Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 87)

Plussmedlem
Linda W
Enda to turer til Porsgrunn - nei nå er jeg fortvilet her!


Sålenge det er de som har gjort feil, så hadde jeg forlangt at de tok dette på sin kappe. DU skal ikke ha noen utgifter på det....
Jeg fikk skikkelig vondt inni meg når jeg leste tråden din nå!
Plussmedlem
Nei og nei Uffameg, hvorfor er det så ofte ting ikke er riktig når man trenger det og det endelig har begynt å bli orden på ting? Det er utrolig typisk.

De du har bestilt akvarier av skulle ordnet transport av akvariene selv - definitivt! Dette her skulle ikke du trengt å gjøre noe mer med.

Huff, så irriterende! Kjenner følelsen du går med nå, en sånn oppgitt, irritert følelse.
Ove banker noen mikrometer nå, det får bli som det blir for å resilikonere fire kar er bare helt håpløst, to uker til - minst! De to jeg hentet mandag går helt fint, de fire fra februar er 60,01. Det blir lysglipper på de perfekte karene, men det finnes jo silikon...
Nei og nei... Stooor skuffelse...
Min helt fikset! Lodd og vater også håper jeg. Forte meg, to innkjørte blåsvamper står i bøtter og hiver etter været. Var forresten ikke så lurt med den skive-todelingen, vanskelig å få dem på plass!

Det karet som er helt ute og svømmer burde jeg klagd på, men det blir det ikke til nå. Bakgrunn og planter skjuler skjønnhetsfeilene håper jeg!

Bilder kommer - en annen dag
Phuuu puste litt ut nå da siden de i alle fall kommer opp.
Med dine vakre planter vil nok ingen se på karene, utenom alle vi som vet det er der...
Ser at jeg har tenkt litt feil også, de to siste kom med delt dekkglass og bærelistene på siden selv om jeg ikke hadde bestilt det sånn, de fire første med helt dekkglass og bærelistene på langsidene. Det ble tuklete. Men fullt mulig å gjøre noe med, bruker de to som stemmer helt til Apistogramma, resten hopper bare sånn passe og jeg har god tid fordi de har det bra der de er...

To kar med vann, filter og varmekolbe nå da, tåka ligger tett av mudder, A. Elizabethae-karet har til og med innkjørt sand. Det er det karet som haster mest fordi damen skal få gå litt alene og jeg liker ikke å ha dem på benken. L213-babyene klarer seg fint, de skal jo ikke ha fullt så vrange verdier heller.

Ikke plantesubstrat i noen av dem tror jeg, må tenke litt på om jeg skal dytte noen Crypter ned i et hjørne til mallene, men med Eheim Compact 1000 er det ikke sikkert det går. Full fres på vannet da, mangler bare kuleleddet fra Aquaristikshop og tutaluren jeg ikke finner delenummer på.

Sanda skal siktes først uansett, så de får den groveste. Og så skulle jeg allerede ha tenkt ut og limt sammen noe fint i skifer, men det er så vanskelig før karet er på plass egentlig. Og noe jeg skal kose meg med! De klarer seg med røtter sålenge, og de to voksne får jo med seg hula si.

Åh - hule! Kokosnøtta!
Årsaken til mangel på bilder - League of Legends på hvert sitt rom, åpne dører og lite arbeidsro på Mac'en jeg ikke kan
[External Image]


Litt om hvorfor det haster 1, her 450-literen
[External Image]

Haster 2, 160-literen
[External Image]

Utsikt fra sofaen før
[External Image]

Utsikt fra sofaen midt i kaoset
[External Image]

Og så rekker gutta en nattarunde hvis jeg gir meg.
Venter på erstatningskar...
Ominredning igjen. I dagslys så jeg lys mellom Porsa og kar - i bunnen! Det kan jo bare gå gæ'li. Akvariekjellern tar selvfølgelig ansvar og kom øyeblikkelig med tilbud om nye kar, det er bra. Men tiden går...

Nå løser de to nyeste karene som passer den mest presserende floka, i A. elizabethae-karet på toppen var det antydning til nitritt, det ble nok litt mye temperatursvingning. Heldigvis får man vel kanskje si, ettersom karene må ut igjen og Porsaen bankes på plass. Liker ikke å ha fisk i akrylbokser! Men damen slapp å bli flyttet frem og tilbake helt unødvendig.

Var inne på tanken av å flytte L213-barna ned i kjelleren til levendeføderyngelen, men det karet er fylt til randen av små Echinodorus som ikke har noe annet sted å bo i mellomtiden - tålmodighet er ikke det jeg har mest av akkurat nå merker jeg!

Blir sikkert bedre i morgen når jeg får svar på hvor lenge vi må leve med dette bøttestyret og hvordan vi gjør det med karene. Nå må jeg sy heroldhatter og lage nøtter i lettleire. Og sopelime Askepott kan danse med. Plutselig er det bare to uker igjen til premiére!
Nå forsøker den snille herren å finne en ordning på transport også, hater å være til bry og blir så glad av god service selv om det burde være en selvfølge. Det var vel ingen som tenkte "nå limer vi akvariene helt ute av vinkel he he he", og sånne runder må man jo si fra om.

Ellers - er ikke benskjør! Full fart ned trappen med en bøtte full av vann og røtter, liten løs fillerye på laminatgulv i entreen med nyvasket nystrøket klesvask til de gamle i kurv, nylakkert gullbelagt prinsessespeil til Askepotts stesøstre på den andre siden av rya og så glemte jeg helt de to siste trinnene. Vannet var ganske rent så tøyet tørker, og i riktig scenelys synes ikke fingermerkene på speilramma. Godt jeg ikke bar helglassakvarium, for det hele ender i en glassdør...
Himmel og hav - den trappeløpinga di kunne gått riktig ille! Hadde nok gjort seg med beinbrudd oppi alt det andre du har å drive med for tiden, tenker jeg. :-/
Så leit at du har vært så uheldig med de nye akvariene - håper det løser seg fort.
Hi,hi... Du må unnskylde at jeg ler igjen Linda, men du skriver så levende at jeg ser hele greia for meg. Og når det går bra, så må en vel få flire bare bittelitt?

Klart at en blir glad når en får god service! Selv om det burde være en selvfølge, så opplever en det dessverre ganske skjelden...
Bra de yter service selvom det er en selvfølge..
Må bare si at du har ett pågangsmot som er beundringsverdig når det gjelder det hele!
Uten latter intet liv Sissimor, skriver jo ikke sånn for å påkalle gravalvoret Beinbrudd utgår Hassel, livet er rett og slett for kort. Men litt halting må jeg nok ta meg tid til

Nytter ikke å gi seg når man har trosset skjebnen så langt Kaja! Bare håper inderlig at jeg tar alle vanskeligheter nå, så det går silkemykt og glatt for dere som vet hva dere driver med og har yngel. Gråndinen tar klubbens blondinetrøbbel på en måte...

Må si at jeg beundrer Ove nesegrust, han har jo ikke akkurat den samme akvarieinteressen for å si det forsiktig. Bortsett fra et fortvilet "Hele stua er jo et eneste akvarium!" da tredemølla måtte vike plassen til fordel for 160-literen, kjøkkenet var fullt av dampende kjeler med sand så han ikke fikk laget middag og dører måtte fjernes for å få møllemaset inn til guttungen der 160-literen skal stå bare jeg får ut L213 har han trøstig banket sammen og fra hverandre, båret og flyttet kar, børstet aluminiumsfliser så jeg ikke skulle skjære meg og vært helt enestående forståelsesfull. Til og med trøst har jeg fått da jeg ble så fortvilet over skjeve kar.

Så det blir Botia histronica som han savner så veldig i det siste karet, det har han ærlig fortjent!

Og så blir det fint til slutt da, har bommet på mye men ben på 25 cm gjør at jeg ser nederste og midterste kar fra sofakroken, og rett inn i toppkaret stående. Håper bare fisken i akrylboksene ikke lider noen nød...
Plussmedlem
Bak en kake til han Linda... En kake er løsningen på NESTEN alle problemer... :-p
Milo har skjønt det!

Linda: Hva er det du mangler av skruer og knuter til reolen nå?
Han fikk skuffekake i dag milo, bare skorpene da, for den ble så god at jeg fryser ned mesteparten og tar den med til oktobermøtet i klubben - finnes jo flere helter i verden! Han har lovet å bli med som moralsk støtte...

Morsomt - oppskriften sier 2 ts natron og da måtte jeg lete i akvarieskuffen
Torbjørn Jørgensen
Milo har skjønt det! :) Linda: Hva er det du mangler av skruer og knuter til reolen nå?


Nå har jeg alle knuter og skruer takket være milo som ilte til, men plutselig mangler jeg fire kar! Ingen ende på forviklingene, fire av seks kar var satt sammen med forholdsvis høy promille eller noe, det ordner seg om litt. Tror det flagret om ørene på akvariesilikonister hos Akvariekjellern etter å ha sett bildene, sjefen var ikke spesielt imponert...

En dag blir dette også en morsom historie, startet på reolprosjektet på sensommeren 2011 og hentet de fire begredelige karene i februar 2012. Plantene jeg da i min optimisme gikk til innkjøp av er forlengst kompost. Nå har jeg en uhorvelig mengde tilvekst på lur her, hvilket passer bra for MAK-blondiner som har reoler klar om noen strakser. Helt uten problemer, for de har den gamle damen tatt seg av
Hihi :p Kom på at jeg har noen beinrester og knuter i skuffen her.. men da trengs jo ikke de

Den som venter på noe godt.. kan vente j**lig lenge? :p
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap