Sissis våte drømmer (side 84)

Karma ble sterilisert i dag. Hun er fortsatt veldig groggy, og meeeget missfornøyd...
[External Image]
Dakar lille :o/ Men tross alt bedre å sterilisere enn å produsere ende flere katter :o)
Nytt kamera ;)
Etter å ha lest denne anmeldelsen, så ble det til at jeg kjøpte lillebroren da denne plutselig dukket opp på kampanje hos Elkjøp. Så nå er jeg den stolte eier av Canon PowerShot SX220 HS. Lilla må vite ;D
Plussmedlem
Stakkars Karma, da... hun er nok sliten og lite fornøyd nå, ja. Du får hilse fra Anders K på AF og si god bedring

Gratulerer med nytt kamera! Blir veldig spennende å se dine nye bilder
Grattis med nytt kamera! Og god bedring til pus Nå blir det vel masse bildeoppdateringer? :p
Karma er en skjønn pus Jeg elsker de skilpadde- og hvit-fargede hunnkattene! Det er en kjønnsbestemt farge, visste du det? Kun hunnkatter kan ha det. Eller, det har skjedd en gang eller to i historien at det er blitt født en hannkatt med de fargene, men da er de gjerne sterile. Dette iflg kattebøker jeg har lest. Så også på et tv-program fra en veterinærklinikk en gang at en vet. som hadde 20 år i yrket, aldri før hadde sett en skilpadde-og hvitfarget hannkatt, før det en dag bare datt inn en. De måtte sjekke kjønn på den alle som jobba der, for å bli sikre, for ingen kunne riktig tro at det var en hannkatt de hadde fått inn, hehe

Og heisann, der pratet jeg meg helt vekk igjen ja! Sorry.
Ønsker Karma god oppvåkning Hun var virkelig fin altså! (jeg har hatt skilpadde-og hvit farget katt selv med lang pels)
Karma er en kjempeskjønn pus, og hun begynner å bli seg selv igjen nå. Og ja Mona, jeg visste det om fargene. Tricolor=jente, med veeeldig skjeldne unntak da skjønner jeg ;D

Her kommer de første bildene tatt med det nye kameraet, og grenmallene ble "offer". Bare auto-funksjon enda, så skal jeg forske mer i dagene som kommer...

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Og plutselig ble vi skikkelig bekymra her!! Karma gjorde merkelige bevegelser med munnen, øynene rulla, og så ble hun vekk... Kom til seg selv igjen, men hun er skikkelig sløv nå. Vondt selvfølgelig. Lyst til å gi henne smertestillende, men vet ikke om jeg tør, for hun skal egentlig ikke ha før i morra. Tror ikke det blir noe søvn i natt nei, for har jo hørt om katter som har sovna inn etter slike operasjoner...
Fingrene krysset Sissimor! Hun er ung og sterk og klarer seg helt sikkert, men det er jo aldeles helt forferdelig med syke dyr. Og som vanlig må sånt skje etter at alle fornuftige veterinærer har lagt seg. Tenner et lys...
Tusen takk Linda. Det ser heldigvis bedre ut nå, men vi ble ganske stressa der en periode. Besvimende puser er ikke stas...

Hun har sovet ei stund etterpå, mens jeg satt og fulgte med pusten. Nå tok hun seg en tur for å drikke litt vann stakkars
Katten våres var helt slått ut i et døgn. Hold henne god og varm gjorde vi etter anbefaling fra dyrlege. Tror det var ca 4-5 timer som hun var helt groggy og så gikk det over til å være bare et slapt dyr. Måtte bruke "lampeskjerm" siden hun gikk løs på stingene.
[External Image]
Lampeskjerm eller ei, hun har da overtaket på den at-at'en ser jeg, hahah!!

Jeg takker høyere makter for at ingen av våre trengte lampeskjerm, de rørte ikke stingene sine heldigvis.

Bra at Karma har det bedre, det er så ekkelt å ikke vite hva som er normalt og slikt når det gjelder operasjoner, for ikke kan dyrene fortelle oss noe heller, så man må bare gjette seg fram ved å se på de - som kan være litt vanskelig når de er syke/svake osv for de reagerer jo veldig primitivt
Karma er heldigvis seg selv igjen i dag, og meeeget frustrert over at hun ikke får ut! Lampeskjerm er bortkastet her, siden Iben må holdes unna såret også, så her er det hjemmelaget body som gjelder...
[External Image]
[External Image]
Wigglers
Odd er som paralysert under skumreiret sitt, der det henger masse små wigglers. Det rare er at disse er hvite? Alle labyrintyngler jeg har sett før har vært mørke grå, så kanskje dette betyr at disse blir helt lyse? Mulig jeg må prøve å redde noen unna for å se...
[External Image]
[External Image]
Karma er ei vakker frøken! Og den nybakte faren er ikke akkurat stygg heller...
Snufs...
Jeg har mistet en tukano... *hulk*

Skulle prøve å ta bilde av venezuelanusyngel, så stirret inn i Trollskogen. Da fikk jeg se en tukano som lå på sia inni bushen... død...

Fant ingen indikasjon på hva som kunne være galt, for den så helt perfekt ut. Alle andre innbyggere ser heldigvis ut til å ha det fint...
Det ble litt bilder lell da, selv om jeg er lei meg...
Levende tukano:
[External Image]
"Stor" venezuelanus:
[External Image]
Liten venezuelanus
[External Image]
Se så flotte rubintetraene i Trollskogen har blitt! Klarer jeg noen gang å fange dem tro?
[External Image]
Bacopa australis kjemper seg opp gjennom den grønne ulla...
[External Image]
Atroene i Godteskåla posserer villig...
[External Image]
Godt å høre at Karma har det bedre! Og fryktelig trist med tukanoen. Og flotte bilder. Og takk!!!! Du er jo helt sprø jente, det var ingen ende på posene jo!

Det ble kaldt i kassa mens Inger Anne og jeg avsluttet "prosjekt habrosus til Trondheim" utenfor døra til et senter, så smarte er vi! Det er jo utrolig at vi var i stand til å kjøre bil med det intelligensnivået der. Men både planter og pastellsnegler har klart seg ser det ut for, nå gjelder det å få holdt liv i godsakene lenge nok til at jeg får dem i kar. Hvis du stikker snuten innom tråden min var det ikke alle jeg vet hva heter...

Og det du kaller Bacopa australis, er du helt sikker på at det ikke er Rotala rotundifolia? Måtte til min store sorg kompostere en kjempeplante her, men nå synes jeg det så ut som om det kom en ny skjønnhet fra Trondheim...

Når det gjelder tetrafangst, har du forsøkt 1,5-litersflaskerusetrikset?
Hei Linda!

Det stod Bacopa australis på potta fra Tropica, så da tok jeg det for god fisk. Men jeg syns egentlig forslaget ditt lignet mest...

Tetrafangst ja. Tror det rusetrikset vil føre til at jeg istedet fanger danioer, rasbora, ottoer , reker og små coryer. Men det kan hende jeg blir så desperat
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap