Sissis våte drømmer (side 85)

De merkelappene er ikke alltid til å stole på, en ikke helt plantekyndig butikkansatt med ordenssans...

Man får alt mulig rart i rusa, jeg tømmer flaska i en bøtte så lenge så samme fisken slipper å bli fanget mange ganger. Kjempejobb, men karet blir ikke helt rasert, og jeg føler at det blir mindre stress for fisken tross alt. Skal i gang igjen her også, tror du ikke det går en milleri i 160-literen likevel :o(
Har jo glemt å legge ut bildene jeg tok fra Rio'n! Her kan en se hvor fine guppy-gutta er; eller ihvertfall nesten...
[External Image]
Amanoreke prøver iherdig å holde penselalgene unna. Stakkars, det er fullstendig fånyttes...
[External Image]
Kunne jo vært et fint bilde, om det ikke var for den teite algetusten på glasset...
[External Image]
Den irriterende dotten pusser du ut med "clone brush" i et redigeringsprogram. Har pusset mye akvarieglass i Adobe og Paintshop ;o)

Flotte bilder da!
Hm... Fant en slags pussesak i iPhoto også, så nå ble bildet litt bedre. Får øve meg litt på dette tror jeg. Takk for tipset ;D
[External Image]
Amazonas magazine..
Da har jeg betalt for abbonnement på Amazonas magazine. Supert at det nå kommer på engelsk ;D
Oi, honningbarna har lekt! Kan kanskje ikke kalle dem barn lenger da?
[External Image]
Ser ikke ut til at far er seg ansvaret helt bevisst, for maten var aaalt for fristende. Regner med at guppyene ikke lar seg be to ganger, om muligheten skulle by seg...

Odd har fått frittsvømmende yngel nå. Ser ikke så mange, men det hadde jo vært gøy om det vokste opp et par.

Her kommer nok et grenmalle-bilde. De er jo så stilige, så bare ;D
[External Image]
Vannbytte og litt ekstra rydding i Kjøkkenøya i dag. Skremmende nok hadde ph sunket til 5,8 siden sist, så at posthornene ser så flotte ut, nei det forstår ikke jeg. Tilsetter ikke eikebarkekstrakt i byttevannet i dag, og tilsetter bare litt om gangen...

Siden jeg sendte fra meg masse cardamine og hydrocotyle fra dette karet, så ser jeg nå at blyxia'n har vokst voldsomt! Og Eshinodorus vesuviusene hadde flere "barn" ;D
Pussig egentlig, at de vokser mye bedre i skyggen her, enn i kar de får masse lys?
Gøy at den trives! Den står ikke akkurat flombelyst i bunnen av Juwelen heller, selv om det ser sånn ut, og både den og opprinnelsesarten angustifolia står med middels til mye lys i basene. Tror mye handler om balanse jeg, ikke bare dette lyset. Akkurat passe er akkurat nok ;o)

Har forresten en stikling i et kar som har gått tilbake til opprinnelsen og blitt helt rett! Litt kul den også da, så jeg har latt den stå...
Ja, opprinnelsen var også skikkelig fin! Ser ut til at alle avlegger'ne her er skikkelig snurrige ;D
Odd og barna (om dere ser godt etter)...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Fra kjøkkenøya...
Pussig at posthornene er så nydelige i skallet, når ph var helt nede i 5,8 før vannbytte.
[External Image]
Søt cryptocoryne...
[External Image]
Hun ser oss ikke under her, gjør hun vel?
[External Image]
Fra trollskogen...
Cory-yngelen er nå en flott, liten kopi av de store
[External Image]
En av de to eplene som har fått i oppdrag å tilintetgjøre den grønne ulla. Ser ihvertfall ut som om de forsøker
[External Image]
Og enda et av ei grenmalle, de er jo så søte...
[External Image]
Masse fine bilder, for en knæsj farge på den eplesnegla, haha! Minner meg om inventaret i en gammel Dodge van fattern har.

Cryptocoryner er flotte planter, elsker de, selv om jeg også krangler litt med de.
For ikke å snakke om de bittesmå coryene, så søøøte!
Sissimor
Odd og barna (om dere ser godt etter)...


Tar den neste fredag, da får jeg forhåpentlig de nye brillene ! Veldig moro med små da. Gleder meg til det blir min tur, her tøyses det over alt og det blir veeeldig lite annet enn levendefødere utav det...

Hjalp veldig med nytt kamera, så flotte bilder!
Knall bilder, Sissimor! Eplesnegla di ser ut som en overrasket elefant!
Odd er jo bare helt nydelig i fargen og jeg ser barna også
Var en tur innom Tropehagen på Byhaven i dag, og der hadde de jaggu fått inn en liten Hypancistrus zebra! Himmel og hav så fin den var! Første gang jeg har sett en slik i levende live, og de er virkelig fantastiske...

Ellers kom den store eb-boxen i dag, og det skal bli spennende å se om jeg får bruk for den snart. Den kom faktisk rekomandert; litt spesielt kanskje?
Pakker fra utlandet ,spesiellt Kina og deromkring har en tendens til å sende rekommandert av en eller annen grunn. Har fått flere ganger pakker sendt som dette ,litt spesielt ja men ok for meg
Er det Tropehagen i Byhaven? Det visste jeg faktisk ikke. Hvor lenge har den ligget der? Og i hvilken etasje er det?
Sissimor
Var en tur innom Tropehagen på Byhaven i dag, og der hadde de jaggu fått inn en liten [I]Hypancistrus zebra[/I]! Himmel og hav så fin den var! Første gang jeg har sett en slik i levende live, og de er virkelig fantastiske... Ellers kom den store [URLBLOCK1] i dag, og det skal bli spennende å se om jeg får bruk for den snart. Den kom faktisk rekomandert; litt spesielt kanskje?

Var innpå der og så i dag jeg og, og jeg er helt enig, Hypancistrus zebraen var nydelig!

Inger Anne: Den har i hvert fall vært der i 7-8 år :P Den er i den nedre etasjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap