- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 87)
Tropheus Bilder (side 87)
Postet 17.08.08 kl 21:26
Postet 17.08.08 kl 21:29
Evolutionlitt fra fall kan det bli, men slik er hobbyen. vi mistet selv 6 stk moliro, fint du har fått de i hus, håper dette gir skikkelig mersmak, for tropheus finnes i alle alle mulige farger og varianter. De gir deg masse action.
Ja det er fare for det,sitter her å tenker ut hvor neste kar skal settes opp
Hening har et 110l kar med selskaps fisk,tror jeg har fått han på gli,kansje det blir et
større kar med andre tropheuser
Postet 17.08.08 kl 21:38
Skal du ha chiwena, ville jeg ringt malawi ab i örebro så fort som mulig.. Ved forrige oppdatering av listen hadde de fortsatt noen inne, men tror det kun kom ca 70 fisk inn.. En variant som man ikke ser hver dag, så det kan gå lang tid før de kommer igjen.. Disse chiwenaene kommer fra roger, så han kan sikkert komme med litt info.. Jeg mener at han sa det kom inn to grupper. Jeg personlig ville aldri ha delt gruppene når det er så få chiwenaer. Å la de gå med dubbene er en meget god løsning sånn jeg ser det..
Har du noen bilder av chiwenaene?
Har du noen bilder av chiwenaene?
Postet 17.08.08 kl 22:19
Postet 17.08.08 kl 22:49
Jeg hadde tengt å la chiewane gå sammen med duboisiene til vi evt får tak i flere av dem.
Duboisiene er så store at jeg synes ikke det bør vere flere enn de 16 voksne og tre bebiser.
så når vi får tak i flere av chiwenane flytter vi dem i eget kar.
Har brøvd å finne litt info om dem,men finner ikke noe.
Vet dere om noe stoff om dem?
Duboisiene er så store at jeg synes ikke det bør vere flere enn de 16 voksne og tre bebiser.
så når vi får tak i flere av chiwenane flytter vi dem i eget kar.
Har brøvd å finne litt info om dem,men finner ikke noe.
Vet dere om noe stoff om dem?
Postet 17.08.08 kl 23:08
etter de store fiskene kom i hus så har yngelen fått skikkelig farge de er kanon fine... skikkelig kult og se på de små livuaene med lille blod røde kinn og den vellkjente røde kammen over øyet,
Moliroen gir mer og mer, men nå er de mørklagt i 2 dager mens de går på medisin, så er karet til de klart, buluene holder de litt i sjakk, så skal bli godt til dem å få sitt eget så de kan vise oss hvor flotte de er,
Dag 2: fine farger før lyset ble stengt i dag, totalt 6 som ikke takklet stresse, eller den 6 tok jeg selv den ble hakket formye på, ellers så ser alt meget fint ut.
dag2 livua, ord kan ikke beskrive hvor sinnsykt det karet er, eller hvor store og fine disse fisken er, nå har saffen vært og sett de så han kan vi bruke som ref på disse ordene hehe
(Livua har vært min favoritt fisk lenge ref Erik)
Hva kan erstatte disse fiskene, hmmmm kom med bilder og forslag?
Moliroen gir mer og mer, men nå er de mørklagt i 2 dager mens de går på medisin, så er karet til de klart, buluene holder de litt i sjakk, så skal bli godt til dem å få sitt eget så de kan vise oss hvor flotte de er,
Dag 2: fine farger før lyset ble stengt i dag, totalt 6 som ikke takklet stresse, eller den 6 tok jeg selv den ble hakket formye på, ellers så ser alt meget fint ut.
dag2 livua, ord kan ikke beskrive hvor sinnsykt det karet er, eller hvor store og fine disse fisken er, nå har saffen vært og sett de så han kan vi bruke som ref på disse ordene hehe
(Livua har vært min favoritt fisk lenge ref Erik)
Hva kan erstatte disse fiskene, hmmmm kom med bilder og forslag?
Postet 17.08.08 kl 23:11
Postet 17.08.08 kl 23:18
Evolutionetter de store fiskene kom i hus så har yngelen fått skikkelig farge de er kanon fine... skikkelig kult og se på de små livuaene med lille blod røde kinn og den vellkjente røde kammen over øyet, Moliroen gir mer og mer, men nå er de mørklagt i 2 dager mens de går på medisin, så er karet til de klart, buluene holder de litt i sjakk, så skal bli godt til dem å få sitt eget så de kan vise oss hvor flotte de er, Dag 2: fine farger før lyset ble stengt i dag, totalt 6 som ikke takklet stresse, eller den 6 tok jeg selv den ble hakket formye på, ellers så ser alt meget fint ut. dag2 livua, ord kan ikke beskrive hvor sinnsykt det karet er, eller hvor store og fine disse fisken er, nå har saffen vært og sett de så han kan vi bruke som ref på disse ordene hehe;-) (Livua har vært min favoritt fisk lenge ref Erik) Hva kan erstatte disse fiskene, hmmmm kom med bilder og forslag?
jepp, liuvaene var stoooore.Fy flate så utrolig fint det karet er.Går ikke ann og beskrive det eller se det på bilder.Man er nødt og se det i virkeligheten!
så blir nok med tid og stunder,og en litt tykkerer lommebok,at vi skifter ut lysene til hqi Det gir et helt fantastisk lys til karet.
Postet 18.08.08 kl 00:10
Postet 18.08.08 kl 00:43
Postet 18.08.08 kl 01:20
store og fine, men det er jo skikkelig rov fiske på fisken nå, så er folk blitt mere bevist på fraktkostnader, hørt at boksene var mye større før og enn de er nå, de vil ha mest fisk i kassen, så da går det utover str. men kanskje greit att de stor får leve men da kommer det til ett punkt der de blir gammle og hele stammen kan falle helt sammen når den fisken blir for gammel og ikke reproduserer seg lenger.
Vannet i oslo og jessheim: GH verdiene deres rett fra springen hvor mye er den? her er den 1grad Ph verdiene hvor stor er den her er den 6,5 grader ca,
bruker dere kun utha ice som gh øker?
Vannet i oslo og jessheim: GH verdiene deres rett fra springen hvor mye er den? her er den 1grad Ph verdiene hvor stor er den her er den 6,5 grader ca,
bruker dere kun utha ice som gh øker?
Postet 18.08.08 kl 12:38
Dag 3: alle fisken i molirokaret har kommet seg og er i full sving. så den medisinkuren gjorde underverker, nå skal de gå til i morgen kveld, da blir de flyttet over til sitt nye hjem.
livuaene er like flotte, vært mye lek men ingen som har gått hele veien! men astoen (astatotilapia burtoni) der har vi ei med eggskuffe, alle virker flotte og friske!
livuaene er like flotte, vært mye lek men ingen som har gått hele veien! men astoen (astatotilapia burtoni) der har vi ei med eggskuffe, alle virker flotte og friske!
Postet 18.08.08 kl 22:24
Så fint at det går bra nå,veldig synd hvis det faller fra mange.
Gleder meg til å se bilder av dem
Hva slags medisin brukte dere?var det aquamore..
Det hadde vi i vannet også når vi satte oppi dubb,men mørklegging var jeg ikke klar over.
Skal vi ta vannbytte etter denne kuren?
Det er skikkelig fart i karet,men synes de er stadig oppe i vannflaten,skal få kjøpt maxijet 1200 i morgen da tenker jeg det retter seg.
I kveld var det fest i karet kan du tro,stakkarane har ikke fått mat på 3 dager
jeg tok frem bøtta å da tippet det helt for de,hold på å komme ut av karet stakkars
Gleder meg til å se bilder av dem
Hva slags medisin brukte dere?var det aquamore..
Det hadde vi i vannet også når vi satte oppi dubb,men mørklegging var jeg ikke klar over.
Skal vi ta vannbytte etter denne kuren?
Det er skikkelig fart i karet,men synes de er stadig oppe i vannflaten,skal få kjøpt maxijet 1200 i morgen da tenker jeg det retter seg.
I kveld var det fest i karet kan du tro,stakkarane har ikke fått mat på 3 dager
jeg tok frem bøtta å da tippet det helt for de,hold på å komme ut av karet stakkars
Postet 18.08.08 kl 23:01
joda evolution kan bekrefte at de var stooooore og fine.. men for og stikke deg litt i siden da hehe.. fikk en sms her for noen månder siden om vi ville kjøpe noen fisk av der.. hmm lurer kanskje på om det var livuaene jeg gitt hehe... jaja skal være glad for at vi ikke kjøpte dem da.. vuderte det faktisk litt da.. eehhmm eller jeg ville iallefall da. men lene84 fikk fornuft i meg da så..
Postet 18.08.08 kl 23:13
Hehe,. Dere har hvertfall en fin samling med røde troffer i bergensområdet!
Det gleder meg å høre at det går bra med moliroene.. Sitter å ser på ungene til gruppen hele kvelden, og når jeg vet hvor fine forelderene er, ser jeg veldig fram til at de skal farge ut litt mer!
Litt bilder av akvariet med innbyggere;
"Pila" Noe som forøvrig er noe av det morsomste og mest spesielle båndet jeg har sett.. Pila endrer styrke etter humør..
Det gleder meg å høre at det går bra med moliroene.. Sitter å ser på ungene til gruppen hele kvelden, og når jeg vet hvor fine forelderene er, ser jeg veldig fram til at de skal farge ut litt mer!
Litt bilder av akvariet med innbyggere;
"Pila" Noe som forøvrig er noe av det morsomste og mest spesielle båndet jeg har sett.. Pila endrer styrke etter humør..
Postet 18.08.08 kl 23:23
Postet 18.08.08 kl 23:42
Postet 18.08.08 kl 23:51
Postet 18.08.08 kl 23:59
Postet 19.08.08 kl 00:01