- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 85)
Tropheus Bilder (side 85)
En skal jo tenke på hvor mange timer de var i poser da... Men det er sånn som en må rekne med at det blir noen dødsfall.
Så inn i akvariet med Kasakalawene i dag tidlig og det ser ut som alle er i livet, men som du sier Erik, så er det samme her med mine at de er litt slappe... Derfor vil jeg la de få slappe av... De går helt alene, så det er ingen andre der for å plage de.
Dersom du trenger mer av NLS foret så får du ta kontakt... Har liggende følgende:
* NLS Grow
* NLS Cichlid Formula (1mm sinking pellets)
Så inn i akvariet med Kasakalawene i dag tidlig og det ser ut som alle er i livet, men som du sier Erik, så er det samme her med mine at de er litt slappe... Derfor vil jeg la de få slappe av... De går helt alene, så det er ingen andre der for å plage de.
Dersom du trenger mer av NLS foret så får du ta kontakt... Har liggende følgende:
* NLS Grow
* NLS Cichlid Formula (1mm sinking pellets)
Postet 16.08.08 kl 16:14
Postet 16.08.08 kl 16:23
Vidar AlfeiEn skal jo tenke på hvor mange timer de var i poser da... Men det er sånn som en må rekne med at det blir noen dødsfall. Så inn i akvariet med Kasakalawene i dag tidlig og det ser ut som alle er i livet, men som du sier Erik, så er det samme her med mine at de er litt slappe... Derfor vil jeg la de få slappe av... De går helt alene, så det er ingen andre der for å plage de. Dersom du trenger mer av NLS foret så får du ta kontakt... Har liggende følgende: * NLS Grow * NLS Cichlid Formula (1mm sinking pellets)
Growth eller grow er det vi fikk med av Peter i Sverige.
Trenger ikke noe forløpig men skriker ut visst vi gjør det
Postet 16.08.08 kl 16:28
EvolutionGrowth eller grow er det vi fikk med av Peter i Sverige. Trenger ikke noe forløpig men skriker ut visst vi gjør det :)
Grow er beregnet på vekst og er i forskjellige størrelser, men den som dere fikk er vel rundt 1 eller 2 mm vil jeg tro.
Den Grow typen som jeg har er 0,5mm, altså ganske liten beregnet på yngel.
Men bare ta kontakt dersom det trengs...
Postet 16.08.08 kl 16:31
hmm er det hurtig vekst middel til yngel det eller??
her lever alle i beste velgående, spiser gjør de og. fikk en liten klype med osi for i dag. og tilsynelatende alle spiste.. de svømmer rundt i sammlet flokk. de har hele 240l helt alene.. tja nesten da er ett par ancistuser der og da. og igjen tusen takk for hjelpen vibeke og erik.. dere er kjempe greie som giddet dette for oss..
så gleder vi oss til vi henter hestnesene og.. dette blir bra vettu
fra saffen og lene84..
ps dette var jo en bursdags gave til lene fra meg. og hu trodde ikke helt på meg når jeg sa det først da men hun ble kjempe gla.. så det var vel lykket.
kommer bilder her og.. men har ikke slått på lyset her heller enda så.. men håper dere likte de andre bildene som er kommet herfra da
her lever alle i beste velgående, spiser gjør de og. fikk en liten klype med osi for i dag. og tilsynelatende alle spiste.. de svømmer rundt i sammlet flokk. de har hele 240l helt alene.. tja nesten da er ett par ancistuser der og da. og igjen tusen takk for hjelpen vibeke og erik.. dere er kjempe greie som giddet dette for oss..
så gleder vi oss til vi henter hestnesene og.. dette blir bra vettu
fra saffen og lene84..
ps dette var jo en bursdags gave til lene fra meg. og hu trodde ikke helt på meg når jeg sa det først da men hun ble kjempe gla.. så det var vel lykket.
kommer bilder her og.. men har ikke slått på lyset her heller enda så.. men håper dere likte de andre bildene som er kommet herfra da
Postet 16.08.08 kl 17:03
saffenhmm er det hurtig vekst middel til yngel det eller?? her lever alle i beste velgående, spiser gjør de og. fikk en liten klype med osi for i dag. og tilsynelatende alle spiste.. de svømmer rundt i sammlet flokk. de har hele 240l helt alene.. tja nesten da er ett par ancistuser der og da. og igjen tusen takk for hjelpen vibeke og erik.. dere er kjempe greie som giddet dette for oss..
Det er et bra for for økt vekst i følge de amerikanerne jeg har kontakt med.
Du kan jo søke litt på nettet om NLS (New Life Spektrum) Grow så kan du heller ta kontakt så kan jeg jo alltids sende en prøve til deg dersom du ønsker å prøve det før du evt kjøper deg.
Jeg skal snart til Vibeke og Erik og hente Canary Cheekene så jeg kunne tatt med noe for til deg hvis du vil?
Postet 16.08.08 kl 17:07
Postet 16.08.08 kl 19:02
Postet 16.08.08 kl 19:02
Postet 16.08.08 kl 20:22
EvolutionLITT mer farge på de idag ja! De der kommer til å bli knallfine :):):) Fornøyd selv og? Moliroene er helt i hundre nå. Spiser og det har faktisk vert lek også. Så ikveld kan eg ta noen bilder :)
Jeg er kjempe fornøyd.. hadde ikke trodd det var så mye farge i dem... Vet du hva de er foret med? Rekemix?
Var nesten ikke farger på de i natt når jeg drev å avklimatiserte de...
MEN i dag ser de faktisk veldig flotte ut til å ikke vere større enn de er.
Blir spennende å se flere bilder fra dere Erik.
Bruker dere salt i vannet nå når dere har fått nyankommet fisker og evt hvor mye pr 100 liter vann bruker dere?
Postet 16.08.08 kl 20:42
mona o[QUOTE=Vidar Alfei]Tropheus Bricardi Moliro Red Flotte fisker Badat! :)
Det er akkurat sånne jeg burde ha! (en vakker dag...)
Nøyaktig sånne er det jeg liker aller best av alle Tropheusene jeg har sett... de er helt utrolig flotte!
Jeg må pugge det navnet...Tropheus Bricardi Moliro Red
Forstørrer opp det ene bildet ditt her jeg, Badat! Håper det er ok? En vakker fisk kan jo aldri vises frem for mye!
Nå har vi vært og hentet 45 moliro, de er så ill røde går nesten over i rosa, håper kameraet får frem fargene, bilder kommer, synes om livuaene da de å er utrolig pene når vi snakker om pene tropheus i sort og rød varianten, vi har nesten bare hatt sorte og røde varianter. Livua, lunangwa south, moliro, bulupoint kirsebær!
Tror du bare må hive deg på denne karusellen nå.
Postet 16.08.08 kl 21:01
Postet 16.08.08 kl 21:39
Postet 16.08.08 kl 21:42
Postet 16.08.08 kl 22:49
badatSøren, da blir det lenge til noen av dere dukker opp her på Østlandet igjen! Gratulerer alle sammen med nye Tropheus fisker.
Ikke se bort fra at "Sogningen" kommer en tur nedover i løpet av høsten og reiser hjem med moliroene dine Badat, dersom det dukker opp en ledig plass i et nytt akvariet (Da må det opp i høyden), og ikke minst dersom pengene strekker til. :P
Postet 16.08.08 kl 22:55
Endret: 16.08.08 kl 22:56
Vidar Alfei[QUOTE=badat]Søren, da blir det lenge til noen av dere dukker opp her på Østlandet igjen! Gratulerer alle sammen med nye Tropheus fisker.
Ikke se bort fra at "Sogningen" kommer en tur nedover i løpet av høsten og reiser hjem med moliroene dine Badat, dersom det dukker opp en ledig plass i et nytt akvariet (Da må det opp i høyden), og ikke minst dersom pengene strekker til. :P
Ja, Vidar! Mange utfordringer i denne hobbyen. Har du kjøpt deg en ny bil som du nevnte sist?
Postet 17.08.08 kl 09:38
Postet 17.08.08 kl 10:58
Endret: 17.08.08 kl 11:12
stoler på at det var 50 når vi kom hjem ja talte de ikke. men nå er 5 tatt kveld, 3 til som spise vegre, de står nede i en hjørne, kanskje de klarer seg vanskelig og si, men har kjørt en runde med aquamor1 i dag, bare for å være på den sikkre siden. tenkte jeg bare skulle bruke tabbs men i å med 3 ikke spiser blir det full omgang med medisin. de går nå med buluene da vi holder på og fikser karet deres i gange, tatt ut bakgrunnen der, hatt i hvit sand, så skal vi bruke hvite steiner og sortbakgrunn, lys med rødskjær i samt blåttlys i bakgrunn, det blir helt kanon.
vi så fargene veldig mye i går men som sagt umulig og fotografere. 40stk er i topp form, kommer ikke de 3 siste seg på de 2 nærmeste dagene så kakker vi dem.
Du kan bare ikke tro hvor store de er de livuaene. målt 16cm og da er den fin ikke klumpete eller no den er fin i formen ligner en tropheus..................... er ikke alle i norge som har 50 livua i akvariet sitt! astoene er drit kul de stimer
vi så fargene veldig mye i går men som sagt umulig og fotografere. 40stk er i topp form, kommer ikke de 3 siste seg på de 2 nærmeste dagene så kakker vi dem.
Du kan bare ikke tro hvor store de er de livuaene. målt 16cm og da er den fin ikke klumpete eller no den er fin i formen ligner en tropheus..................... er ikke alle i norge som har 50 livua i akvariet sitt! astoene er drit kul de stimer
Postet 17.08.08 kl 11:18
Postet 17.08.08 kl 11:25
Postet 17.08.08 kl 11:33