Sissis våte drømmer (side 88)

Takker ;D

Skal bli veldig spennende dette, men nå må jeg på rotjakt. Kanskje redmoor, slik at ph ikke synker så veldig? Går det an å bruke torv under sanda tro, eller må jeg kjøpe bunnlagsnæring? Og så er det planter; har jo lyst på masse jeg ikke har selv. Må lete godt gjennom annonsene her tror jeg...

Skal prøve å gjøre dette bittelitt annerledes enn de andre, men det spørs om jeg får det til. Er så mye en ikke kan gjøre når det skal coryer inn :0
Er det ikke redmoor røtter som kan være veldig saftige slik at ph synker ?
Hehe, ja du kan jo poste her hva du ønsker deg av planter, kanskje noen av oss lesere har å sende? jeg har som regel litt egeria densa og l. sessiliflora til overs, (har ryddet litt nå men det er alltids et par stengler til å kunne starte med ihvertfall) - så har jeg også noe micranthemum umbrosum liggende og duppe i overflata.. i litt ymse kvalitet. Fikk ikke til å gro den som teppe men har den i noen klynger og den er egentlig veldig pen om jeg bare lar den være i fred.

anubias har jeg også flytende fritt. en ihvertfall
Ikke lenger guppy...
Jarle F
Er det ikke redmoor røtter som kan være veldig saftige slik at ph synker ?


Hm... De virker veldig tørre på meg. Mangroverøttene derimot, de er tunge og sure, det har je erfart...

Takker så mye for tilbudet Grapejuice, men de plantene har jeg faktisk selv. Og jeg har samme problemet med micranthemumen ;D

Har akkurat hatt besøk av en hyggelig familie, som kom for å titte på guppyene. De syns (akkurat som jeg) at de er kjempefine, og tok like greit med seg hele gjengen. Og så forbarmet de seg over de to unge platyene som jeg hadde igjen (de hadde 4 fra før). Minker veldig på levendefødere her nå, for nå har jeg bare lokasjonsendlers og milleri igjen, og de skal forenes i Fødestua.

Det ser veldig tomt ut i Ungdomsklubben nå må jeg si, for jeg ser kun to honningguramier og en kuhlii...
Da har nykaret kommet i hus, og det er stooort...

Ser ripefritt ut, og snart finner jeg ut om det er tett. Har fylt en god del vann i det, og venter spent.
[External Image]
Det var et veldig pent kar, likte toppen veldig godt.
Skal nok bli flott dette når du får tryllet litt oppi der
Inaktiv bruker
Stilig akvarie! Hva er planen for det?
Ah pent akvarium, tror ikke jeg har sett et slikt før!
Nå har jeg sittet her og sett på alle de fantastiske karene dine. Utrolig inspirerende.

Gleder meg til å se hvordan dette siste blir. Lykke til!
Takker for det; jeg er ganske spent selv. Reiser bort på lørdag, så det kommer ikke til å skje noe spennende med det første...

Har prøvd å ta noen bilder i dag også; Godteskåla.
Først søte lakriser. Ikke helt i fokus, men pytt sann.


[External Image]
[External Image]
Og så en vakker liten pygmè. Ganske hissige disse småttingene, når de syns de har noe å beskytte
[External Image]
Vifterekene jobber på.
[External Image]
Kåre Conradi
[External Image]
Malin
[External Image]
En kampfisk sitt sure uttrykk er like sjarmerende som vanlig
Lakrisguramiene er så vakre, fungerer det med reker i samme kar eller blir det festmat for de?
Kirsebærene kom i posen sammen med noen coryer, og har formert seg godt oppi der. Regner med at alle labyrintene gjerne knasker rekebabyer, men det blir stadig flere reker alikevel.
I kveld kom en ung channoides fram for å hilse på, så da var det bare å finne fram kameraet!
[External Image]
Malin ville også bli tatt bilde av...
[External Image]
Atroene er ikke det minste redd kameraet
[External Image]
Reker...
Vifterekene er såpass tøffe at de fortjener et bilde til
[External Image]
Kirsebærene i Godteskåla formerer seg, og er ikke det aller minste redd for alle labyrintene. Mallene derimot; de er farlige de!
[External Image]
Ei av de gule rekene i Trollskogen.
[External Image]
Vifterekene dine er kjempefine, hvilken type er de?
Deissneri
Flere bilder av lakrisene i Godteskåla. Først hunnen:
[External Image]
Og en hann...
[External Image]
[External Image]
Vil viftereker spise penselalger, slik amanoreker kan, og vil de overleve i et kar med Apistogramma og 4 scalarer? Hvor store blir de?

Fine bilder!
Jeg elsker de grinete underleppene til kampfisker!
530
Vil viftereker spise penselalger, slik amanoreker kan, og vil de overleve i et kar med Apistogramma og 4 scalarer? Hvor store blir de? Fine bilder!


Hm, tror disse rekene egentlig bare sitter og vifter. Tror de er dårlige på å plukke. Mine er vel ca 5 cm store, men mener de kan bli større. De sitter veldig rolig, og virker litt pysete av seg, så jeg ville vært skeptisk til å sette de sammen med ciklider.

Vet ikke hvilken type det er Marita, for har ikke latinsk navn. Men de er kjøpt på Dyrego Oslo City...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap