Sissis våte drømmer (side 87)

Blir litt 'lement innpå her innimellom nå ja. Det har gått seg til før, bare håper at det ikke tar motet fra noen! Og at det ikke fører noen nybegynnere helt ut på vi'otta..

Vakre snegler i alle farger, har akkurat røsket ut en haug mørkebrune femtiøringer fra 96-literen og håper at jeg får en like fargeglad gjeng. Blir ufattelig store i det karet!
Dårlig samvittighet.no!!!
Tok en grundig luking i Godteskåla i stad, og fjernet store mengder andemat, pistia og hydrocotyle. Da jeg hadde kasta alt, såg jeg plutselig bittesmå wigglers i bunnen av bøtta! Dette må være pygmégurami, for disse har styra voldsomt de siste dagene; flasha og knurra. Ble litt lei meg nå, som ødela alt...
Linda W
Blir litt 'lement innpå her innimellom nå ja. Det har gått seg til før, bare håper at det ikke tar motet fra noen! Og at det ikke fører noen nybegynnere helt ut på vi'otta..


Salt og bakepulver til malawi i dette tilfelle, og når Mona og jeg stussa, nei da var helvete igang, for det funka fiiint det. Og hellige folk måtte komme ned av sin høye hest. Bare fordi en bryr seg om fiskene, ja,ja... Sukk...
Så det, og mye annet også. Vi skulle vel strengt tatt rapportere sånt egentlig. Eller kose oss i vakre tråder med god informasjon til det går over. Blir friskere av det ;o)
Mulig jeg ikke har lest alt, men forstår ikke hva dere snakker om?
:P
Det bør du egentlig bare være glad for Emil; var ikke noe trivelig det der. Det toppet seg med en tråd som opprinnelig handlet om nitritt...

Snakker om noen som må lage krangel, og blir rasende om de blir korrigert...

Du har så rett Linda! Er egentlig sprekkeferdig av forventning her jeg sitter, så all sånn drit preller av meg i dag. Men jeg har dårlig samvittighet for at jeg tok knekken på pygméguramiwigglers i kveld lell...

Men nå er jeg spent altså. Samboer'n kommer snart hjem med noe jeg håper er gull, men er det tett? Masse riper? Spent, spent, spent! Nei, nå må jeg fylle mer vann.
Linda W
Eller kose oss i vakre tråder med god informasjon til det går over. Blir friskere av det ;o)


Og sissimors trivelige tråd er et flott sted å trekke seg tilbake til når det er litt uhygge ute i det store forum
Det sneglebildet fikk meg til å ha lyst på snegler igjen, spesielt posthornene savner jeg, men jeg fikk de ikke helt til sammen med coryene for skallet deres ble så stygt.
Har du noen tips? Dine ser jo så fine og friske ut
Åh - men hvordan kan du vite at du har tatt livet av noe så smått da? Får nye briller neste uke, det gleder jeg meg til. For jeg vil også ha pygmesmåttinger! C Pygmaea altså...

Nå ble jeg også veldig spent kjente jeg, noe tett og ripefritt - her blir det flere fine bilder! Er det ikke ripefritt har jeg latt meg fortelle at det kan ordnes med barberblad og silikon ;o)

Åja, nå forstår jeg!

Det beste er å bare ignorere det og lese de koselige personlige trådene!
Det med gurami wigglersene var en feil slik som alle kan gjøre! Snart vil de nok leke igjen!
haha jeg får aldri med meg sånnt drama! :\

Ahhh, må få se bilder av det forhåpentligvis ripefritte gullet Og ja, planer, ideer osv om du eventuelt har noen enda
Jeg har stått på hodet nedi grumset i bøtta, og plukket wigglers med pipette. Dette er de minste levende rusk jeg noen gang har sett! Nå er de i en EB-boks på kanten av Lekegrinda, sammen med noen av wigglersene til Odd. De er gigantiske i forhold. Veldig spent på om noen overlever dette...

Tusen takk for skryten Marita
Posthornene mine går i helt feil verdier: ph ca 6,2 og gh 4. De har kommet dit som blindpassasjerer, så jeg har ikke gitt de slike forhold med vilje altså. Det rare er at i det karet jeg har lagt alt tilrette for dem, der blir skallene hvite, og så dør sneglene...

Reparere riper med barberblad og silicon Linda? Trodde det var tetting en gjorde med slike hjelpemidler jeg ;D

Jeg kjøpte noen nydelige milleri av Linda, og disse må få best mulig forhold. Sammen med lokasjonsendlersene fra Revestrekene. Dette åpner enorme muligheter ;D
Jada, du reparerer riper med det. Skjærer bort silikonen og fester nytt ripefritt glass :oD
Sånn nå... Mange små glass...
Det ser virkelig ut til at de unge danioene stortrives i sitt nye hjem. Her ses noen av dem, sammen med tre feite ottoer. Bank i bordet, men jeg har fortsatt ikke mistet noen av mine 14.
[External Image]
Se så flinke eplesneglene er! Nesten ikke noe grønn ull igjen (bare litt på sneglene faktisk), og påfuglmosen vises endelig ;D
[External Image]
[External Image]
Flott mose - skulle ønske min ble sånn! Ekstra fin med lilla bakgrunn, hehe
Fødestua
Da er endelig "Fødestua" i mitt eie, men jeg har ikke sett det enda! Det står i bilen, nede på parkeringsplassen. Bakken opp er speilblank, så kjøre opp går ikke. Å skli rundt med tung glassting frister heller ikke, så det blir spennende å se når vi får det i hus. Det er 8-kantet, med lystopp, og jeg tror det er ca 140 liter, sånn etter måla.

Det får bare ta den tiden det vil dette, for alle fisk har det bra der de er. Bare at cory-oppdrettsforsøket mitt blir litt utsatt. Bare Odd og Märtha som yngler i Lekegrinda nå...
Derfor mange små glass. Det var da rart om alle åtte skulle være ripete? Gratulerer, alltid artig utfordring med formater utenfor A4. Gleder meg til å se løsningen din!

Har kjøpt sekker med strøsingel og salt, lever farlig på Moløkka om dagen. Presterte faktisk å kjefte på min kjære for klønete parkering da jeg kom på halv tolv med spinn på alle fire hjul opp bakken. Stakkaren sto i de samme gamle gropene han alltid detter bilen sin nedi han, og syntes nok et øyeblikk jeg var litt urimelig. Karet står helt sikkert tryggest der det er :o)
He, he, stakkars Ove

Karet skal stå i ene "hjørnet" (ca 110 grader) i karnappet på kjøkkenet, så da måtte det bli et kantete kar. Da vil det ruve minst mulig også, og det blir plass til flere liter i forhold til plassen. Fant dette rimelig på Finn, og da var det bare å blunke så søtt jeg kunne til min kjære. Håper det blir bra, og er veeeldig spent på hvordan det skal bli å innrede det.

Men nå er det ikke plass til flere akvarier altså... Ihvertfall ikke over 20 liter...
Så morsomt med enda et nytt kar! Gleder meg til å se det satt opp!
Gratulerer med nytt kar! Blir spennende å se hvordan innredningen blir, og forklar gjerne med "inn-med-teskje-metoden"
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap