilbake i El Gouna En ridetur på egyptiske hester har det også blitt, og Atle har selvfølgelig kjørt firhjuling i ørkenen og gocart.
Postet 06.05.12 kl 14:40
Coryyngel og saltvannsarter
I Tukanokaret yrer det av liv, "store" og knøttsmå yngel så det er nok både C134 og Tukano I går oppdaget jeg to yngel i Gosseikaret, C071 bor også der men jeg tror nok det er gosseiyngel som har vokst opp
Og så må jeg bare legge inn en haug med bilder fra Rødehavet... først ett par over vannflaten
og så under vann...
Skikkelig fiskesuppe rundt båten...
og de var ikke særlig skvetne av seg
Og så må jeg bare legge inn en haug med bilder fra Rødehavet... først ett par over vannflaten
og så under vann...
Skikkelig fiskesuppe rundt båten...
og de var ikke særlig skvetne av seg
Postet 11.05.12 kl 01:02
Postet 11.05.12 kl 01:11
Endret: 11.05.12 kl 01:21
Saltvannsbilder del 3
alle var ikke like fargerike...
Postet 11.05.12 kl 01:19
Endret: 11.05.12 kl 01:21
Postet 11.05.12 kl 01:35
Postet 11.05.12 kl 05:59
Postet 11.05.12 kl 09:05
Postet 11.05.12 kl 17:03
Postet 11.05.12 kl 23:37
Postet 14.05.12 kl 11:20
Postet 15.05.12 kl 00:02
Taeniura lymma (bluespotted stingray) og Pterois volitans
I El Gouna er det også et lite Akvarium med Rødehavsarter, her har de blant annet denne flotte rokken, Taeniura lymma
og selvfølgelig Pterois volitans.
Postet 16.05.12 kl 12:17
Endret: 16.05.12 kl 14:00
Postet 16.05.12 kl 13:31
Postet 16.05.12 kl 17:46
Endret: 16.05.12 kl 19:00
Canthigasteren kan være en c. papua. En utrolig flott kulefisk. Tar jeg ikke helt feil, er det denne arten som en på The Pufferforum har, og fisken heter Camille. ;-D
Diodon hystrix har jeg allerede kommentert på Facebook. Men så var det den med de hvite kantene på finnene, og svært så avmagret pga. innvollsorm. Jeg må kikke rundt litt der. Det er noe kjent med den, men jeg greier ikke å plassere den. Saltvannskuler er ikke min sterkeste side.
Diodon hystrix har jeg allerede kommentert på Facebook. Men så var det den med de hvite kantene på finnene, og svært så avmagret pga. innvollsorm. Jeg må kikke rundt litt der. Det er noe kjent med den, men jeg greier ikke å plassere den. Saltvannskuler er ikke min sterkeste side.
Postet 16.05.12 kl 20:43
Jeg sliter litt på den midterste kula di. Den er såpass syk at man ikke helt får et godt inntrykk av hvordan den ser ut. Det kan være en annen fargevariant av hystrixen. Ellers så kan det være en fisk som kalles spottet burrfish, Chilomycterus reticulatus. Jeg har funnet to bilder av denne på nettet, hvor den har de hvite finnekantene. Men jeg vet jo ikke om de er riktig identifisert. Eller så kan det være noe helt annet... Jeg får lyst til å spørre på TPF. Der har vi en biolog som har spesiell interesse for kulefisk, og han er helt rå på identifikasjon.
Postet 16.05.12 kl 21:00