Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 87)

Tenk det, folkens...! Tiden går, og om bare to uker er det ETT ÅR siden jeg sluttet med den fæle uvanen; røyking!
[External Image]
Jeg har fremdeles mareritt om det faktisk, jeg våkner nesten panisk etter å ha drømt at jeg har "sprukket" og sitter og røyker! Det er veldig forvirrende å våkne, summe seg litt og forvirret tenke;"Øh...har jeg røyket eller ikke?" Det tar et par sekunder før jeg skjønner at det var et mareritt, og at jeg fremdeles kan skryte av at jeg ikke har hatt en eneste sprekk og ikke har tatt et eneste trekk siden 14. november i fjor!
[External Image]



Lisa-S
Hehe, nei det hadde du vel ikke trodd at noen av dine grønne skulle gjøre nordlendinger av seg. ;)

Jeg håpet jo det, da! Når jeg solgte så mange, så håpet jeg at de etterhvert skulle "krabbe nordover" etterhvert ja

Det er jo egentlig utrolig artig å følge veien til en fisk, via først den og så den personen, og stadig rykker de geografisk lenger fra utgangspunktet osv Moro å høre at det har kommet en del eksemplarer spredd nordover nå, for da jeg startet med de grønne, skjønne, så var det null å oppdrive fra Trondheim og oppover. Var ihvertfall mitt inntrykk.

Lisa-S
Likte spesielt godt den nederste rota, kan nesten se for meg en gjeng med coryer under den buen. :)

Det fremkommer kanskje ikke så godt på bildet, men rot nr 1 (øverste) har også en flat del som gir god plass og ly for Corydoras Ellers hadde den ikke passert "gjennom nåløyet" her når det gjelder røtter til akvariene Hehe!
Men den nederste rota var kanskje et hakk finere, da den er større og derfor "romsligere" plass under.
Gleder meg sykt til å se dem på plass i karet! Men jeg trenger sugekopper!

Snakker om mangroverøtter... jeg var innom Tropehagen Zoo på Vinterbro storsenter i går, en lokal zoosjappe jeg tidligere har funnet flere fine røtter hos. Men ikke nå, dessverre, det var ingenting som var fjernt fristende engang. Det lå 3-4 skikkelige "hoggestabber" av noen røtter der, bare noen massive,avsagde klumper som jeg aldri kunne tenkt meg å putte i et av mine akvarier.
Jeg har en lokal zoobutikk igjen å sjekke; Buster Zoo i Ski sentrum. Der har jeg ikke sett etter røtter på gud-vet-hvor-lenge, men nå er det på tide å ta en tur innom. Er det ikke noe der heller, drar jeg til Oslo Zoosenter (Bernt Ankers gt. i Oslo sentrum) og Dyrego på toppen av Oslo City-senteret. Ved tidligere besøk har jeg alltid funnet flotte og store røtter på Oslo Zoosenter. Så håper på hell og lykke denne gang også, hvis jeg må reise dit.
Men som sagt; først sjekker jeg ut Buster Zoo! (zoobutikken inne på Ski storsenter har ingenting lenger, der ligger det bare noen småpinner, dessverre)
mona o
Tenk det, folkens...! Tiden går, og om bare to uker er det[B] ETT ÅR siden jeg sluttet med den fæle uvanen; røyking! [/B]

Det burde du være skikkelig stolt av.
Faktiskt rotet jeg rundt i røtter på Tam-Alna i dag, mange fine kandidater der.
Gratulerer med vellykket røykeslutt!

Såvidt meg bekjent så er jeg den eneste her nord med voksne Green laser, alle andre som har noen har yngel etter mine.
Dhals i Moss har reåpnet med en kjempe butikk Mona, var der to ganger i helgen og de hadde stort utvalg av røtter.....
Frode Berntzen
Dhals i Moss har reåpnet med en kjempe butikk Mona, var der to ganger i helgen og de hadde stort utvalg av røtter.....


Ah, takk for det, det hadde jeg jo glemt...! Der kan jeg jo slå to fluer i en smekk; se den nye butikken OG få tak i den siste trerota jeg mangler til reolen min! (jeg har to røtter, men skal jo ha tre akvarier, så...)

Jeg skal på akvarie-ekspedisjon med en av brødrene mine snart, forhåpentligvis denne uka, og vi hadde egentlig tenkt å dra til Tam Alna, Var noen som tipset om godt utvalg der også. Men Dahls hadde kanskje ekstra mange...??? *tvil om hvor jeg skal dra*

Ta en telefon til Thor , hør med han før du drar ....... var veldig mye folk der i helgen ... og to av rokkene miine fikk plass i show akvariet ...
Plussmedlem
Frode Berntzen
Ta en telefon til Thor , hør med han før du drar ....... var veldig mye folk der i helgen ... og to av rokkene miine fikk plass i show akvariet ... :-)


Rokk'en Rolf og Rokk'a'Billy?
Terje lot meg prøve å mate den som var der på lørdag, men fikk den ikke til å ta fra handa da....
Gratulerer med vellykket røykeslutt, og moro at du får tak i så flotte røtter! Gleder meg til det første karet kommer
Mats Henrik O. Hansen
Gleder meg til det første karet kommer :)


De første karene kommer - husk at det er flertall! Hehe
Jeg krysser fingrene for at reolen dukker opp på fredag, det var iallefall det Webzoo skrev at de håpet at den ville komme da. Til helga er det to uker siden jeg bestilte.

Har nå avtalt med den ene av brødrene mine (jeg har 3) at vi skal ta en tur i akvariebutikker på torsdag Da får jeg spanet etter den tredje mangroverota, som jeg mangler. Håper jeg finner en skikkelig fin en! Det er mye bedre å dra sammen med noen som faktisk er interessert, fremfor å true gubben med på akvariebutikk-tur... han bare går og maser om jeg "er ferdig snart" :p Jeg må jo SE - ordentlig!

For litt siden bestilte jeg hurtigkobling til krana på badet via eBay, for jeg trenger jo det i forbindelse med vannfylling og vannbytter. Aner ikke hvor jeg har gjort av den jeg hadde før. Borte er den iallefall. Så jeg bestilte først en hos en selger på eBay, og rett etterpå fikk jeg øye på en selger til som solgte flere. Dermed bestilte jeg ikke bare en hurtigkobling, men totalt 3. Så har jeg hvis noen går i stykker. Har hatt en tendens til å gå i stykker etter en tids bruk, men det har vært Clas Ohlson typen. Det har ikke vært av merket Hozelock, som jeg har bestilt nå, og det er jo en helt annen liga når det kommer til kvalitet.

Den første av Hozelock hurtig-krankoblingene lå i postkassa i dag Så nå er jeg snart klar til vannbytter! Hehe-Mangler bare slanger og powerhead! Det kommer med resten av bestillingen fra Webzoo, regner med at det leveres med reolen...
Moro, Mona PS! Kjenner til maset når jeg har med meg andre i akvariebutikker Jeg vil gjerne se ordentlig på alt av akvarieting- og tang
I ettermiddag/kveld har jeg vært på akvariebutikk-tur med brutter'n, og vi var på TAM Alna + Tropehagen Mortensrud. Jeg ble skuffet over utvalget av mangroverøtter på TAM Alna, for det var jo bare småbiter i en diger kasse. Foruten et par enorme røtter som lå på gulvet, var det bare småbiter. Ingen mellomting liksom, mellom enorme og veldig små.

Jeg sto og gravde i den store kassen og lette frem små mangroverot-biter som kanskje kan settes sammen til èn helhet, og endte opp med å kjøpe 4 smårøtter. Disse håper jeg å få satt sammen i en av 98 literne til noe dekorativt. Det kan bli veldig artig det også, da får man jo vridd og vendt på dem i de retningene man vil. Jeg har kjøpt en pakke rustfrie, syrefaste skruer, så jeg kan evt skru røttene sammen sånn jeg vil.

Mortensrud hadde ingenting, bare et par klosser som var avsagd i alle ender, stygge. Den slags trerøtter vil jeg ikke ha!

En gang mellom nå og før jul, skal jeg en tur på Dahls og sjekke utvalget av fisk og sånn. Men det blir ikke riktig ennå, jeg vil vente til de har fått muligheten til å fylle opp litt fler kar i den nye butikken sin. Hvis jeg klarer å vente såpass lenge da... Kanskje jeg må skvise litt godvilje ut av gubben og få han til å kjøre meg til Moss før den tid.

Nå sitter jeg og håper at Webzoo får inn akvariene og reolen min i morgen...!


Plussmedlem
Da krysser vi fingrene for at reolen din kommer i morgen

Du får bare sende mail når du vil jeg skal sende planter, forresten. Men sender det ikke rett før helga, for da kan pakken bli forsinket, og det er ikke sikkert det er heelt bra for plantene...
På Dahl's har de mange fine røtter nå, alle kassene var fyllt opp De har også fått inn sending med corydoras i dag, 40 kasser med fisk faktisk!
De har fyllt opp butikken bra allerede synes jeg, og det er verdt å ta turen
Høres ut som det var Dahls vi skulle dratt til i dag, ja Jeg foreslo det for broder'n, men han ville til Tam Alna helst, han er fascinert av veggakvariet deres der på 25.000 liter

Tror kanskje jeg må ta toget til Moss på egenhånd, og karre meg frem til den nye butikken til Dahls til fots fra stasjonen :p Skal jeg ha sjåfør (les; gubben) så må det jo planlegges i det vide og brede osv.

Jeg har ikke vært i Moss siden jeg bodde der på slutten av 90-tallet (en periode på to år) så jeg husker nesten ikke noe av geografien i Moss. Må vel ta taxi fra stasjonen og opp til butikken Så kan jeg ta med niste, hehe, fort det er vel fort gjort og tilbringe en dag hos Dahls!

Marita Ekdahl
På Dahl's har de mange fine røtter nå, alle kassene var fyllt opp :) De har også fått inn sending med corydoras i dag, 40 kasser med fisk faktisk! De har fyllt opp butikken bra allerede synes jeg, og det er verdt å ta turen ;)
Plussmedlem
Bor du langt fra jernbanestasjonen i Ski da?
Du må huske og få lagt ut bilde av Reolen din når den ankommer,er veldig spent på hvordan den ser ut!
Kommer den forresten ferdig montert eller må du sette den sammen selv?
Hei Mona, jeg planlegger å kjøre en tur til Dahls Dyrerike på dagtid / ettermiddag på onsdag, og og kan godt være privat sjåfør mot litt fiskeprat på turen. :o)
Ta kontakt om du vil være med. Har ikke noe tidspunkt, men må være tilbake i Oslo senest kl 18, gjerne litt før.

Kjører fra Oslo, så det blir vel ikke en kjempe omvei å kjøre via deg ( målt i finnmarksmålestokk, hehe) ?

Jeg var forresten også på Tam Alna i dag, og beundret bl.a. råflotte L200 til den nette sum av 799 kr pr stk. Tittet også litt på røtter, men det var skrale greier ja. Hm, kanskje dumt å tilby deg skyss om vi ender opp med å krangle om den peneste rota i Moss, hehehe.
mona o
I ettermiddag/kveld har jeg vært på akvariebutikk-tur med brutter'n, og vi var på TAM Alna + Tropehagen Mortensrud. Jeg ble skuffet over utvalget av mangroverøtter på TAM Alna, for det var jo bare småbiter i en diger kasse. Foruten et par enorme røtter som lå på gulvet, var det bare småbiter.


Så uheldig og uflaks. Når jeg var der var det en del fine røtter der og at jeg tipset deg om det. Fillern at det ble bomtur
Jeg skal faktisk også innom Dahls på onsdag, da jeg har en avtale på Dilling på ettermiddagen. Kanskje vi skulle ha et lite "akvaristtreff" der? ;-D
Animorpher
Du må huske og få lagt ut bilde av Reolen din når den ankommer,er veldig spent på hvordan den ser ut! Kommer den forresten ferdig montert eller må du sette den sammen selv?

Den må man sette sammen selv, ja. Men det er null problem. Like enkelt som Lego
Første jeg gjorde når jeg våknet i dag var å finne mobilen og sjekke om Webzoo har ringt (det hadde de ikke) og så legge mobilen på skrivebordet ved siden av meg, så jeg ikke går glipp av noe hvis de ringer i dag!

milo
Bor du langt fra jernbanestasjonen i Ski da?

Hehe ja ganske Et par holdeplasser unna Ski bor jeg. Min togstasjon er to holdeplasser lenger i retning mot Oslo. Du og jeg bor i samme kommune, men jeg bor altså ikke i selve Ski (sentrum).

Dahls Dyrerike ligger visstnok i motsatt ende av Moss for Moss togstasjon - skikkelig dumt.

cara79
Hei Mona, jeg planlegger å kjøre en tur til Dahls Dyrerike på dagtid / ettermiddag på onsdag, og og kan godt være privat sjåfør mot litt fiskeprat på turen. :o) Ta kontakt om du vil være med. Har ikke noe tidspunkt, men må være tilbake i Oslo senest kl 18, gjerne litt før.


Tusen takk for tilbudet, men jeg kan ikke på det tidspunktet pga barn og hund og gubbens arbeidstider til uka. Noe så ergelig...! Jeg blir frustrert :p

Inger Anne
Jeg skal faktisk også innom Dahls på onsdag, da jeg har en avtale på Dilling på ettermiddagen. Kanskje vi skulle ha et lite "akvaristtreff" der? ;-D

Skulle gjerne vært med deg Inger Anne, men jeg forstår det sånn at du skal dit på dagtid? Jeg kan ikke da, på grunn av arbeidstidene til gubben + barn og hund.
Nå ble jeg ennå mer frustrert!


Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap