Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 89)

Plussmedlem
Erik Johansen
[QUOTE=mona o][QUOTE=JAG]Har ikke alle denne da. :-)

Blæ-blæ

PS! Har du fått lek på dine?
Jeg har

Var det de du viste meg første gang jeg var inne?
Ikke dum den nei.. Jeg fikk fram noen få yngel på denne arten, før jeg mistet nesten hele gruppen min grunnet sykdom... :- ([External Image]
Nei og nei så søt!

Noen anelse om hvor mange yngel du har...? (jeg prøver å lodde mulighetene for at det vokser opp nok til at noen flytter fra Bamble til Langhus, skjønner du...hehe)

REDIGERT:
glem det - ser nå at du skriver jo "noen få" :p
Desverre Mona.. De få jeg har igjen her hjemme må jeg nesten ha selv, om jeg skal ha noe håp om og få opp ei gruppe på denne arten igjen. Tror de tre andre gutta her, har flere av den enn hva jeg har.
Skjønner det, så ikke først at du skrev "få"
Stell dem godt, så legger de egg om et års tid!

Aller aller øverst på min ønskeliste står CW016....! [External Image]
Wow, ja den var jo skikkelig stilig ;D
Plussmedlem
Skikkelig flott art, så skjønner deg godt, Mona

Hvor mange arter vil du ha i reolen din, tror du?
Anders Kaste
Hvor mange arter vil du ha i reolen din, tror du?

Det er et vrient spørsmål Til å begynne med er det arts-kar jeg vil ha, helst... men så er det jo sånn at det er så mange fine arter der ute, og skal man ha de man aller helst vil ha, så må man kanskje "skvise" fiskene sammen litt og ha mer enn èn art pr kar... men da blir det til gjengjeld ofte litt vanskeligere å få dem i lek da!

Spørsmålet var vrient, Anders Jeg starter med 3 arter, en pr kar, så får tiden vise hva det blir til ellers. Jeg må vel ha et yngel-kar i tillegg også... :p
mona o
Det er ikke utenkelig at jeg får et akvarium igjen i fremtiden. Men rommet jeg hadde akvarier langs alle veggene før, er nå fullt av møbler (bl.a. et 3 meter langt garderobeskap) og fungerer som pc-rom nå, så noe nytt "akvarierom" kan det aldri bli. Ikke hadde jeg orket heller... Men jeg har litt benkeplass på en skjenk som står her, og oppå der tenkte jeg at jeg alltids kunne klare å rydde plass til et akvarium...:-)


Trenger du egentlig et garderobeskap på tre meter.........
Ja, faktisk trenger jeg garderobeskapet.
Skal det ut av rommet her, må vi bygge ut kåken først
Og forresten - det er ikke utenkelig at vi faktisk SKAL bygge ut, men vi venter bare på den treige naboen vår. Han må spare penger til utbygging først (han skal være med på delt utbygging), for han vil ikke låne på boligen for å bygge ut.
Det er mulig det blir utbygging neste år kanskje, og da blir det stooort soverom på oss. Da kan garderobeskapet flytte på soverommet istedet, der det pr i dag bare er plass til en kommode :p

Men dette er litt svevende ennå, så jeg skal ikke rope hurra før det er gjort..!
Nå sitter jeg bare og venter på fredag, for da er det ny sjanse for at akvariene mine ankommer Webzoo

Satt også nettopp og googlet og forsøkte å finne noen som selger den eneste flytende plantenæringen jeg har brukt som ikke gir algeoppblomstring, og jeg fant den! Kent Pro Plant heter den, og jeg fant den hos en amerikansk nettbutikk som heter PetCo.

To flasker av plantegjødningen og en flaske medisin mot ektoparasitter, kom på ca 27 dollar, altså godt under 200 kroners grensen! Herlig, billig og flott, tenkte jeg. Så la jeg til i varekurven at dette skulle sendes internasjonalt til "Norway"...og plutselig spratt prisen i været. Hvorfor i alle dager skal de ha 50 dollar for å sende tre små flasker til Norge? Det koster ikke det, det er jeg sikker på.
Under 30 dollar i varer og 50 dollar i frakt gadd jeg ikke akkurat nå. Det blir ca 465 kroner totalt. Men jeg ender vel opp med å bestille derfra senere uansett, for det er som sagt den eneste flytende gjødningen jeg "får til" å bruke.
Tenkte nemlig at jeg må bli litt mer oppmerksom på planter og gjødning i de nye akvariene som kommer, for det er jo T5 belysning nå i de nye armaturene, mot T8 belysning tidligere. Derfor jeg sitter og tenker på å skaffe flytende plantegjødsel, selv om jeg ikke brukte noe særlig av det tidligere.

Det er kjedelig å sitte og vente i ukesvis på akvarier :p



Fikk en email fra Webzoo i dag ang. reolen min. Det er kommet en delvis bestilling til dem, men bare to av tre akvarier er kommet, og det mangler også noe til selve reolen. Så vi venter bl.a. på det siste karet.

Jeg skulle få tilbakemelding i løpet av et par dager om når resten dukker opp.
Det er ingen vits å få bare en delvis bestilling til meg her, så det er jo da like greit å vente til alt er kommet.

Håper dette ordner seg så jeg får akvariene mine i hus snart!

Jeg har også muligens gode nyheter med tanke på en av Corydoras-artene jeg skal ha, en av de som står øverst på ønskelista, men som er vanskelig å få tak i.... det ser ut som det kan ordne seg, men jeg vet ikke om jeg tør å si noe mer før de faktisk er i hus!
Plussmedlem
Åh så flott, kan du få tak i Corydoras eques? Fantastisk! De er fantastiske må-ha Corydoras, men vanskelige å få tak i

Forresten, jeg går ut ifra at det ikke er noen butikk det er snakk om? Skulle sårt hatt noen fler enn mine 5, men regner med at det ikke er butikk du får kjøpt dem fra. Hvis det skulle være det, oppgi gjerne butikk-navn! :p

Dette er en art som gjerne dukker opp ved de største tilfeldigheter disse her, tror jeg...

Wow, kjempefint du har det. Skulle ønske jeg hadde god nok plass til det der. Og penger da. Veldig fint og koselig der inne sikker :')
Anders Kaste
Hvis det skulle være det, oppgi gjerne butikk-navn! :p ....... Dette er en art som gjerne dukker opp ved de største tilfeldigheter disse her, tror jeg...

Du har helt rett Anders, det var en tilfeldighet som gjorde at jeg fikk tak i dem første gangen, og det samme er det nå også. Men jeg vil helst ikke si for mye, for dette er resultat av vennetjeneste og jeg vil ikke si for mye før jeg vet helt sikkert at fisken er kommet i hus Men det er altså ikke butikk.

Johanne Dani
Wow, kjempefint du har det. Skulle ønske jeg hadde god nok plass til det der. Og penger da. Veldig fint og koselig der inne sikker :')

Du har sett bildene i første innlegg eller første del av tråden antar jeg? Det ser ikke sånn ut her nå, som det gjorde da tråden startet Jeg har ikke de akvariene lenger, for som nevnt i tråden her i vinter, så kuttet jeg ut alt og tok en alvorlig pause
Flott at du er tilbake, Mona! Det har gitt min egen akvarieinteresse et oppsving og nå er jeg igjen innom Akvaforum daglig. Håper du får akvariene dine i dag!
Pororo
Flott at du er tilbake, Mona! Det har gitt min egen akvarieinteresse et oppsving og nå er jeg igjen innom Akvaforum daglig. Håper du får akvariene dine i dag!


Takk for det, hyggelig å høre
Ja, jeg håper jeg også - jeg har mobilen liggende ved tastaturet til pc'en og ser på den ofte..."Riiiiing da, med Webzoo's nummer i displayet!"
Håper du at alt blir levert i dag ?
Du venter vel ikke :p hehe
Jarle F
Håper du at alt blir levert i dag ? Du venter vel ikke :p hehe


Neida, jeg sto opp klokka halv åtte i dag fordi jeg syns det er sååå moro å stå opp tidlig [External Image]
Ikke fordi jeg tenkte "det er fredag, kanskje Webzoo ringer og sier at reolen blir levert i dag".

Neida, det var ikke noe sånt!

Får håpe reolen din kommer i dag da, det er ikke gøy å gå og vente når man er utålmodig etter å komme i gang
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap