Revestrekenes akvarieverden (side 84)

Den med de hvite finnekantene var diger, 50 cm eller noe slikt. Den andre var nok rundt 30 cm... etter mitt noe dårlige øyemål.

[External Image]
Et dårlig hodebilde av ovenfor nevnte fisk
Ja, jeg vet at det er en av de større kulene. Hystrixen blir veldig stor. Og det kan være en hystrix, den også, den med hvite finnekanter. Jeg har lagt ut melding på TPF, og så får vi bare vente på at Corvus (biologen) stikker innom. Jeg vurderte også Starry puffer, men den hadde helt feil ansikt. Starry puffer blir virkelig enorm, og i Puffer Pedia på TPF står den oppført med minste akvariestørrelse: the ocean. ;-D Jeg ler alltid når jeg tenker på den.
Foreløpig stemmer alle for at det er en d. hystrix.
Jeg googlet meg frem til noen hystrix "black spot" som kunne ligne også, da stemmer det nok som de tror.
Også Corvus droppet innom og sa c. hystrix, og da er det garantert riktig. Han er rå på identifikasjon. Men den stakkars fisken har nok ikke lenge igjen. Den er skrekkelig utmagret.
Takker for svaret Inger Anne Ja, den så direkte usunn ut, rart ikke innehaveren gjorde noe med den.
[External Image]
Den første dagen snorklet vi ved et rev rett utenfor kysten, der var det dårlig sikt, masse døde koraller og lite fisk...

[External Image]
Den fineste vi så der var Pomacanthus maculosus

[External Image]

[External Image]

[External Image]
for en bra tråd! oi oi

klarte ikke bla igjennom alle sidene men en god del av de, bare lurer, hvilket kamera og objektiv bruke du får å få disse sylskarpe bildene?

Takker Amilie

Undervannsbildene er tatt med ett Nikon Coolpix AW100, bildene fra akvariet i Egypt er tatt med Canon EOS 600D og objektivet er Canon EF-S 18-200mm IS.

Her hjemme bruker jeg stort sett Canon Macro EF 100mm f/2.8 USM til fiskefotografering.
som eg mistenkte så bruker du macro ja, macro er best til klare nærbilder av fisken?
kan man zoome med macro linser?

du er virkelig flink til å fotografere, men en liten hyllest til Canon å da

Lenge siden siste innlegg her i tråden... det er ikke så mye å skrive om bortsett fra en skikkelig nedtur i den ene 160l. De voksne P. compta'ene fikk en eller annen slags sykdom (lå bare "på stedet hvil" og niviftet med finnene) som jeg dessverre ikke klarte å kurere så nå har vi bare ungfisk igjen Det snedige var at sykdommen ikke påvirket A. dolichopterus'ene eller coryene i karet.

Nye bilder har jeg heller ikke tatt i det siste så da pynter jeg innlegget med litt fargerikdom og finvær fra Egypt

[External Image]
El Gouna sett fra luften, og som dere ser ligger revene rett utenfor kysten.

[External Image]

[External Image]
"Fuglefjell" fotografert fra vann

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Så trist med mallene

Er så frustrerende med sånt en ikke finner ut av...
Har savna innlegg herfra ja
Synd med P.comptaene deres, og merkelig at det kun rammet de og ikke L183!? Snodig!
Pål
Nydelige bilder. Flink fotograf er du.
Synd å miste så flotte fisker.

God sommer.

Espen
[External Image]
Nå har jeg faktisk somlet meg til å ta noen akvariebilder og først ut er en ung Corydoras sp C134 på ca 10 uker Flere bilder kommer så fort jeg får redigert dem.
Corydoras sp c071 og c. gossei
[External Image]
C071 har delt kar med gossei siden de kom til Norge (planen er å gi dem hvert sitt kar, må bare få rotet meg til å gjøre det) og her er noen bilder av begge artene...

[External Image]
Gosseiyngel

[External Image]

[External Image]
C071 blir mer og mer sosiale av seg, nå kan jeg sitte med kameralinsen helt inntil glasset uten at de fordufter

[External Image]

[External Image]
Så flotte bilder! Nydelig cory også.
Mange takk Britti

[External Image]
Jeg avslutter "kvelden" med et bilde av en H. zebra som spiser mygglarver
I dag var de skikkelig fotogene så flere bilder kommer i morgen. Et par av dem er forresten litt loslitte i stripene og jeg tror at det kan være to hanner som har kranglet litt, kanskje de begynner å bli kjønnsmodne
Enda et nydelig bilde! så spennende at de begynner å bli kjønnsmodne. De er så flotte! Er så misunnelig på den zebraen. En vakker dag skal jeg også ha noen slike.
Åh, så søt en liten gossei ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap