Tropheus tråd (side 86)

Hvis noen vil ha fisk, reiser jeg til svensken på fredag.

Disse troffene er tilgjengelig;

petrochromis trewavase 6 cm so
petrochromis trewavase 8-11 cm so
petrochromis yellow moshi 6-7 cm so
Simnochromis diagramma isanga 6-7 cm
Tropheus ikola kejsare 5-6,5cm f1
Tropheus bärnsten 5-6,5 cm f1
Tropheus duboise maswa 3-4 cm f2
Tropheus bulu point körsbär 4-5 cm f1
Tropheus bulu point körsbär 6 cm f1
Tropheus chilanga red 3-4 cm f1
Tropheus ilangi 4 cm f1
Tropheus moliro 4 cm f1
Tropheus Kiriza 4-5 cm F1
Tropheus Kiriza 6-8 cm f1
Tropheus Golden Kiriza 5-7 cm SO
Tropheus red ranbow kampwimba 5-6 cm f1
Tropheus brichardi red cheek mpimbwe 6 cm f1
Tropheus bemba orange 3 cm F1

Tropheus Chilanga red 1+3 c:a 35 st 9-11 cm VF
Tropheus bulu point Körsbär 8-11 cm vf
Tropheus duboise Maswa 7-11 cm vf
Tropheus brichardi red cheek mpimbwe 9-12 cm vf
Tropheus ikola 9-11 cm vf

Red cheekene mine gikk fyken etter kræsjet, så nå gleder jeg meg til å få fisk igjen!

Leit å høre Kristian..... Lykke til med neste gruppe....
"Still going strong".
Veldig bra saker du har på lista Kristian. Særlig Maswa som er nesten utryddet.
Den som får tak i Duboisi Maswa må være "konge" ved Tanganyikasjøen.
Må ikke glemme han "kongen" som bor på jessheim å gliser fra øre til øre med sine VF Maswa...makan
Heisann!
Så ingen denne gang! Men om det skulle dukke opp noen Nkonder 5-7 cm i senere tid, så er jeg veldig interessert
Heisann!
Det svaret var da myntet på Kristian og svenske handelen hehe
Kenneth Skjerven
Det svaret var da myntet på Kristian og svenske handelen hehe :)

Hehe, så den Nkonder i den størrelsen kommer nok aldri på listen. Nkonder leker lite, og yngelen blir nok solgt før det blir så stor Vilde nkonder er derimot en smalere sak..
Da har endelig roen senket seg etter alt for mange timer i en bil..

Dette tok jeg med til roger. God jul
<embed src="http://www.youtube.com/v/PXT_ZnjV_4g&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Jeg klarte ikke å motstå dette;
<embed src="http://www.youtube.com/v/EOsFqw5B-F8&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Så holdt jeg av denne gruppa til roger
<embed src="http://www.youtube.com/v/ydWeTwrYPcM&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Og denne til meg (Når svensken mener de har blitt for slappe på lekingen
<embed src="http://www.youtube.com/v/qWro22M5Cnk&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Hvordan går det med sendingen din badat?

flotte fisker Kristian og Roger, den som hadde hatt mere plass..... har begynt med min gruppe nr 3 var å hentet 27 yngel fra sp.red gruppa til badat denne uka.... de har funnet seg godt til rette i 120 literen hvor de skal gå noen måneder....er litt sånn utvilingsprosjekt for åtteåringen min, se hvordan fiskene vokser fra yngel til voksen fisk....
TUUSEN TAKK kRISTIAN FOR HJELPEN,.
Skal si dere snoper dere fisker
hvor har dere kjøpt det pengetreèt dere har i hagen? :P
Håper det går bedre for deg denne gangen Kristian! Du må slutte å jobbe så mye hehe Fiskene trenger masse kjærlighet vet du
De så veldig flotte ut! Det gjorde fiskene dine også Roger. De buluene var bare helt sinnsykt fine!!
Sånt skjer når man holder på med denne hobbyen. Det er klart at det er kjipt når det skjer, men da må man bare sette igang igjen! Er veldig fornøyd med maswaene. Har aldri hatt duboisi før, og nå skjønner jeg ikke hvorfor! Det ble også en gjeng med eretmoduser fra kigoma som suser rundt. Fiskene var som alltid i knallform etter reisen, så algene er allerede borte

Skal få tatt litt bilder i kveld.

Når det gjelder treet i hagen, så er det et magnoliatre og ikke så veldig innbringende. Nå hadde jeg ikke råd til alle dubbene, så det ble en fin liten gruppe på 14 stk. Det er fint å se at de faktisk har plass til å være litt alene i karet

Alt vel i bergen?
Alt er Bra i Bergen Er kjempespent på om det blir noe fisk fra Afrika. Holder på å sitte opp en ny 660 med slimline til de evt nye moshiene..
Visst ikke så tror jeg pembaene skal inn der. Har jo ca 70 stk
For øyeblikket har vi:
red cheeks
red belly
livua
pemba
div petro
xenotilapia blue lip
Nedtrapping har vi gitt opp. Kommer ikke til å skje uansett. Bestemmer vi oss for å trappe ned så kommer det som regel nye kar inn i huset. Så nå skal vi trappe OPP
Sendingen fra Afrika lar vente på seg. Salmin (fangmannen) jobber med saken. Klarer ikke han å fikse en sending innen 2 uker kansellerer jeg hele bestillingen. Jeg for min del håper at dette skal gå. Ellers så må vi fortsette med å hente fisk hos nabolander.

Fine fisker du fikk med deg denne gangen Kristian. Kunne tenke meg en gruppe Maswa men blir skremt av prisen. Jeg har bestilt en gruppe Duboisi Kabogo (Kigoma) fra Tanzania. De skal visst ha bredde og hvite bånd.
badat
Sendingen fra Afrika lar vente på seg. Salmin (fangmannen) jobber med saken. Klarer ikke han å fikse en sending innen 2 uker kansellerer jeg hele bestillingen. Jeg for min del håper at dette skal gå. Ellers så må vi fortsette med å hente fisk hos nabolander. Fine fisker du fikk med deg denne gangen Kristian. Kunne tenke meg en gruppe Maswa men blir skremt av prisen. Jeg har bestilt en gruppe Duboisi Kabogo (Kigoma) fra Tanzania. De skal visst ha bredde og hvite bånd.

Jeg håper det går bra jeg også! Visst ikke så tenkte vi å prøve airfish.. Noen som har bestilt derfra? Det kjipe for oss er at de ikke sender til bergen..
Vibsi
[QUOTE=badat]Sendingen fra Afrika lar vente på seg. Salmin (fangmannen) jobber med saken. Klarer ikke han å fikse en sending innen 2 uker kansellerer jeg hele bestillingen. Jeg for min del håper at dette skal gå. Ellers så må vi fortsette med å hente fisk hos nabolander. Fine fisker du fikk med deg denne gangen Kristian. Kunne tenke meg en gruppe Maswa men blir skremt av prisen. Jeg har bestilt en gruppe Duboisi Kabogo (Kigoma) fra Tanzania. De skal visst ha bredde og hvite bånd.

Jeg håper det går bra jeg også! Visst ikke så tenkte vi å prøve airfish.. Noen som har bestilt derfra? Det kjipe for oss er at de ikke sender til bergen..

Har ikke bestilt derfra, men vært i kontakt med dem. De er ikke så veldig service innstilit, men det har jo endel. Det er også ganske dårlige fordelinger og de bildene jeg har fått tilsent av aktuell fisk har vært så som så.. Ikke bildene, men fisken.. Tror nok de er et bedre valg for petro folk, ikke troffer.

Her kommer det noen bilder.. Blir mer og mer fasinert over disse fiskene. Skjønner at de er populære. Skiftet til actinisk lys i bakerste rekke i dag. Da kom det endel mer skimmer på hodet også..

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap