Tropheus Bilder (side 89)

hvorfor selge 720 literen, nei si det, ble mye med 530 2 ganger 720 og en 400. koster så mye og fylle opp karene med fisk.
livua gruppen har vi vært heldige med men prisen for hele gruppen på 50 stk der 35 er mega store VF resten er nesten utfargede F1 yngel (ung fisk) så blir det ikke billig og kjøpe den ut, den blir vell heller aldri solgt, eller kanskje for rett pris.
moliroene er i innbyggningskaret i gange. det blir sinnsykt bra. de er helt rå.
Hvitstein, hvit sand og sortbakgrunn! ill rød fisk!

tenkte og trappe ned med ett kar, vi planlegger jo valper som etter planen kommer i feb, mars.
Evolution
hvorfor selge 720 literen, nei si det, ble mye med 530 2 ganger 720 og en 400. koster så mye og fylle opp karene med fisk. livua gruppen har vi vært heldige med men prisen for hele gruppen på 50 stk der 35 er mega store VF resten er nesten utfargede F1 yngel (ung fisk) så blir det ikke billig og kjøpe den ut, den blir vell heller aldri solgt, eller kanskje for rett pris. moliroene er i innbyggningskaret i gange. det blir sinnsykt bra. de er helt rå. Hvitstein, hvit sand og sortbakgrunn! ill rød fisk! tenkte og trappe ned med ett kar, vi planlegger jo valper som etter planen kommer i feb, mars.

Hehe, jeg har en valp, og vet hvor mye tid det tar!! Skjønner dere jeg, og kjenner til problematikken med å ha så mye fin fisk, for å så måtte trappe ned pga tid..

Den livuagruppen tror jeg er litt av et syn..

skal love deg at de er, men det blir moliroene også......
uasett så hadde vi litt problemer med 720 i sommer ble varmt, så måtte legge i isflasker og skifte masse vann.
i stuen er det masse store vinduer i alle rettninger så vi vill ikke ha noe kar der.

vi gleder oss til du kommer til bergen, hva synes du om burtonien da? de er super til tropheusene!

Evolution
skal love deg at de er, men det blir moliroene også...... uasett så hadde vi litt problemer med 720 i sommer ble varmt, så måtte legge i isflasker og skifte masse vann. i stuen er det masse store vinduer i alle rettninger så vi vill ikke ha noe kar der. vi gleder oss til du kommer til bergen, hva synes du om burtonien da? de er super til tropheusene!

De så veldig tøffe ut! Hvordan er holdningen dems?

Blir artig med en tur.. Lurer bare på når det blir,. hehe, huff, dette må være den mest hektiske høsten jeg noen sinne har hatt.. Og forhåpentligvis kommer
hannene er veldig på krigen, de jager huene en del. men lar de andre fiskene være i fred.
huene stimer mens hannene går for seg selv.

i rekemiksen bruker dere mye gelatin, i sverige brukte de 10 plater pr liter rekemiks.
snakket om at de skulle øke den til 15 plater så den holdt seg mere gele aktig etter den var tint!
Evolution
hannene er veldig på krigen, de jager huene en del. men lar de andre fiskene være i fred. huene stimer mens hannene går for seg selv. i rekemiksen bruker dere mye gelatin, i sverige brukte de 10 plater pr liter rekemiks. snakket om at de skulle øke den til 15 plater så den holdt seg mere gele aktig etter den var tint!

Jeg har brukt gelatinpulver jeg.. Og agar agar, som jeg syns er mye bedre.. Jeg gir rekemiksen frossen..
oki. vi skal lage men må få tak i litt rødpulver.
Jeg bruker 2 toppa tesjeer agar pr liter og den blir som sjele.
Feilen mange gjør er å ikke la mixen hvile i kjøleskapet en halv time
før den fryses ned.
Buluene hadde vel egentelig kledd meg
Ja bare komme du, de lever her i bergen vi har gjesterom vist du trenger og sove over

Evolution
oki. vi skal lage men må få tak i litt rødpulver.

Jeg tar med både Agar agar og Astaxantin (rødpulver) når jeg henter Canaryene!

hadde vært fint vidar, du får nok tabbisene i morgen
gi en lyd når du har fått plantene dine, er veldig interesert og høre hvordan kvalitet det er samt mengde og str på de!
Evolution
hadde vært fint vidar, du får nok tabbisene i morgen;-) gi en lyd når du har fått plantene dine, er veldig interesert og høre hvordan kvalitet det er samt mengde og str på de!

Høres bra ut... får kjøre en 3 dagers tabis kur... var ikke det 3 dager en skulle gi de tabis for deretter å sakte gå over på vanlig for igjen?

Kan legge ut litt info og bilder når plantene er kommet... de vart sendt fra malaysia i dag, så jeg har dem sikkert i løpet av neste uke.
jepp3 dager , la ved en liten lapp i posen.
Skal si dere det at ut på radøy er det to stk som driver reine rema butikken. når man kommer ut det for bare evt og på noe eller hente noe,og skal til og gå igjen så har man da som egel med seg myyyee mer enn det man egentlig skulle ha da.. om det er bak grunner stein eller fisker.. de er helt gale der ute... hehe kjøper en ting og selger det igjen neste dag.. nei går ikke ann og bli helt kloke på de der to ute på radøyne sant vibeke og evolution.. hehe enste forskjellen på dem og en rema butikk er prisen..
Vil no ikke si det da.. Står jo ikke med en pistol mot tinningen din hehe...
Og når vi først er inne på det så har vi en pose gratis mat til frontosaene deres. Og masse mer stein som passer til bakgrunnen!
Fått den i karet eller?
Vidar Alfei
[QUOTE=Evolution]hadde vært fint vidar, du får nok tabbisene i morgen;-) gi en lyd når du har fått plantene dine, er veldig interesert og høre hvordan kvalitet det er samt mengde og str på de!

Høres bra ut... får kjøre en 3 dagers tabis kur... var ikke det 3 dager en skulle gi de tabis for deretter å sakte gå over på vanlig for igjen?

Kan legge ut litt info og bilder når plantene er kommet... de vart sendt fra malaysia i dag, så jeg har dem sikkert i løpet av neste uke.

Fått tablettene idag Vidar?
blir ingen bilder av moliroene i kveld heller, det er alt for grått i karet enda!
men det nærmer seg,
i skrivende stund så er den største hua og den største hannen med livua i full lek.
moliroene der holder de på og sette seg nå, litt slossing og helt klart 3 hanner som er veldig på gli der inne, så jentene får kjørt seg.

Synes egentlig moliroene var litt skumle med det røde i øynene,

vist noen var interesert i kirsebær gruppen så send en mail,
legger den ikke ut på til salgs greiene, men er det noen av oss brukerne som er interesert eller kjenner noen så ta kontakt, vist ikke så må jeg sette opp ett kar å da kommer vi til og komplettere opp gruppen til høsten/vinteren. kar de går i er solgt og blir hente første helgen i sept.
hehe neida vet jo at dere ikke gjør det da..

nei har ikke satt det i karet enda.. vi(lene) vil ommøblere hele rote rommet/akvarie rommet. og skal bygge ramme til det store karet og..

åssen mat er det da?
Evolution
Fått tablettene idag Vidar?

Fikk tablettene i dag ja... Tusen takk...

Vet du hvor mye en bør fore pr dag og hvor mange ganger for dagen disse 3 dagene dette skal foregå?
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap