Mange bøtter vann.. (side 88)

Du får be din mor se til at ingen fisker flyter i overflaten, vise henne af og evnt be henne ta vannbytte om det skulle være en krise, da vannbytte ofte er nok

Søndag går greit vettu, skal mest sannsynlig ut å ri en tur, men regner med at det er tidligere på dagen
Bare å sende melding og sånn
ja, da har jeg vært å henta den ene 375'ien til anne, den står nå hos pappa. ramma skal lakkes svart, bordet skal nok også males. pappa var ikke heeelt negativ til å starte opp karet der, allt jeg trenger er jo 4 stikkontakter og ett gulv i vater :p

men, da blir det nok enkelt satt opp, mest for innkjørings skyld, kanskje jeg settter oppi noen reker for å holde filteret igang og pusse planter :p

... 375 liter med reker. det blir nok jævla mange reker etterhvert!
hm, så er det meg og huet mitt da.

er midtstag i denne 375'n, så vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette med bakgrunn. i tillegg er bakgrunnen jeg vil har så dumme mål. karet er 150x50, bakgrunnen 128x48 eller 158x58. bare sånn for sikkerhets skyld... men så tenkte jeg. hvis jeg tar den minste, blir det ca 20 cm til overs. kan vel lage et hjørnefilter av det kanskje? men kan jo ikke drive å siliconere fast lister til å holde det på plass da jeg bare låner karet foreløpig...

og hva skal jeg nå ha oppi det digre karet da.. sør amerika eller asia. er jo så mye fint begge steder...
et par halvdårlige bilder, men får så sjelden se disse at jeg tar de med allikevel
[External Image]

[External Image]


cw23 med melanotaenia i bakgrunnen
[External Image]
wheee. pakker nå, så vannbytter og forhåpentligvis husker jeg å sette på timerene. rekekarene har bare mose, og har ikke nok timere til alle karene så disse får klare seg med dagslys i noen dager.
Hun skal på ferie
Kos deg masse da Sanne.
Det går nok greit med fisker, reker og planter mens du er borte.
Ellers selger de minitimere på biltema til under hundrelappen, 3 stk i esken. Kjempekjekke.

reiser til Jersey imorra tidlig, hjemme sent torsdag neste uke

jeg har en trepack med minitimere. greia er jo at jeg reiser imorra, og kan ikke få tak i fler :p
Vel det holder jo litt da. Beholdt du den ene fra meg å?? Isåfall har du jo 4, hvor mange karr har du egentlig i drift nå??
nei den fikk du tilbake. og jeg har... 96+64+28+22+20 liter :p

blir nok de 2 store + ett av rekekara som får noe tenker jeg. snart ferdig med å pakke, en rask runde med støvsugeren og noen bøtter vann nå, så er jeg klar for å slappe litt, så sove.
ikke rart det ikke er mye å se hos blue pearl. vannet er faen meg SVART!
ser ingen grunn til det, er jo andre som bruker akkurat samme grusen uten at vannet blir farget av den grunn! bilder kommer når jeg er ferdig med vannbyttene mine.
Oi, dæven, det hørtes ikke bra ut. Noen grunn til at den skulle blitt sånn??
her er bilde av bøtta med vann fra karet. SVART.
[External Image]


og her er finfilteret i karet. svart det og. er vel 2 uker siden jeg bytta sist...
[External Image]
Galemor
Oi, dæven, det hørtes ikke bra ut. Noen grunn til at den skulle blitt sånn??



skukke tru det, du bruker jo samme grusen, og det er da ikke svart hos deg? en redmoor rot gjør da ikke vannet svart heller. eller andre røtter for den slags skyld...
Noe svart plast som går i oppløsning et sted i karet? Slanger, ledninger, sugekopper, plastdeler fra filteret.... anything?
Nei, ekke svart her, ikke som jeg har lagt merke til iallefal
Byttet litt vann her om dagen og det vannet var da rent nok, ingen farge på det nei. Merkelig.
Men kan såklart være en feil som gjør at steinene lekker farge, hvis de da ikke reagerer med noe som gjør at de har begynt å lekke farge.
hm, eneste svarte i det karet er svampen og innsugsrøret til filteret.. men det filteret er da knapt et halvt år gammelt =/

slik så det ut til å begynne med. bambusmatta ble tatt ut etter kort tid.

[External Image]
hva med sanda da? god tur forresten
anne har jo akkurat samme sand, og vannet hennes er ikke svart...

na er jeg i jersey, han jeg besoker er pa jobb idag, sa det blir ikke mye rundtomfarting idag. tar kanskje en tur ned pa stranda senere idag. kommer an pa om det er folk her eller ikke, kan jo ikke bare ga og la dora sta apen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap