Tropheus tråd (side 88)

På tide å bringe diskusjon tilbake til trådens tema: Tropheus.
Her er bilde av en gruppe sp. red Moliro. Denne gruppen skal ta opp kampen med Ikola gruppen din Kenneth.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
kjenner det SKAL prøves tropheus snart ja.
badat
På tide å bringe diskusjon tilbake til trådens tema: Tropheus. Her er bilde av en gruppe sp. red Moliro. Denne gruppen skal ta opp kampen med Ikola gruppen din Kenneth.

Gleder meg til yngelen fra denne gruppa vokser opp..... allereder tredobblet seg....
Frode Berntzen
[QUOTE=badat]På tide å bringe diskusjon tilbake til trådens tema: Tropheus. Her er bilde av en gruppe sp. red Moliro. Denne gruppen skal ta opp kampen med Ikola gruppen din Kenneth.

Gleder meg til yngelen fra denne gruppa vokser opp..... allereder tredobblet seg....

Hva mener du her Frode ..... allereder tredobblet seg....?
Jammen godt med litt liv i denne tråden igjen.
Roger Kaasa
Er du våken ? he-he
badat
Så du har gått over til modul, Kristian. Er det bedre enn bakgrunn. Nå ser jeg mer til gule farge hos Maswa. Ved å bruke NLS som suplement til spirulina flak vil små yngel vokser litt fortere.

Herlige bilder i denne tråden. _Men hva er NLS? hørtes bra ut

Hva mener du her Frode ..... allereder tredobblet seg....?

De minste har det Badat...... mye friskt vann og god mat så legger de raskt på seg...
Roger Kaasa

Har måttet ty til sør amerika tråder jeg nå for ikke få abstinenser...
fiskfro
... Herlige bilder i denne tråden. _Men hva er NLS? hørtes bra ut

NLS er forkortelse til New Life Spectrum. Navnet på en type fiskemat.
Hei Frode!
Nå har jeg kommet i kontakt med en som drømmer om å fange sin egen fisk i Tanganyikasjøen. Hvis du og noen til er også interessert så kanskje vi kan planlegge en tur sammen.
Det hadde vært noe med en tur til sjøen ja Mener Carsten nevnte at de kostet rundt 100.000dkk for en måned med alt inkludert. Etter bildene og filmene jeg har sett fra turen virker det fantastisk. Må være ganske kult å titte på fisk i oppbevaringsdammene, diskutere pris og så sende de hjem!

Fine moliroer badat. Når tømmer du yngelen?

Mvh,
Kristian
Hei Kristian.
Hyggelig å se at du er fortsatt oppegående blant oss Tanganyika elskere. Skal jeg planlegge en slik tur så skal det foregå på den billigste måte. Vi kan vel bo hos lokalbefolkningen for en billig penger. Hoved mål er Tanganyikasjøen og fiskene der. Jeg klarer meg med en madrass og sovepose.
Moliroyngel er allerede lovt bort når jeg skal tømme dem om 2 uker. Det er bare 2-3 stk som tygger om gangen. Hadde det vart Ikola gruppen så hadde det vart nok til alle.
badat
Hadde det vart Ikola gruppen så hadde det vart nok til alle.

Haha det er ikke mye usant i det Badat...

Fine Moliro ja...
badat
Hei Kristian. Hyggelig å se at du er fortsatt oppegående blant oss Tanganyika elskere. Skal jeg planlegge en slik tur så skal det foregå på den billigste måte. Vi kan vel bo hos lokalbefolkningen for en billig penger. Hoved mål er Tanganyikasjøen og fiskene der. Jeg klarer meg med en madrass og sovepose. Moliroyngel er allerede lovt bort når jeg skal tømme dem om 2 uker. Det er bare 2-3 stk som tygger om gangen. Hadde det vart Ikola gruppen så hadde det vart nok til alle.

Jeg er oppegående ja.. Har fått svineinfluensaen, så nå har jeg litt tid til å være her Jeg tror det er nærmest en ønsketenkning å komme som hvite nordmenn og tro at vi kan bo rimlig blandt lokalbefolkningen. I de delene av Afrika koster ALT penger, og etter situasjonen i Kisangani tror jeg ikke vi er så veldig populære i Kongo hvertfall! Har hørt flere kjipe historier fra folk som har vært der nede og alle kan rapportere om at plutselig koster bensinen dobbelt så mye osv.. Tror nok man får mye igjen for å la profesjonelle ta seg av den biten. Som feks tobe veal eller andre "lounger". Blir kansje litt dyrere, men man slipper å bekymre seg over slike faktorer. Tror det er umilig for oss og forestille oss hvordan det er å være hvit i en verdensdel som har blitt utnyttet til de grader gjennom flere hundre år.. Tenker da på å stå alene som et lite "forskerteam" midt i Lusaka og rette hodet mot sjøen med lomma full av dollar.. Ikke misforstå meg helt, jeg setter det litt på spissen her, men jeg tror det er lurt å være litt realistiske.

[External Image]
Fiskeshopping her hadde vært noe
Heisann!
Da har jeg tatt det kjipe valget.. Har funnet ut at jeg skal selge troffene mine.. For og satse ene og alene på saltvann!

Så om noen her skulle ha lyst på en gruppe på 21 stk Tropheus Nkonde, så er det bare og slenge ut et bud :P Fiskene er vel f1 om ikke jeg tar helt feil, de kommer i fra en på forumet her, mener også at søsknene til denne gruppen også holdes av en her inne De er 5 - 8 cm sånn ca... Friske og flotte
Kenneth Skjerven
Da har jeg tatt det kjipe valget.. Har funnet ut at jeg skal selge troffene mine.. For og satse ene og alene på saltvann! Så om noen her skulle ha lyst på en gruppe på 21 stk Tropheus Nkonde, så er det bare og slenge ut et bud :P Fiskene er vel f1 om ikke jeg tar helt feil, de kommer i fra en på forumet her, mener også at søsknene til denne gruppen også holdes av en her inne :) De er 5 - 8 cm sånn ca... Friske og flotte :)

Det var synd! Hvorfor ikke saltvann og troffer?! De gangene jeg har hatt saltvann har jeg satt pris på troffene også(kansje mer
Fiskene dine er f2..
badat
Hei Frode! Nå har jeg kommet i kontakt med en som drømmer om å fange sin egen fisk i Tanganyikasjøen. Hvis du og noen til er også interessert så kanskje vi kan planlegge en tur sammen.

hadde vært gøy det men må se ann hva noe sånt koster...... en annen forutsetning er at jeg kan bruke mye tid under vann.....
Hei.. Unnskyld at jeg bryter inn i tråden deres men lurer på om det går an å ha noen Tropheus arter i en 60 liter? I så fall hvilke anbefaler dere og hvordan ville dere innredet det?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap