Sissis våte drømmer (side 86)

Så dere noe pris på denne skjønnheten?
Hehehe! Jeg kan ikke påstå at jeg er i Byhaven så ofte, så egentlig er det ikke rart at det har gått meg hus forbi. Og i underetasjen har jeg knapt satt mine ben. Vel, nå vet jeg i hvert fall at den er der.
Blippblopp: Den kostet 1400,- og da hadde hun presset prisen så langt ned hun kunne sa hun (butikksjefen altså). Veeeeeeldig fin liten fisk...
Ja, de er virkelig nydelige. Men de følger regelen: jo dyrere malle, jo mindre får du se den. De er ganske sky, i hvert fall mine. Jeg vet heldigvis hvor de liker å oppholde seg, så jeg vet hvor jeg skal titte.
De er råfine de Hypancistrus zebra-ene! Det gikk noen på storauksjonen i Oslo i høst for ca 500,- per stk. Og tror det er flere som prøver å få oppdrett på dem nå, så da faller vel kanskje prisen litt etterhvert?
Da er jeg "bestemor", ihvertfall midlertidig. Honningbarna har nå wigglers, og far jobber iherdig for å holde unna glupske levendefødere. Har litt lyst til å redde noen ut, men det er jo dårlig avsetning på honninger har jeg erfart...
[External Image]
Ser forresten ut til at Odd har mistet alle sine barn. Mor og tante har nok jaktet effektivt kan jeg tenke meg, og Odd er ikke hissig og påpasselig nok. Angrer litt på at jeg ikke reddet ut noen, men Märtha er skikkelig rognstinn, så sjansen byr seg forhåpentligvis igjen.
Nyklekte yngel er så rørende små.
Dverggurami
Da har jeg hatt hyggelig akvaristbesøk, og byttet til meg et par flotte, blå dvergguramier mot en gjeng grønne reker. De står nå til aklimatisering i Asylet, for de andre karantenekarene er opptatt. Alt henger veldig på etterskudd her, siden jeg ikke blir kvitt disse honninggutta... Sukk...
To bilder fra Trollskogen...
[External Image]
[External Image]
Kampfisklek og fiskeflytt
Odd og Märtha kampfisk leker igjen i dag. Lurer på om jeg skal flytte ut damene i morra, men vi får se. Er jo praktisk å ha de gående sånn enn så lenge...

Fanget inn stjernedanio-ungdommene i dag, og fant til min store glede hele 10 stk oppi mosehaugen i Barnehagen. De er nå på vei over til foreldregruppa i Trollskogen.

De var faktisk så lette å fange (kunne nærmest bare plukke de ut), at jeg ble skikkelig optimist og satt igang operasjon "fange rubintetra i bushen". Det tok faktisk bare 10 minutter, med god tolmodighet, å fange disse to vakre, rosa fiskene. Det må jo bli skikkelig morro for dem å møte 15 artsfrender i Kjøkkenøya! ;D
Da er batteriet til kameraet ladet igjen, så her kommer det noen bilder.
Først av stjerne-barna på vei over i Trollskogen...
[External Image]
[External Image]
De små Echinodorusene i Trollskogen vokser som bare det, men bladene er bleke og hullete. Har bunnlagsnæring under sanda, og gir både happy-plant og ferro hver uke. La ned et par næringstabletter i kveld, og så tenker jeg på en måte å gi mer lys. Er 2*18w der nå, og det bør jo egentlig holde...
[External Image]
Atle ligger og vifter igjen, så da kan det hende det blir flere gule mini-sutter snart. Ser ikke så mye til de fra forrige kull, men det smatter en ivei over glasset innimellom...
[External Image]
En av ungdommene i karet, som om ikke lenge bør begynne å avsløre kjønnet sitt...
[External Image]
Og endelig et brukbart bilde av kirsebærene i Asylet. Det hjelper med et bedre kamera ;D
[External Image]
La meg herved presentere...
Blåmann og Blåklokke...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Alltid gøy med masse bilder!

Foresten, bare sånn helt tilfedig spørsmål uten baktanker! (bare til inspirasjon og lærdom) - disse listene over fisk du har gående sammen i karene, er de oppdaterte, sånn noen lunde ihvertfall?
Listene er så godt som oppdaterte ja Grapejuice. Prøver ihvertfall...
Det er jo ganske mange arter i noen kar, og stort antall fisk. Men jeg har nesten bare knøttsmå skjønnheter, og det ser merkelig ikke rotete ut. Kanskje fordi det er så mye planter at en knapt nok ser fisk?

Hilste på en usedvanlig vakker kampfisk i dag; grå-lilla...
Det er drømmefargen min, men ønsker meg egentlig crowntail, så derfor kjøpte jeg den ikke før jul, da jeg så den for første gang. Siden den gang har den dessverre bodd i et litermål på hylla, og hadde nå utstående, melkeaktige øyne. Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den før jul, slik at den hadde sluppet dette. De skulle flytte den over i plantekaret, og se om det hjalp...

Og så har jeg bestemt meg for å kvitte meg med lyrehale-guppyene. Kjøpte dem på rein impuls på klubbauksjon, for nesten ingenting. Men de er ikke interessante nok, selv om de er veldig fine. Har mer lyst til å prioritere best mulig forhold for lokasjons-endlersene og milleriene. Men så spørs det om det er mulig å bli kvitt disse guppyene da...
Ja, haha syns alle karene dine er skjønne, så for min del ser det heller ikke rotete ut hos deg (verken med fisk eller annet) Syns det ser kreativt og "utemmet naturlig" ut! Det er så ufattelig mye å studere, det er jo nesten hele gleden i et akvarie syns nå jeg
En spennende dag for Josefine... Og for meg...
Huff, nå har ei dramaqueen som ikke respekterer andre meninger enn sin egen lagd bråk igjen, så nå gir jeg faen i resten av forumet for ei stund, og holder meg til trivelige, personlige tråder.

Starter med å prøve å gjøre min egen tråd kosligere med noen bilder;
Først den bittelille perlen. Ser at det er en gurami da
[External Image]
Broccoli er sneglesnacks
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap