Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 87)

jeg har nettopp kastet ut alle guppyer, de var jo stadig borti og mobba eplesneglene så de trakk seg inn og flere kom aldri ut igjen
Babbs, det er rart hvor forskjellig man opplever dette når det gjelder fisker og snegler. Jeg har guppyer, molly og kampfisk sammen med sneglene. Ingen rører de, selv knurreguramiene som jeg kjøpte har sluttet å bry seg om sneglene. Mine var nysgjerrige i de første dagene så gikk det over.
Har gitt guppyene til barnehagen der jeg jobber, de går i en 70 liter sammen med 3 gigant epler, selv de er de borti og napper i, både følehorn og selve kroppen hele tiden. De store eplene bryr seg nå ikke sååå mye om dette. Har vært de minde vanlige eplene som har trukket seg inn.
Og jada, guppyene får mer enn nok mat og de kan godt få mat samtidig som eplene sitter på agurken osv og selv da napper de, trøttendes greier.
Fy, bad dog..eh fisk...
godt du hadde en plass de kunne flytte til. jeg hadde gjort det samme hvis mine guppyer hadde begynt å nappe. Jeg var på nippen til å hive ut knurreguramiene mine men etter 2-3 dager så ga de seg. De var kun nysgjerrige på Sebra eplene og ikke sullene og de andre små eplene...så nesten sånn at ...ja ja deg mobber vi ikke sant?
Du skulle hatt denne til å skremme de vekk fra eplene vettu...et skikkelig eplegjenferd...
Heidi Ingdal
Du skulle hatt denne til å skremme de vekk fra eplene vettu...et skikkelig eplegjenferd...

iiiik hva i alle dager
Syns det er en morsom tråd og hadde planen om ett innlegg siden lenge. Nå må eg være rask før Heidi tar skikkelig av med spøkelsesneglene sine

Her altså helt vanlige Tylomelania fra denne verden i selskap med Kardinalrekene (C. dennerli). T. "super orange" er veldig treig med formeringen hos meg. Ikke noe problem egentlig siden T. "yellow" har en tendens å ta over :o
He he vart dåkk skræmt no!
Det er en vanlig eple som jeg bare kødda litt med når det gjelder farger osv. Den ble ganske skummel for det ser ut som den har et horn...ekle farger ble det på den også...Men arti læll...
Michael mine oransje og gule suller har fødselssperre. De sorte jeg har yngler som bare det. Fant 30 yngler der i dag. Håper det bare er at de har en pause. Har kjøpt til nye også men det skjer ingenting enda. Så må vel bare vente og se.
Sullene sine var nydelige...
Heidi Ingdal
He he vart dåkk skræmt no! Michael mine oransje og gule suller har fødselssperre. De sorte jeg har yngler som bare det. Fant 30 yngler der i dag.

Jo skikkelig skremt at DU oversvømme Norge, EU og resten av verden med skummle eplemutantene dine som konsumere alt av planter, reker, fisk etc. etc. og utkonkurrere alt levende på jorda og ta hevn på menneskeligheten til slutt :o Arghh! Er det ikke en grunn å være "litt" urolig, Heidi???

Hos meg er det omvendt. Eg har noen få svarte og de Super Orange som vil ikke yngle, men de gule yngler permanent og eg har langt over 100 store og små i ett 80l akvariet. Snart er det ikke plass for rekene lenger Skummelt det også :o
Nei ikke urolig i det hele tatt. Det jeg driver med er bare fornavnet på noe stort som kommer til å skje. Skremt kommer du til å bli ja, når alle snegle og rekemutantene dine går over alle landegrenser til reke og snegledomstolen i haag for å få fri snegle og rekeferdesel over alle landegrenser. De vil ha seg frabedt å spise simple reke og sneglerester, gamle råttne planter og restemat i karet. De vil ha luksus. De vil ha samme bekvemmeligheter som menneskeheten har, og mere til, de vil ta over hele menneskeheten som en straff for alle de reker, snegler og fisker som har bodd altfor trangt, sammen med samboere de overhodet ikke tåler trynet på, ikke får rent vann og som ikke får behandling ved sykdom, BANG vi vil bli satt under vann....svarte spøkelset...så får dere se hvordan det er...urolig..nei
Her er en av de første sneglebarna mine. Syns fargen er helt unik, og jeg er spent på hvordan den ender opp som voksen.
Ja er de ikke flotte de flerfargede Plaza? Den kommer til å skifte farge mange ganger hvis den har mange fargegen. Den farger ikke helt ut før den er voksen. Det er det som er så spennende med de flerfargede. Jeg har færre flerfargede i år enn i fjor og det er synd, for liker den spenningen med fargekombinasjonene. Jeg skal prøve å få til grønne med lilla striper, det ligger et bilde av en slik en i det første bildet i annonsen min. Den står sammen med den rosa eplen. De blir bare majestetisk fine og skinner som silke. Jeg kan ikke for det men jeg liker disse veldig godt.;-D
Nertina batikk het de sneglene som rengjorde topplokket mitt så det så helt ubrukt ut. Mine var dekket av alger noe disse sneglene tok seg av. Disse skal jeg absolutt prøve å få tak i igjen, men da være mer forsiktig når jeg åpner topplokket så jeg ikke knuser de eller faller ned i gulvet og knuses. Love this....
Jeg er sjokkert over hvor mange tomme snegleskall som ligger i jegerkaret...
Trodde jeg hadde fått ut det meste men det har jeg tydeligvis ikke gjort. Nå har de bare drevet og paret seg og har funnet 17 egg rundt omkring. Det kommer sikkert til å være snegler som vokser til nedi karet lenge, for det var mange sandsnegler og posthornsnegler nedi der. Ja ja, det er jo flotte å se på da.
Mine sorte suller har ynglet noe gruelig. Med de jeg plukket ut i dag så fant jeg 5o stk. tilsammen. Jeg spekulerer på om jeg skal ha de i et lite kar for å få de til å vokse fortere. De vokser så gruelig seint de sorte med prikker. Det er kommet en ny sort, som de kaller sort med gule prikker. Da tenkte jeg på Arnold med en gang men det er det ikke. Men de er mye gulere enn de sorte med gule prikker som var før. Nesten så de ser grønne ut. Og babyene skal jeg love deg er nydelige. Skal få tatt bilder når de blir større.
Her er bilder av noen grønne jeg hadde tidligere. Kan tenke meg at når de sorte med de gule prikkene krysser seg med den gule på siste bildet, så vil de få noen sånne farger.
Bildene ble ikke rette, det skulle være med en til av de grønne og ikke to av de gule.
Her er den grønne blitt med.
Har tatt bilder av flere små lyse rosa. Syns det ser ut som de blir uten striper. De er veldig fine i den fargen her...hadde vært kjempefint med en mettet ensfarget rosa farge på eplene. Vi får se...
1. Ahhh nydelig smak på glasset her folkens...en ekstatisk blånese...
2. Her er Kongen på haugen....
3. Har ikke jeg fin blåfarge. De blå er veldig blå og fine denne gangen..
Inaktiv bruker
Flekktyfus?
bilde 1. Hm, Garry har fått noen rare flekker på skallet sitt og i tillegg vokser det alger på dem.
Tips?

2. og 3. Bilde En av jegerne.
De turkisfargede flekkene kan være alger de også. Jeg hadde det på mine gamle Marisa som jeg kjøpte. Noen anbefalte salt men mine døde før jeg kom så langt at jeg prøvde. Prøv å ta opp Garry og ha noen saltkorn på flekkene og se om det kommer bort.
Jeg fikk det aldri på noen av mine egne snegler.
Hvordan er det med Speedy?
Ny snegle fan
heihei. veit ikke hva jeg ser etter eller hvordan ting skal gjøres. noen som har link til de forskjellige snegle artene, og hvordan disse skal ha det? vil gjerne starte med den "letteste" arten og lære av den først . hva heter den typiske sneglen som befinner seg i en zoobutikk ?

kan noen svare meg på dette vil jeg bli veldig glad
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap