- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 87)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 87)
Hmmm skrev et innlegg i går kveld ,men det har tydeligvis forsvunnet
Det sto bl. annet at jeg var utrolig takknemlig for at du Maria og Mona gjorde det mulig at jeg kunne få fatt i disse, for meg ,veldig spesielle coryene
Så atter en gang ,tusen ,tusen takk skal dere ha .
De skvetter unna når jeg kommer foran karet ,men står jeg der en stund,så kommer de tuslende frem igjen,de er bare så søte
Ang. kameraet ,så må jeg jo bare lese bruksanvisning og det hater jeg som pesten.Fordrar ikke akkurat dette og det er nok mer å sette seg inn i enn jeg trodde. Så det blir nok lenge til jeg behersker det godt nok
Men ,men sånn er det bare ,håper jeg en gang i tiden finer ut av det og kanskje klarer å ta fine bilder av fiskene
Det sto bl. annet at jeg var utrolig takknemlig for at du Maria og Mona gjorde det mulig at jeg kunne få fatt i disse, for meg ,veldig spesielle coryene
Så atter en gang ,tusen ,tusen takk skal dere ha .
De skvetter unna når jeg kommer foran karet ,men står jeg der en stund,så kommer de tuslende frem igjen,de er bare så søte
Ang. kameraet ,så må jeg jo bare lese bruksanvisning og det hater jeg som pesten.Fordrar ikke akkurat dette og det er nok mer å sette seg inn i enn jeg trodde. Så det blir nok lenge til jeg behersker det godt nok
Men ,men sånn er det bare ,håper jeg en gang i tiden finer ut av det og kanskje klarer å ta fine bilder av fiskene
Postet 26.12.10 kl 22:37
Litt oppdatering ang. yngel og kar. Har fått byttet til meg et større kar på kjøkkenet ,så nå holder jeg på å sette opp et litt større hjørnekar som de forskjellige yngel kan gå i.
Her skal Venezuelalusene som nå er i et kar på pc-rommet komme over i og de som går i plastkaret på kjøkkenet .Om en uke eller så skal de sp. black-yngelen som nå er i vaskekjeller-karet også overføres til.Vil gjerne ha de litt større først,er alltid bekymret når jeg skal flytte yngel fra et kar til et annet.
Albimarginata-yngel/ungfisk som går i kjøkkenkaret skal over i karet på pc-rommet.
Men det blir uansett 2 mindre kar ,så det hjelper jo litt på
Målet er å ikke ha kar i vaskekjelleren og helst ikke mer enn 1 på pc-rommet.
Har jo ett kar på 110 liter med hesteneser i,men disse blir nok snart lagt ut for salg ,så da har jeg dette til ungfisk og kan tømme det andre karet som står der.
Ergo blir det 3 mindre kar,skulle nok redusert ennå mer mer sånn blir det i første omgang ihvertfall.
Burgessi-ungdommene har det forresten veldig fint ser det ut til ,litt sky men det er jo ikke noe nytt når det gjelder coreyer.
Postet 30.12.10 kl 23:36
Postet 31.12.10 kl 09:36
Postet 31.12.10 kl 09:40
Hhe he ,så sant ,så sant Inger Anne
Har trappet ned før og ,men plutselig er det flere kar oppe igjen enn det var i utgangspunktet. Men denne gang skal ikke det skje ,må redusere på div.fisker selv om det kommer nye,så det blir litt endringer der.
Når det gjelder antall kar Anders så har jeg 6 stk. i stuen fra 30 til 54 liter pluss et saltvannskar på 400 liter.
Et 222 literskar i hallen ,et 110 liter pluss 40 liter på pc-rommet. Så 2 stk. på kløkkenet og et i vaskekjelleren.
Det må da bli 13 stk ,men 3 av disse skal da vekk fortest mulig. kommer nok til å ha de stående et eller annet sted hvis jeg skulle trenge et karantenekar eller noe.
Har trappet ned før og ,men plutselig er det flere kar oppe igjen enn det var i utgangspunktet. Men denne gang skal ikke det skje ,må redusere på div.fisker selv om det kommer nye,så det blir litt endringer der.
Når det gjelder antall kar Anders så har jeg 6 stk. i stuen fra 30 til 54 liter pluss et saltvannskar på 400 liter.
Et 222 literskar i hallen ,et 110 liter pluss 40 liter på pc-rommet. Så 2 stk. på kløkkenet og et i vaskekjelleren.
Det må da bli 13 stk ,men 3 av disse skal da vekk fortest mulig. kommer nok til å ha de stående et eller annet sted hvis jeg skulle trenge et karantenekar eller noe.
Postet 31.12.10 kl 14:24
Postet 31.12.10 kl 15:25
Postet 31.12.10 kl 18:25
Postet 01.01.11 kl 00:50
Postet 01.01.11 kl 22:36
Du er vel nok snilll Espen
Men kroppen sier stopp uansett ,blir litt for mye for tiden,skal jo ha tid og ork til den firbente også den den ser ut til å bli hos oss.Leiligheten som vår sønn og samboer har fått seg omsider ,sier ingen husdyr.
Så da blir den her og med det medfører
Har ikke hatt noe mer lek i de siste dagene ,venter på at de grønne skal sette igang,tiden for de nå
Venezuelenasene ble forresten hente i dag ,men har jo del yngel av de ,så du har jo muligheter til å få tak i disse senere
Yngelen fra plastboksen på kjøkkenet ble overført til hjørnekaret i dag og i går ble albimarginataene flyttet til karet på pc-rommer samt at Venezuelenasene som gikk der ble flyttet over til hjørnekaret på kjøkkenet.
Nå er det kun sp. black som venter på å bli overflyttet der ,men drøyer det en uke til tenker jeg.
Nytter forresten ikke å få automatisk vannbytte på karene da de står så spredt og sump til hvert kar er helt umulig. Har ikke problemer med å skifte vann på småkarene ,det er bare at det skal gjøres og at det tar tid.
Postet 01.01.11 kl 23:10
Postet 01.01.11 kl 23:13
Bestiller stort dett for på Ebay og hos privatpersoner ,finner mye bra og billig der.
Har og handlet endel her http://unimati.biz/group.asp?group=77
Medisiner er det ikke så ofte jeg kjøper ,men det blir på nettet det også .Vet ikke om det var noe spesielt du tenkte på?
Har og handlet endel her http://unimati.biz/group.asp?group=77
Medisiner er det ikke så ofte jeg kjøper ,men det blir på nettet det også .Vet ikke om det var noe spesielt du tenkte på?
Postet 02.01.11 kl 16:31
Endret: 02.01.11 kl 16:33
Hei Sølvi. Godt nyttår!! Beklager så meget at det ble dårlig med henting av Laserne Vi har fått oss en nyydelig liten gutt, så det har vært stort sett han som har stått i fokus Kjørt 130-140 mil tur/retur østlandet for feiring av jul har han gjort alt, i en alder av 2 mnd. Har du noe Cory for salg fremd. forresten? Fått oss ett nytt 160 liter, så de har kjempeplass å kose seg på Hils!!
Postet 06.01.11 kl 22:02
ØyfiskenHei Sølvi. Godt nyttår!! Beklager så meget at det ble dårlig med henting av Laserne :-( Vi har fått oss en nyydelig liten gutt, så det har vært stort sett han som har stått i fokus :-) Kjørt 130-140 mil tur/retur østlandet for feiring av jul har han gjort alt, i en alder av 2 mnd. Har du noe Cory for salg fremd. forresten? Fått oss ett nytt 160 liter, så de har kjempeplass å kose seg på :-) Hils!!
Godt år til dere og og gratulerer så masse med sønnen,skjønner godt at han har fått hovedoppmerksomheten ,ingenting kan måle seg med det og få et lite barn
Har nok ikke noen coryer for salg for øyeblikket ,men har masse yngel for tiden bl.annet sp. black som dere har lyst på
Men de trenger litt mer tid ennå før de kan selges.
Postet 06.01.11 kl 23:49
Endret: 06.01.11 kl 23:49
Postet 08.01.11 kl 17:18
Postet 08.01.11 kl 21:57
Har måtte ta flere tunge avgjørelser i det siste dessverre
Først måtte jeg selge endel av leksgruppen min på C. Venezuelanus pga. at de gikk så mange i et 54 liters kar.
Dette var imidlertid ikke så gale da en ung cory-frelst ungdom kjøpte de og fikk egg allerede etter et par dager .Så dette var jo egentlig bare kjekkt
Men hesteneseparet mitt må og vike plassen dessverre da jeg trenger karet til det det egentlig var satt opp for ,nemlig barnehage for cory-barn.
Kunne nok sikkert klart å plassere de i div.kar ,men føler (og har gjort det hele tiden) at hestenesene trenger større kar enn det de har nå.De går i et 110 liters kar og det har nok vært min egoisme for å ha disse fiskene som har gjort at jeg har imbilt meg at det var stort nok. Men må jo bare inse at de bør ha et større kar for å kunne utfolde seg skikkelig.
Har dessverre ikke hatt noe interesse for disse og da jeg ikke selger de til hvem som helst (butikker fks) så blir de jo kanskje gående her en stund til
Så var det CW023 ,orange lasere da ,disse har jeg og lagt ut for salg
Grunne til det er at jeg har fått noen nydelige C!"1 Burgessi (14 stk)i hus som går i et 54 liters kar .Her er de veldig sky så jeg ser de lite ,dette er jo litt kjedelig da jeg veldig gjerne vil se de litt mer. Så av tidligere erfaring har veldige skye coryer blitt aktive og mye fremme når jeg har tatt de over i 222 literen som er et selskapskar med mange andre fisker.Derfor vil jeg nå ha disse over i dette karet men her går det endel coryer fra før så noen må ut
De digre Stebaiene mine må få bli da de er blandt de eldste oryene mine og som neppe vil bli solgt noen gang. Så har vi sp. black som også er blandt de eldste og som jeg har bestilling på yngel ifra
Enn videre er det de orange laserne som nå har blitt lagt ut for salg .Disse har jeg ungdommer gående av ,så der har jeg back-up
Klarer ikke å gi helt opp de forskjellige artene ,deler heller opp og har ungdommer i reserve
I kjøkken-karet yrer det av yngel for tiden ,Sterbai,Weitzmani,Venezuelalus og 1 Adolfoi
Alle har nå fått tegninger bortsett fra de minste Weitmaniene. Telte totalt 81 yngel da de ble overført hit fra andre kar .Synes ikke det ser slik ut når jeg ser inni karet ,men når nyklekket artemia kommer dalene ned ,så er det livlig nok ihver
ftfall hnåper jeg klarer å få de til å vokse opp alle sammen,det er i allefall drømmen min
Først måtte jeg selge endel av leksgruppen min på C. Venezuelanus pga. at de gikk så mange i et 54 liters kar.
Dette var imidlertid ikke så gale da en ung cory-frelst ungdom kjøpte de og fikk egg allerede etter et par dager .Så dette var jo egentlig bare kjekkt
Men hesteneseparet mitt må og vike plassen dessverre da jeg trenger karet til det det egentlig var satt opp for ,nemlig barnehage for cory-barn.
Kunne nok sikkert klart å plassere de i div.kar ,men føler (og har gjort det hele tiden) at hestenesene trenger større kar enn det de har nå.De går i et 110 liters kar og det har nok vært min egoisme for å ha disse fiskene som har gjort at jeg har imbilt meg at det var stort nok. Men må jo bare inse at de bør ha et større kar for å kunne utfolde seg skikkelig.
Har dessverre ikke hatt noe interesse for disse og da jeg ikke selger de til hvem som helst (butikker fks) så blir de jo kanskje gående her en stund til
Så var det CW023 ,orange lasere da ,disse har jeg og lagt ut for salg
Grunne til det er at jeg har fått noen nydelige C!"1 Burgessi (14 stk)i hus som går i et 54 liters kar .Her er de veldig sky så jeg ser de lite ,dette er jo litt kjedelig da jeg veldig gjerne vil se de litt mer. Så av tidligere erfaring har veldige skye coryer blitt aktive og mye fremme når jeg har tatt de over i 222 literen som er et selskapskar med mange andre fisker.Derfor vil jeg nå ha disse over i dette karet men her går det endel coryer fra før så noen må ut
De digre Stebaiene mine må få bli da de er blandt de eldste oryene mine og som neppe vil bli solgt noen gang. Så har vi sp. black som også er blandt de eldste og som jeg har bestilling på yngel ifra
Enn videre er det de orange laserne som nå har blitt lagt ut for salg .Disse har jeg ungdommer gående av ,så der har jeg back-up
Klarer ikke å gi helt opp de forskjellige artene ,deler heller opp og har ungdommer i reserve
I kjøkken-karet yrer det av yngel for tiden ,Sterbai,Weitzmani,Venezuelalus og 1 Adolfoi
Alle har nå fått tegninger bortsett fra de minste Weitmaniene. Telte totalt 81 yngel da de ble overført hit fra andre kar .Synes ikke det ser slik ut når jeg ser inni karet ,men når nyklekket artemia kommer dalene ned ,så er det livlig nok ihver
ftfall hnåper jeg klarer å få de til å vokse opp alle sammen,det er i allefall drømmen min
Postet 09.01.11 kl 19:22
Postet 09.01.11 kl 22:06
Veldig trist ,hater å selge fisk jeg er glad i ,men de orange laserne har jeg ihvertfall en mulighet til å ha i bakhond heldigvis.
Skal prøve å bli litt flinkere med bilder ,men med nytt kamera og nytt billed-redigeringsprogramm så blir det et tiltak å prøve å få det til ;(
Har tatt endel bilder så det er bare å ta seg sammen til å få gjort noe mer
Skal prøve å bli litt flinkere med bilder ,men med nytt kamera og nytt billed-redigeringsprogramm så blir det et tiltak å prøve å få det til ;(
Har tatt endel bilder så det er bare å ta seg sammen til å få gjort noe mer
Postet 09.01.11 kl 22:12
Sølvi GullaksenVeldig trist ,hater å selge fisk jeg er glad i ,men de orange laserne har jeg ihvertfall en mulighet til å ha i bakhond heldigvis. Skal prøve å bli litt flinkere med bilder ,men med nytt kamera og nytt billed-redigeringsprogramm så blir det et tiltak å prøve å få det til ;( Har tatt endel bilder så det er bare å ta seg sammen til å få gjort noe mer ;)
trenger ikke å redigere så mye.
Klippe ut er vel strengt tatt det eneste mann trenger å gjøre.
Såfremt du skal sende de inn til konk eller basen. hehe
Postet 09.01.11 kl 22:37