Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 84)

Ja prisene virka ok for meg i allefa.. Ikke at jeg har enormt med kunnskap om slikt enda.

Blir dyrt for deg dette hehe. Er jo så mye man må ha. og i allefall med tanke på evt yngel.
Stine Sofie
Veldig hyggelig å se at du er tilbake, Mona! Gleder meg som en unge til å se hva som får flytte inn i karene dine denne gangen :)


Takk for det

Stine Sofie
PS: Bare si ifra om du skulle trenge flere av Liberty-filtrene, siden jeg nettopp har fått meg ny reol skal jeg kvitte meg med de jeg kjøpte av deg.

Jeg har ikke bruk for dem i overskuelig fremtid, så takker for tilbudet, men du kan bare selge dem når det passer deg.

Men nå ble nysgjerrigheten vekket... Ny reol? Hva med litt detaljer, hehe Liter pr kar og sånn?
Ja, en sort porsareol står nå montert ved den gamle reolen Foreløpig bare porsaen som er oppe, men dog. Mye som skal gjøres før kar og vann skal på plass! Får heldigvis hjelp til vatring og den delen. Så ja, den er sort, fire kar i høyden og to i bredden. Karene er på 60x40x25cm, lengdexbreddexhøyde. Dype, fine cory-kar! De to nederste karene er 30cm høye. Ender derfor opp på 60L som i dag, bare med bedre mål. I tillegg ble det jo åtte kar i stedet for fire!

Pr nå har jeg en coryblanding med C. sychri, green lazer og gold lazer, en gruppe CW021, en gruppe C. cf. bicolor, en gruppe C. concolor. Kvitter meg nok med en del når jeg skal bytte over til ny reol, for å få plass til litt andre arter. Skal jo også prøve å få avlet på disse Nannostomus'ene mine når jeg flytter over
Æsj, det kan se ut som AquaMedic ikke lenger har noe sortvanns-ekstrakt...
Iallefall har ikke Aquaristikshop det i sortimentet sitt lenger, men de har de andre vann-produktene fra Aqua Medic.

Det var kjipt, for det sortvannsekstraktet var supert å klekke egg i.

Jeg skal IKKE ha Tetra sitt svar på sortvanns-ekstrakt på flaske, for etter hva jeg leste en gang her på forumet, har de merkelig nok tilsatt formaldehyd (!) i sin! WTF kan man jo spørre seg, hva har det i sortvannsekstrakt å gjøre!?
Jarle F
[URLBLOCK1]


*rødmer*
Hvordan søren fant du dem, og ikke jeg?

Jeg SVERGER på at de ikke var der istad! Hehe!
Stine Sofie
Pr nå har jeg en coryblanding med C. sychri, green lazer og gold lazer, en gruppe CW021, en gruppe C. cf. bicolor, en gruppe C. concolor. Kvitter meg nok med en del når jeg skal bytte over til ny reol, for å få plass til litt andre arter. Skal jo også prøve å få avlet på disse Nannostomus'ene mine når jeg flytter over :)



Stine: C. cf. bicoloren din er C142

Mona : Hyggelig å se at du er gira,halve jobben er god planlegging.
JAG
Mona : Hyggelig å se at du er gira,halve jobben er god planlegging.

Ja, alt går fryktelig tregt når man er klar for å komme i gang!

Jeg må få en liste av deg på email over fisk du kan tenkes å ville selge i løpet av høsten og vinteren, da er det bare å holde av til meg! Du har jo mye snacksy i karene dine, vet jeg! Erik også.... kanskje jeg må snoke litt på hva han har og.
Hehe
mona o
[QUOTE=Jarle F][URLBLOCK1]


*rødmer*
Hvordan søren fant du dem, og ikke jeg?

Jeg SVERGER på at de ikke var der istad! Hehe!

Sikkert lagt inn akkurat nå :p
Ser at det ikke er så mange igjen.
Jarle F
Ser at det ikke er så mange igjen.

Jeg har bestilt et par stykker De varer lenge, så jeg trengte ikke flere. Ikke sånn FØR fiskene er kommet i hus engang, iallefall, hehe!

Jeg sitter og venter på bestillinger fra 3 ulike steder; Aquaristikshop, Aquamanias og Webzoo!
Det er bra at du er tilbake Mona ble plutselig mer liv på forumet.
Kan tenke meg at du tvinner litt tommeltotter nå. Det hadde jeg gjort
Erik Johansen
Det er bra at du er tilbake Mona ble plutselig mer liv på forumet.

Takk for det
Kan tenkes jeg kommer til å tvinge ut av deg noe fisk etterhvert, hehe
Det går bra det er bare å sende en melding.
mona o
Jeg har bestilt et par stykker :) De varer lenge, så jeg trengte ikke flere. Ikke sånn FØR fiskene er kommet i hus engang, iallefall, hehe! :)


Hvor mange liter kan du preparere med dette sortvannsekstraktet?

Har 12 kar med tilsammen ca 700 liter vann, og da lurer jeg på om prisen blir prohibitiv?

Dessuten, var innom Dahls for å kjøpe oppvekstfor idag. De hadde fått inn 54 literne, men ikke de andre småkarene ennå.
530
Hvor mange liter kan du preparere med dette sortvannsekstraktet? Har 12 kar med tilsammen ca 700 liter vann, og da lurer jeg på om prisen blir prohibitiv?

Det har jeg i grunnen aldri tenkt over, for jeg er litt for glad i plantevekst i akvariene til å bruke sortvannsekstrakt i vanlige akvarier. Det skal ikke store mengden sortvanns-ekstrakt til før plantene begynner å mistrives, da ekstraktet skygger for lysstrålene.
Vanligvis bruker jeg sortvannsekstraktet kun til klekking av egg (og da i små beholdere på noen få liter), da ekstraktet har en hemmende effekt på sopputviklingen. Det hender vel jeg har litt sortvanns-ekstrakt i et kar nå og da, men ikke så lenge. Jeg ser at plantene ikke liker det, så det fjernes gjerne ved neste vannbytte.

530
Dessuten, var innom Dahls for å kjøpe oppvekstfor idag. De hadde fått inn 54 literne, men ikke de andre småkarene ennå.

Ok, takk for infoen
Det er vel en del kar som ikke er fyllt med fisk ennå heller...? Det kan sikkert ta litt tid. Mulig jeg venter litt med å dra dit. Venter til butikken er fyllt opp litt mer med fisk og sånn, tror jeg.
1. Ok, takk for info. Vil satse på torvfiltrering i egen dunk til bruk ved vannbytte isteden.

2. Tror de satte opp en bestilling forrige uke over fisk de skal ha inn, det er det absolutt plass til. De skal fylle mange kar til. Men dette kommer til å bli veldig bra.

Hvor lenge de har 54 litere til den prisen, vet jeg ikke, men det kan du sikkert få ordnet pr tlf.
Hei på deg Mona

Det er kjempeflott og se det er liv i akvariehobbyen din igjen.

Det har smittet over på meg også
Jeg satt opp et nytt akvarie i går
Det er jo bare hyggelig da at du er tilbake. Det jeg mente var at det har gitt meg et positft dytt. Det for og få litt fart i tingene igjen her

Klem
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap