Tropheus Bilder (side 88)

Pila når den ikke er fult så markant;
[External Image]
Malawi girl
Hva slags medisin brukte dere?var det aquamore..

De brukte aquamor1 som inneholder virkestoffet Nifurpirinol, det er helt topp å bruke dersom det ikke er utbrudd av sykdom.

Malawi girl
Skal vi ta vannbytte etter denne kuren?

Jeg pleier å ta 50% vannbytte når jeg er ferdig med medisinkur, men det er forskjellige måter å gjøre det på dette området.

Malawi girl
Det er skikkelig fart i karet,men synes de er stadig oppe i vannflaten,skal få kjøpt maxijet 1200 i morgen da tenker jeg det retter seg.

Du har ikke et par luftesteiner å sette inn da for å øke oksygennivået i vannet?

Malawi girl
I kveld var det fest i karet kan du tro,stakkarane har ikke fått mat på 3 dager jeg tok frem bøtta å da tippet det helt for de,hold på å komme ut av karet:) stakkars

Bare pass på å gi begrenset mengde med for i begynnelsen.
Kristian Hennig
[QUOTE=Malawi girl]Knall fine,hva ligger disse på i pris? er de vansklig å få tak i? bare må ha de...................... Noen som skal selge kansje:)...................

Om noen måned kan du kjøpe så mange yngel du vil Voksene eksemplarer er det litt verre med dessverre..

Disse pembaene vil/må jeg også ha yngel av...

Har muligens fått tak i en reol med 325 litere, men får se hva pengene sier, men heldigvis er det en slektning av meg, så kanskje det blir "gratis"... :P
Takk for gode svar vidarjeg har en lufte stein som står og går i karet, å i dag kjøpte jeg en innvendig pumpe til som står å blåser luft,men nå jakter de på boblene.
Men er deres oppe i vannflaten innemellom?
Tror ikke det er noe galt heller,når en ser å flotte farger de har fått.
De leker og jager å ser ut til å trives
Chiwenane blir bare mere fargerike som dagene går,skikkelig flotte er de.

Kristian syng ut når det er bebiser klare da
etter 3 dager er ikke medisinen virkbar lenger, så da skifter du 50% av vannet. grunnen til at vi kjørte aquamor denne gang var att vi hadde noen som spisevegret, samt 6 døde. ellers så bruker vi baktotabbs med samme virkestoffet men disse spiser de. dette lager ikke kluss med filtermediene, aquamor kan drepe alle filterbakteriene dine så du skal holde ett lite øye med nitritverdiene dine! men i 99,9% av tilfellene merker vi ikke noe til bruk av medisin.
har du lyst på sorte fisker med orange prikker? som disse bildene kan de kanskje selges er 18 stk pluss 5 til 8 yngel.
det er fiskene på bilde, de er voksne og VF
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Malawi girl
Men er deres oppe i vannflaten innemellom?

Mine er oppe og nede og over alt... De er ganske aktive for tiden, både Kirizaene og Kasakalawene...

Så det er nok ikke unormalt at de er ved overflaten, spesielt dersom du har bra med oksygen tilførsel, så ser jeg ingen grunn til å engste seg.
Evolution
etter 3 dager er ikke medisinen virkbar lenger, så da skifter du 50% av vannet. grunnen til at vi kjørte aquamor denne gang var att vi hadde noen som spisevegret, samt 6 døde. ellers så bruker vi baktotabbs med samme virkestoffet men disse spiser de. dette lager ikke kluss med filtermediene, aquamor kan drepe alle filterbakteriene dine så du skal holde ett lite øye med nitritverdiene dine! men i 99,9% av tilfellene merker vi ikke noe til bruk av medisin. har du lyst på sorte fisker med orange prikker? som disse bildene kan de kanskje selges;-) er 18 stk pluss 5 til 8 yngel. det er fiskene på bilde, de er voksne og VF [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/14439_080819203138_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/14439_080819203151_3.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/14439_080819203144_2.jpg[/IMG]

H

Vi er helt dårlige på de......
Hva hadde dere tengt dere for dem?
Vet du ca alder på dem og cm?

de er voksne og Viltfanget, så alder er vanskelig og si, alfa hannene som er i midten av bilder er rundt 14cm ellers så ligger de på 10 til 14 cm. det er meget god kvalitet på disse fiskene, rette og fine markeringer du skal lete lenge etter så fine bulupoint kirsebær.
de har en utrolig farge, de er ikke foret på farge fôr her hos oss. bare vanlig OSI flakfor så fargene er naturlige.

sender deg en mail.

Skal dere selge dem?! tullinger altså..

Til informasjon så er det samme fiskene som jeg hadde på avataren min... Men hos meg fikk dem rekemiks med astaxantin, som gjorde fargene litt mer mot kirsebærfarge.. Hadde det ikke vært for at jeg hadde fått meg en veldig lik nordlig variant hadde jeg kjøpt dem tilbake. Dere skulle sagt ifra før!!
har er hann Astatotitilapia burtoni vår:
og livuaene som har matkrig, de er helt gale når de får mat

dag 4: 2 stk burtoni med egg, ingen livua med egg. men alle er helt i hundre, masse lek men ingen som går helt ut.
moliroene har blitt flytta til det karet de skulle gå i, masse lek de er i stor form. ska mate de forsiktig i morgen
så nå er nå er fårhåpentligvis molirokrisen over.
Tipper jeg har en leveringsklar gruppe rundt jul.. Etter det kommer det nok fortløpende. Fikk fiskene på fredag, og nå er det 5-6 som går å tygger.. Før de ble pakket ned på fredagen tømte svensken ut 70 yngel
Er det noen bilder av moliroene på gang?
Og et bilde av hele kirsebærgruppen?
Pembaene dine må har fått samme matoppskrift hos svensken siden de er mer rødlig enn original orange. Stemmer det Kristian!
Kristian Hennig
Skal dere selge dem?! tullinger altså.. Til informasjon så er det samme fiskene som jeg hadde på avataren min... Men hos meg fikk dem rekemiks med astaxantin, som gjorde fargene litt mer mot kirsebærfarge.. Hadde det ikke vært for at jeg hadde fått meg en veldig lik nordlig variant hadde jeg kjøpt dem tilbake. Dere skulle sagt ifra før!!

hadde ikke tenkt og selge de nei, men vist noen kommer med ett bud så kan vi jo vurdere det
men etter sist handletur så begyner vi nå og gå tom for spaghetti og, så vi må ha noe å leve for . hehehehe
nei vi hadde ikke tenkt og selge. men altids åpen for noe nytt
du veit her i bergen snur ting fort, vi skal begyne med L-maller igjen for det er så mye liv i dem.hahahaha

Den 720 som buluene går i blir henta om 3 uker, og i teorien har vi ingen plass å sette de.
vi har jo ett 400literkar men vi veit ikke om vi skal sette dette opp før til høsten igjen, for da kommer det sikker mye nye fine troffer inn til våre kjære svenske.
Både ja og nei egentlig.. De du ser bilde av der(eriks) kommer fra den andre gruppen jeg kjøpte.. Disse var mer mot det orange enn det lilla.. Og det jeg la ut bilde av kom fra den siste sendingen som kom til tyskland.. Fargemessig var utgangspunktet litt forskjellig. Når de gikk hos meg fikk de rekemiks med astahxantin, og da kunne man nesten ikke se forskjell på dem.. Et par-tre uker med rekemiks så er de tilbake hvis det er det man vil ha.. Jeg personlig liker fiskene naturlige, men må innrømme at jeg er veldig svak for den rødfargen det blir med astahxantin i rekemiksen.
Evolution
[QUOTE=Kristian Hennig]Skal dere selge dem?! tullinger altså.. Til informasjon så er det samme fiskene som jeg hadde på avataren min... Men hos meg fikk dem rekemiks med astaxantin, som gjorde fargene litt mer mot kirsebærfarge.. Hadde det ikke vært for at jeg hadde fått meg en veldig lik nordlig variant hadde jeg kjøpt dem tilbake. Dere skulle sagt ifra før!!

hadde ikke tenkt og selge de nei, men vist noen kommer med ett bud så kan vi jo vurdere det
men etter sist handletur så begyner vi nå og gå tom for spaghetti og, så vi må ha noe å leve for . hehehehe
nei vi hadde ikke tenkt og selge. men altids åpen for noe nytt
du veit her i bergen snur ting fort, vi skal begyne med L-maller igjen for det er så mye liv i dem.hahahaha

Den 720 som buluene går i blir henta om 3 uker, og i teorien har vi ingen plass å sette de.
vi har jo ett 400literkar men vi veit ikke om vi skal sette dette opp før til høsten igjen, for da kommer det sikker mye nye fine troffer inn til våre kjære svenske.

Det gjør det helt sikkert.. Blir visst en spennende høst.. Ser at tyskland kjører ned på beholdingen, så det kommer nok endel får å si det sånn!

Til informasjon så er dette fisker som koster endel malawigirl, så hvis prisen er høy så prøver han ikke å lure deg..

Hvorfor selge 720literen?!

Dere som har så mange akvarier må jo være overlykkelige!
vannet er litt eller veldig hvitt enda etter de har romstert noe sinnsykt i det.
men i morgen kommer det nok bilder,

her er ett bilde av bulukaret men det er noen kasakalawer der å.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Sondre Giertsen
Reklame for plussmedlemskap