- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus tråd (side 89)
Tropheus tråd (side 89)
Kjersti LeitetHei.. Unnskyld at jeg bryter inn i tråden deres men lurer på om det går an å ha noen Tropheus arter i en 60 liter? I så fall hvilke anbefaler dere og hvordan ville dere innredet det?
Jeg vil si at 300 liter er et minimum.. Dessverre.. En 180-250l kan fungere til en gruppe med ungfisker, men det blir for for lite..
Alle tropheus arter har de samme behovene..
Sist, men ikke minst, du bryter ikke inn!! Bare hyggelig med besøk.. Få deg et større kar. Du kommer ikke til å angre! Tropheus skuffer aldri!
Mvh,
Kristian
Postet 04.11.09 kl 19:59
Postet 04.11.09 kl 20:05
Frode Berntzen[QUOTE=badat]Hei Frode! Nå har jeg kommet i kontakt med en som drømmer om å fange sin egen fisk i Tanganyikasjøen. Hvis du og noen til er også interessert så kanskje vi kan planlegge en tur sammen.
hadde vært gøy det men må se ann hva noe sånt koster...... en annen forutsetning er at jeg kan bruke mye tid under vann.....
Jo lenge du er nede i vann jo mindre vi bruker penger på mat og drikker. Bare tar med deg salt og pepper så kan du lage sushi 10 meter under tanganyikasjøen. Hvis du klarer så langt ned. He...he..
Hvor mye kostnaden kommer til å bli beror på akvivitetsnivå og lengden på opphold. Alt det der kan vi diskutere om. Jeg skal undersøke mer om dette og kommer tilbake med mer informasjon. Kanskje jeg skal starte en ny tråd om temaet for å få med fler.
Postet 04.11.09 kl 23:29
Endret: 04.11.09 kl 23:45
Heisann!
Da vil jeg takke Kenneth Østby for et hyggelig besøk og meget god hjelp i dag
Ønsker deg samtidig lykke til med Nkondene
Får vel noe pepper her inne nå, men må meddele at jeg legger opp troffe holdet nå forløpig, for og satse fullt på saltvann! Men overhodet ikke umulig at jeg kommer tilbake :-P
Kommer fortsatt til og følge denne tråden nøye ! Utrolig mye bra informasjon og flotte fisk som kommer frem her
Badat: Om du fortsatt har Carib Sea Fiji Pink til en billig penge, så ring meg gjerne på 92628585, jeg tar en tur til Oslo på formiddagen i morgen..
Mvh Kenneth
Ønsker deg samtidig lykke til med Nkondene
Får vel noe pepper her inne nå, men må meddele at jeg legger opp troffe holdet nå forløpig, for og satse fullt på saltvann! Men overhodet ikke umulig at jeg kommer tilbake :-P
Kommer fortsatt til og følge denne tråden nøye ! Utrolig mye bra informasjon og flotte fisk som kommer frem her
Badat: Om du fortsatt har Carib Sea Fiji Pink til en billig penge, så ring meg gjerne på 92628585, jeg tar en tur til Oslo på formiddagen i morgen..
Mvh Kenneth
Postet 08.11.09 kl 01:40
Postet 08.11.09 kl 10:39
Postet 08.11.09 kl 11:29
Takk for handelen igår ja, bare hygggelig å hjelpe til. Nkondene kommer nok til å få det fint skal du se Bare slenge innom hvis du er på Gjøvik eller noe, skal jeg ha kaffen klar.
Det gjelder dere andre også hvis dere først har forvilla dere til Toten, ellers så skjer det ikke så mye her om dagen, opdaget faktisk ei ung bærnsten hue igår med en pose under haka... Krysse fingrene for at hun går tiden ut.
Det gjelder dere andre også hvis dere først har forvilla dere til Toten, ellers så skjer det ikke så mye her om dagen, opdaget faktisk ei ung bærnsten hue igår med en pose under haka... Krysse fingrene for at hun går tiden ut.
Postet 08.11.09 kl 11:54
Postet 08.11.09 kl 12:29
Ikolaene går det bra med, er vel litt over en uke siden jeg strippet sist og da telte jeg til litt over 20 stk.. Heh yngelsalget går veldig tregt her oppe på Toten gitt, sitter fortsatt på alle yngelen som har kommet siden jeg kjøpte de. Så vurderer å kontakte dyrebutikken herover for å høre om de er intr i å kjøpe opp noen.
De fleste som har sendt sms/ringt er bare intr 10-15 stk.. Og jeg vil helst selge grupper på 20-25 stk av gangen.
Sist tlf jeg fikk skulle ha de sammen med en Paroonhai..hehe tror ikke det du!
Kunne så klart bare solgt de men....
Ja har utvidet litt i det siste, spørs nok om jeg ikke har tatt meg "vann" over hodet... :P Blir bedre når jeg får kjøpt hus, da blir det maaange flere grupper
Kenneth
De fleste som har sendt sms/ringt er bare intr 10-15 stk.. Og jeg vil helst selge grupper på 20-25 stk av gangen.
Sist tlf jeg fikk skulle ha de sammen med en Paroonhai..hehe tror ikke det du!
Kunne så klart bare solgt de men....
Ja har utvidet litt i det siste, spørs nok om jeg ikke har tatt meg "vann" over hodet... :P Blir bedre når jeg får kjøpt hus, da blir det maaange flere grupper
Kenneth
Postet 08.11.09 kl 12:44
Endret: 08.11.09 kl 12:52
Postet 08.11.09 kl 12:48
Postet 08.11.09 kl 12:58
Ikola
Jepp gjør det Paul, nå skal det sies at jeg helt har glemt å sjekke det med tog.
Vi blir nok enig skal du se.. Kan ha mye yngel i en 540 vettu
Vi blir nok enig skal du se.. Kan ha mye yngel i en 540 vettu
Postet 08.11.09 kl 13:01
Postet 08.11.09 kl 13:02
Endret: 08.11.09 kl 13:03
Postet 08.11.09 kl 21:30
Postet 08.11.09 kl 23:26
Postet 08.11.09 kl 23:31
Postet 08.11.09 kl 23:34
KristianHDet hadde vært noe med en tur til sjøen ja;) Mener Carsten nevnte at de kostet rundt 100.000dkk for en måned med alt inkludert. Etter bildene og filmene jeg har sett fra turen virker det fantastisk. Må være ganske kult å titte på fisk i oppbevaringsdammene, diskutere pris og så sende de hjem! Mvh, Kristian
Hej Kristian,Nu var det så ca 60.000 dkk jeg brugte,men anyway,Dette kunne havde været billigere,nu var vi eksempelvis 2 til at dele udgifter såsom benzin som jo er en bid,da man jo sejler en del,og dette kan være billigere hvis man er flere om den posten...men af andre ting der ville jeg ikke gå på kompromis,og da Toby jo er den som "sitter" på Golden Kalambo er det jo nærliggende at besøge ham og som jo iøvrigt bor i den måske mere spændene ende af søen!det koster ca 115$ i døgnet hos Toby,men dette er jo så alt inkluderet,dvs jeg skal ikke selv lave mad,købe dette,bekymre mig om grænsevagter der vil bestikkes,båden jeg skal sejle i og hvem som skal sejle den,generator til dykkerflasker,hvem som henter mig i lusaka og vidre færd,osv osv...jeg ved at jeg ihertfald ikke vil stole på en "lokal" da de skruer op for priserne fordi du er hvid mand,med penge
Kan du iøvrigt gætte den første fisk???
mvh
Carsten
nb.flere billeder fra min tur findes her:
http://www.tago.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=184
Postet 11.11.09 kl 01:00
Postet 11.11.09 kl 10:39
Tilsette salt
Hei alle Troupheus erfaring , Jeg kjøpte 20 stk blanding tropheus i forige uke , men de krever ph skulle være 8-9,5 , så kjøpte jeg en box salt som heter ph og kh heving , men jeg vet ikke hvor mye salt skal tilsette inn i kare , karet mitt er 230l .
Vær så snill og gi meg litt råd
Takk
Vær så snill og gi meg litt råd
Takk
Postet 11.11.09 kl 11:21