Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 85)

siden dem lever i mangrovene og jeg fant dem på trestammene så lever dem nok over vann, men veldig fuktig. jeg skal ha dem i avarie mitt.
Heidi Ingdal
Lars det kommer seg dette. Finne nusselige epler som jeg er mormor til....Har du prøvd å beskjære bildene etterpå? Jeg ser ingen skitt i karet ditt jeg...Tror du har misforstått at der er så mye arbeid med akvarium...man skal minst mulig nedi kara. Du trenger ikke vaske alt du har i karene dine. Det eneste du skal gjøre er å bytte vann, passe vannverdier, sjekke at innboerne har det bra, vaske glasset hvis du ikke har snegler, ta bort døde dyr og planter. Har du snegler så slipper du det også. Renske filter når det er veldig lite vanngjennomstrømmning, Mate, slamsuge hvis det er nødvendig. Det er slutt på den tiden da man ikke byttet vann og alt skulle ut av karet en gang for året for en storrengjøring. Mulig det var oftere også. Så Lars , det er ikke så mye arbeid, mest kos syns jeg. 1 og 2. To søte blåneser. 3. En liten Thiara Wintherii som koser med etposthorn.

Ja beskjærer,eller cropper bildet via elements 9 eller light room ja
Bornkessel
Disse skal jeg ha med tilbake til Norge

hva heter de der da..
Bornkessel, det blir spennende. De må ha tilgang til land da sikkert. Vet du hvor store de blir?
Så fin hårsnegla mi var og som jeg gleder meg til blåneser
Heidi har jo gjort meg helt hekta på snegler, så i går fikk jeg 10stk Brotia pagodula som jeg bestillte meg. Maken til vakre snegler med disse taggete sneglehusene, men de er litt slappe så får håpe de overlever. Men det beste av allt er at jeg i dag var vitne til at den ene fødte to stk pagodula babyer
1. Brotia pagodula mamma med to nyfødte sittende på skallet
2. En som har stikki nesa i sanden
3. Tryna i matfatet
Bilde 1 er Thiara winteri i macro. Den er bitte bitte bitte liten.
Ca 3mm stor

Bilde 2 er også Thiara winteri i macro. Den er litt større. ca 6-7 mm stor
Snegler mangrove
Heidi Ingdal
Bornkessel, det blir spennende. De må ha tilgang til land da sikkert. Vet du hvor store de blir?

Lokalbefolkingen sier dem blir ca 15 cm på det største og det rare er at de ikke blir brukt som mat, vietnamesere er jo kjent for og spise altæ
Håper du kommer med bilder etterhvert. Hva mer skal du ha i karet?
Mangrove snegler
blir nok bare dem, men kommer til å lage et landskap men uten skjøre planter. Jeg tar med meg mangrove trær så dem kommer helt sikkert inn og da burde dem føle seg hjemme.Har 4 mangrove trær med meg tilbake til Norge bilder kommer. Kan hende jeg lager et landskap med slamkrypere sammen med sneglene, har 2 kg med slamgjord fra mekong så da skulle alle trives
Sikkert dumt spørsmål men skal du ha dette innendørs? Dette høres spennende ut. Har du en engen tråd om prosjektet?

Jeg må bare få si en ting, og det er at jeg har funnet 3 blåneseyngel i 3 forskjellige kar. Har ikke sett mere til Pianoyngelen min men gir ikke opp..Ble så glad at jeg måtte få det ut. Har vært hjemme en tur..og sjekket.
Her kommer noen sneglebilder fra meg. Først en samling gule, med gyldne striper. Dette er avkom etter en knallgul og noen lillabrune med striper. Disse er pene, og skinner som gull noen ganger

Finnes det noen oversikt over sneglefarger?

[External Image]
Her er en samling Lilla og Rosa. Trodde de kom i ensafarget også, men det virker som om striper er vanlig?

[External Image]
Og til slutt en samling med andre farger, vet ikke helt hva jeg skal kalle de jeg ..?[External Image]
Det siste bildet du har av sneglene som var lilla-stripet, Sessan, er klin lik den lilla-stripete jeg har! (fra Heidi sine snegler )
Mine er ikke derfra så vidt jeg vet. Utrolig vakre disse sneglene. Lurer på hvilke farger som kommer når de går sammen. Skulle gjerne hatt lyseblå, de er knallfine. Er nesten så jeg får lyst å sortere dem etter farger og se om de blir like foreldrene, men har ikke plass.

Tror ikke mine er kjønnsmodne enda, men noen av de nyeste er større enn mine sneglebarn som nå er mellom 8 mm og nesten 2 cm. har forstått det slik at størrelsen avgjør når de er kjønnsmodne
Kanskje denne kan hjelpe deg, sessan?
Her kommer en liten snegle film

Den store gule er ute og svinger seg i bladene.

<embed src="http://www.youtube.com/v/DpRIh5wYZIw?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
1. Her er en av Blåneseynglene. Har vel funnet 5-6 stk. De ser ut som små snurrebasser.
2. Denne Hårsneglen så virkelig komisk ut...
3. Snegler elsker feriefor. Så skal bli spennende å se på fredagen om den er spist opp..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap