- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 84)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 84)
1. Vegard her er en av dine Hårsnegler...
2. Jeg har fått et kull med gule epler og det som er så rart med de er at de er gjennomsiktige. Skal bli spennende å se om de fortsetter å være det. Foreldrene hadde slike utvekster på følehorna ved munnen, så ut som små fingrer, blir spennende å se om disse får slike også.
3. Syns dette bildet er så koselig. Ser så fredelig ut..
2. Jeg har fått et kull med gule epler og det som er så rart med de er at de er gjennomsiktige. Skal bli spennende å se om de fortsetter å være det. Foreldrene hadde slike utvekster på følehorna ved munnen, så ut som små fingrer, blir spennende å se om disse får slike også.
3. Syns dette bildet er så koselig. Ser så fredelig ut..
Postet 28.03.12 kl 20:50
Postet 28.03.12 kl 22:06
1. To suller som liker seg i høyden
2. Denne blå eplen hadde tullet seg fullstendig inn i en storvokst sverdplante. Den strevde lenge før den kom seg ut. I stedet for å klatre oppover så skulle han rett igjennom. Sånn er epler de skal rett frem , ingen omveier.
3. Sjelden og se Antennene fremme, så her er en av mine grønne.
2. Denne blå eplen hadde tullet seg fullstendig inn i en storvokst sverdplante. Den strevde lenge før den kom seg ut. I stedet for å klatre oppover så skulle han rett igjennom. Sånn er epler de skal rett frem , ingen omveier.
3. Sjelden og se Antennene fremme, så her er en av mine grønne.
Postet 28.03.12 kl 22:25
Postet 28.03.12 kl 23:23
Postet 28.03.12 kl 23:29
Postet 28.03.12 kl 23:31
Postet 28.03.12 kl 23:45
Postet 28.03.12 kl 23:47
Stativet kan du bare gi opp. Jeg bruker aldri stativ. Kjøpte makrolinse en gang men bildene ble bedre uten. Fikk ikke dreisen på den.
Ingen innlegg uten bilder.
1. Enda en langnese
2. En rosa eple....
3. en liten rosa eple og en marisa eple. Sjekk sittestillingen til den rosa epla. Den holder godt tak i maten.
Ingen innlegg uten bilder.
1. Enda en langnese
2. En rosa eple....
3. en liten rosa eple og en marisa eple. Sjekk sittestillingen til den rosa epla. Den holder godt tak i maten.
Postet 29.03.12 kl 00:16
Postet 29.03.12 kl 00:19
Endret: 29.03.12 kl 00:20
Larsernskal prøve nå så du får se ungene til dem æ fikk til deg,prøver fish eye linse,ikke prøvd den før. du må kom på fotomøte neste gang. tatt påske her .så snudd døgnet
Ja lurte på hvorfor du var oppe så sent. Fins det noe som heter fish eye linse også? Hvilken tid er det møtet? Vi har middagsgjester hver onsdag og de drar ikke hjem før i 7-8 tia.
Postet 29.03.12 kl 00:34
Heidi Ingdal[QUOTE=Larsern]skal prøve nå så du får se ungene til dem æ fikk til deg,prøver fish eye linse,ikke prøvd den før. du må kom på fotomøte neste gang. tatt påske her .så snudd døgnet
Ja lurte på hvorfor du var oppe så sent. Fins det noe som heter fish eye linse også? Hvilken tid er det møtet? Vi har middagsgjester hver onsdag og de drar ikke hjem før i 7-8 tia.
Hei,de møtene er kl 19 en onsdag hver mnd.
skal prøve legge inn hvordan det ser ut på bunnen av snegle akvariet,litt problemer med og rengjøre der for tiden.
![[External Image] [External Image]](http://i44.tinypic.com/2yvpa0w.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://i42.tinypic.com/ohq15v.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://i42.tinypic.com/2148en9.jpg)
Postet 29.03.12 kl 13:23
Først må jeg bare berømme Heidi I. for å holde høy aktivitet i denne fine tråden, og for at du sprer om deg med sneglelidenskapen og -kunnskapen din. Det er faktisk mye til din ære at mange som meg koser seg veldig når innom AF, og/eller når vi titter inn i våre egne kar.
Over til Tjukkeberta, perlen som jeg har latt vokse for å se hvor gammel og stor den kan bli. I månedenes løp har jeg forelsket meg nok til at den kun kan få en naturlig død. Å la alle perlene vokse opp er desverre umulig da jeg har tendens til overfôring (*hoste*) og trivselsfaktoren samt raten på formering er stor.
1. Tjukkeberta strekker på seg om det er fristende nok.
2. Letteste veien ned er å slippe alt en holder i.
3. Desverre litt rusten i skallet med årets løp, fra å være perlegullblank og flott som ung. Kroppen har blitt fløyelsgrå med hvite lekre prikker, øynene er vakre i sort.
Over til Tjukkeberta, perlen som jeg har latt vokse for å se hvor gammel og stor den kan bli. I månedenes løp har jeg forelsket meg nok til at den kun kan få en naturlig død. Å la alle perlene vokse opp er desverre umulig da jeg har tendens til overfôring (*hoste*) og trivselsfaktoren samt raten på formering er stor.
1. Tjukkeberta strekker på seg om det er fristende nok.
2. Letteste veien ned er å slippe alt en holder i.
3. Desverre litt rusten i skallet med årets løp, fra å være perlegullblank og flott som ung. Kroppen har blitt fløyelsgrå med hvite lekre prikker, øynene er vakre i sort.
Postet 29.03.12 kl 13:35
Postet 29.03.12 kl 13:44
Postet 29.03.12 kl 13:54
Endret: 29.03.12 kl 13:55
Postet 29.03.12 kl 14:11
Postet 29.03.12 kl 14:32
Lars det kommer seg dette. Finne nusselige epler som jeg er mormor til....Har du prøvd å beskjære bildene etterpå?
Jeg ser ingen skitt i karet ditt jeg...Tror du har misforstått at der er så mye arbeid med akvarium...man skal minst mulig nedi kara. Du trenger ikke vaske alt du har i karene dine. Det eneste du skal gjøre er å bytte vann, passe vannverdier, sjekke at innboerne har det bra, vaske glasset hvis du ikke har snegler, ta bort døde dyr og planter. Har du snegler så slipper du det også. Renske filter når det er veldig lite vanngjennomstrømmning, Mate, slamsuge hvis det er nødvendig. Det er slutt på den tiden da man ikke byttet vann og alt skulle ut av karet en gang for året for en storrengjøring. Mulig det var oftere også. Så Lars , det er ikke så mye arbeid, mest kos syns jeg.
1 og 2. To søte blåneser.
3. En liten Thiara Wintherii som koser med etposthorn.
Jeg ser ingen skitt i karet ditt jeg...Tror du har misforstått at der er så mye arbeid med akvarium...man skal minst mulig nedi kara. Du trenger ikke vaske alt du har i karene dine. Det eneste du skal gjøre er å bytte vann, passe vannverdier, sjekke at innboerne har det bra, vaske glasset hvis du ikke har snegler, ta bort døde dyr og planter. Har du snegler så slipper du det også. Renske filter når det er veldig lite vanngjennomstrømmning, Mate, slamsuge hvis det er nødvendig. Det er slutt på den tiden da man ikke byttet vann og alt skulle ut av karet en gang for året for en storrengjøring. Mulig det var oftere også. Så Lars , det er ikke så mye arbeid, mest kos syns jeg.
1 og 2. To søte blåneser.
3. En liten Thiara Wintherii som koser med etposthorn.
Postet 29.03.12 kl 14:44
Postet 29.03.12 kl 15:44
Postet 29.03.12 kl 15:51