Tropheus tråd (side 87)

Flotte bilder av flott fisk Kristian.
Bare lekkert. Gleder meg til mine Kigoma kommer. Det er fremskritt i jobben med sending i Afrika. Du blåser nesten vekk det gule farge på strippen, Kristian. Ellers de ser fine og friske ut.
Det er et ræva fotolys, kz fiji purple og true actinic.. I virkeligheten ser de gulere ut.. Hvis du ser i partier av denne filmen, så ser du hvordan det ser ut.. Altså de partiene som ikke er helt blå

<embed src="http://www.youtube.com/v/bashSujT6GY&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Når tror du sendingen kommer da badat? Kigoma er noe og glede seg til!
Sendingen er reservert plass. Så den er rett rundt hjørnet (Dar es Salaams hjørnet). De skal bli enig om hvilket fly pakken skal være med. Men fangmann har fått beskjed om å raske på seg så han sørge nok for sending på onsdag, tror jeg. Det blir egen rute til Norge fra Dar Es Salaam via Zurich. Den skal hverken gjennom Tyskland eller Nederland eller England. Så dette blir historisk hvis det blir suksess.

Jeg hadde hele Mattilsynet bak meg. He..he... En hjalp meg med å registrere meg selv som importør. En snakket med Swiss Air Cargo for å bekrefte at jeg finnes og er lovlig registrert. En tredje kansellerte meldingen min fordi sendingen ikke kom sist. Men en fjerde ringte og lurte på hvordan går det. Fantastisk. Jeg må nesten komme med blomster til disse hjelpsomme "damer" en vakkert dag.
Meget pen fisk Kristian.

Lekte med kamera sist uke. Ikke lett å ta bilde av denne aktive gjengen.

Hvor mye sirkulasjon har dere i deres akvarier?
Føler jeg har litt for lite. Har bestilt meg 2 stk sirkulasjons pumer som tar 12000 l/t.
Ikke sikkert jeg bruker begge.
Har ca 13-14000 l/t i dag, men det er ikke godt nok.

Frode
Kan sikkert kjøre på med det dobbelte av det du allerede har Frode siden karet ditt er så digert..

Utrolig flotte fisker folk har om dagen! keep up the gd work
Du har allerede mer enn 10 ganger karsvolum. Jeg har bare 6-7 ganger fra en pumpe. Kanskje det er plassering av pumpe/ene som ikke er riktig. Du har dem alle sammen på samme side vel? Prøv å merke deg hvor møkka samle seg ved forskjellige plassering. Poenget er å få dem samlet rett ved utsugging til utvendig filter eller et sted som er lett ttilgjengelig for rydding.
Nydelig bilde av Nkonde. En vakker fisk som tar seg godt på bilde.
Gleder du deg til fiskene dine kommer Frode? Det gjør jeg. Det sies at den som venter lenge venter på noe godt. Så jeg gleder meg, jeg.
Liker fiskene dine maten Kenneth? Tropical spirulina flak er balansert iht. næring og vitamin. OSI tror jeg er litt for mye av det gode. Foring bare med OSI kan føre til svarte flekker på fisken. Jeg forer dem med både Tetra Pro crisp veg. og spirulina flak. De får litt variasjon samtidlig som de ikke blir avhengig av bare en type mat.
badat
Du har allerede mer enn 10 ganger karsvolum. Jeg har bare 6-7 ganger fra en pumpe. Kanskje det er plassering av pumpe/ene som ikke er riktig. Du har dem alle sammen på samme side vel? Prøv å merke deg hvor møkka samle seg ved forskjellige plassering. Poenget er å få dem samlet rett ved utsugging til utvendig filter eller et sted som er lett ttilgjengelig for rydding. Nydelig bilde av Nkonde. En vakker fisk som tar seg godt på bilde. Gleder du deg til fiskene dine kommer Frode? Det gjør jeg. Det sies at den som venter lenge venter på noe godt. Så jeg gleder meg, jeg.

Grunnen til at jeg syns det er for lite strøm er at jeg syns fisken har for lite å "jobbe" med.
Var ute hos Erik og Vibeke fredag og så på deres akvarier. La merke til at fisken gjorde mer ut av seg nå de fikk noe og jobbe med.
Det er ikke problemer med "møkk" i akvarie. Vannet er veldig klart og lite partikkler i vannet.

Kjøpte 2 SunSun pumper på Ebay i går. Dem var så billige at jeg bare tok å bestilte 2 stk når jeg først var i gang.
Siden akvarie mitt er så dypt må jeg muligens ha en i front og en bak. Får prøve meg frem når dem kommer i posten.

Gleder meg til fisken kommer Badat!
Håper du får til denne sendingen. Gjør ikke noe å vente så lenge vi får den fisken vi har ønsket oss.

Frode
vi bruker 17000 liter i 660 liternee våre og 12000 liter i 530 literen.
de står i hver sin ende og blåser mot hver andre og opp i overflaten. masse bevegelse i overflaten så slipper dere den protein hinnen som legger seg der.
badat
Liker fiskene dine maten Kenneth? Tropical spirulina flak er balansert iht. næring og vitamin. OSI tror jeg er litt for mye av det gode. Foring bare med OSI kan føre til svarte flekker på fisken. Jeg forer dem med både Tetra Pro crisp veg. og spirulina flak. De får litt variasjon samtidlig som de ikke blir avhengig av bare en type mat.

Vi forer bare med osi til våre livua. Og det er noen av de som har "spirulinaflekker". Skal prøve å gå forsiktig over til å gi de osi/tetra veg mix.
Hvorfor ikke bruke NLS ? Har ikke hatt noe trøbbel med det foret. Fiskene vokser bra og blir kraftige. Lite bss i filterene også

Her er en film fra akvariet.
<embed src="http://www.youtube.com/v/ZsNKZbUaifI&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Har du noe NLS til overs Kristian..... min svenske kontakt er tom og strever med å få ta i..... og jeg er snart tom....
Frode Berntzen
Har du noe NLS til overs Kristian..... min svenske kontakt er tom og strever med å få ta i..... og jeg er snart tom....

Jeg har en pose igjen.. Har en amerikansk "kompis" som selger for 59 dollar pr 2.5 kg.. Kan bestille litt oss. Frakten er på rundt 30 dollar tror jeg.. Det er da for 5 kg.

Vil du komme å hente litt eller skal jeg sende til deg? Har ca en colaboks du kan få..

Mvh,
Kristian
Så du har gått over til modul, Kristian. Er det bedre enn bakgrunn.
Nå ser jeg mer til gule farge hos Maswa.

Ved å bruke NLS som suplement til spirulina flak vil små yngel vokser litt fortere.
Mistenker at det var noe dritt som lå bak bakgrunnen, som gjorde at karet kollapsa.. Nå er jeg mye bedre kontroll over filtermatriale.

Hørte sendingen kommer klokken 19.00, lykke til!!!

Alle fisk vokser fortere med nls.. Det blir som salat vs taco
Boops
Hvis det er av intr. så blir det muligens til at jeg selger Boops gruppa mi med leptisene.. Send en mail hvis noen syns det kan være intr.

Har lyst på flere troffer, veit ikke helt hva det blir enda men kanskje murago, moliro, golden kazumba eller noe annet tøft. Kan også byttes hvis det er veldig aktuellt.

Kenneth
Kenneth Østby
Hvis det er av intr. så blir det muligens til at jeg selger Boops gruppa mi med leptisene.. Send en mail hvis noen syns det kan være intr. Har lyst på flere troffer, veit ikke helt hva det blir enda men kanskje murago, moliro, golden kazumba eller noe annet tøft. Kan også byttes hvis det er veldig aktuellt. Kenneth

Her er det muligheter for å gjøre et kupp! Husker ikke hvor mye disse fiskene kostet meg, men lurer på om det var nesten 50 euro stk.. Skikkelig spennende fisker med samme holdning som troffer
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap