Sissis våte drømmer (side 89)

Tror det er Atya moluccensis
Sissimor
[QUOTE=530]Vil viftereker spise penselalger, slik amanoreker kan, og vil de overleve i et kar med Apistogramma og 4 scalarer? Hvor store blir de? Fine bilder!


Hm, tror disse rekene egentlig bare sitter og vifter. Tror de er dårlige på å plukke. Mine er vel ca 5 cm store, men mener de kan bli større. De sitter veldig rolig, og virker litt pysete av seg, så jeg ville vært skeptisk til å sette de sammen med ciklider.
QUOTE]

Ja, det er ikke stort de klarer å plukke med disse viftene, har lest at de bare spiser små partikler og plankton som flyter rundt i vannet, det er vel det de sitter og vifter etter
Amanoreken er en racer på å rydde opp alger da, det ble merkbart penere i mitt kar etter at de flyttet inn.
Marita Ekdahl
Ja, det er ikke stort de klarer å plukke med disse viftene, har lest at de bare spiser små partikler og plankton som flyter rundt i vannet, det er vel det de sitter og vifter etter :) Amanoreken er en racer på å rydde opp alger da, det ble merkbart penere i mitt kar etter at de flyttet inn.


Har hatt amanoreker tidligere og opplevde også at de var flinke. Kjøpte 10 stk før jul og det ble "julebord med skalldyr" for de øvrige innvånerne. De var dessverre for små til å klare seg, derfor tenkte jeg at om vifterekene var store så..... Da får det bli amano igjen, bare jeg finner noen som er større.
Myggis-fest i kjøkkenøya...
Har desverre en (altfor lang) periode borte fra akvariene nå, grunnet familieanliggende. Men jeg tok da noen bilder før jeg dro, så nå har jeg kost meg med å sortere, beskjære og justere. Så her kommer de mest brukbare fra Kjøkkenøya:
[External Image]
Er så ivrig på spisinga, at maten tyter ut gjennom gjellene...
[External Image]
En liten linkei vil også ha!
[External Image]
Levendefødere er bare umulige å ta bilde av, men de er virkelig vakre disse milleriene.
[External Image]
Nusselige, trillrunde bilineatuser
[External Image]
Mysteriereke fra Ohr...
[External Image]
Glad du liker de gyldne yndighetene Sissimor, og jeg ser at det snart blir fler, de er da helt på randen de to der! Å få tatt bilde av herrene er jo komplett umulig, men jeg gir ikke opp. De er så spesielle med det sorte gonopodiumet, trodde det var noe feil med dem til å begynne med jeg...
Tittet innom tråden om storauksjon i Oslo, men det skulle jeg ikke gjordt. *Gremmes*
Sissimor
Tittet innom tråden om storauksjon i Oslo, men det skulle jeg [I]ikke[/I] gjordt. *Gremmes*


Usj, nå måtte jo jeg titte innom der også, siden du nevnte det, og jeg skulle heller ikke gjort det..... Der dukker det visst opp litt av hvert man kunne tenke seg ja
Det er svinaktig bra at jeg allerede er dobbeltbooket på lørdag (jeg er ennå ikke sikker på hvordan jeg skal fikse det - begge er to svært viktige avtaler, skjønt jeg vet hvem jeg må prioritere). Jeg har definitivt ikke råd til å gå på auksjon nå. Jeg skal forsøke å la være å titte på siden deres...
Jeg måtte jo titte jeg da, som skal dit. Som selger hadde jeg liksom tenkt....
Linda W
Jeg måtte jo titte jeg da, som skal dit. Som selger hadde jeg liksom tenkt....


Høres ut som du er "redd" du skal ende opp som kjøper også? Hehe.
Tror virkelig du må sitte på hendene dine om du skal klare å la være å kjøpe noe Linda! Tenk Corydoras tukano, C007, black-bee reker, osv, osv... *Hulk*
Sissimor
Tror virkelig du må sitte på hendene dine om du skal klare å la være å kjøpe noe [B]Linda[/B]! Tenk Corydoras tukano, C007, black-bee reker, osv, osv... *Hulk*


Det blir sikkert kjempedyrt Sissimor! Helt sikkert! Skal ha med ørepropper tror jeg. Og de gamle brillene, alt får belegg og flisete finner da ;o)

De nye karene kommer ikke før om akkurat en uke, svampene har nitritt utenfor skalaen, reolen ligger i hyllene på Bauhaus fortsatt, jo jeg er litt engstelig...
Har vært en liten tur innom gruppa "Vi med akvarium" på Facebook, og ble som vanlig skremt av det ekstremt lave kunnskapsnivået, og likegyldigheten til fiskeliv. Tror rett og slett jeg skal fjerne meg fra gruppa...

Vet du Linda; jeg har også bestemt meg for at alt det spennende blir skikkelig dyrt, så da går jeg ikke glipp av noe alikevel. Må bare la være å lese om alle kuppene som ble gjordt etterpå...
Har gjort det alt jeg Sissimor, det ble for skralt...
Da var fb-gruppa historie for min del. Prøvde å forklare om nitrifikasjonsprosessen, men ble latteliggjordt med at vannet skulle modnes, og at gullfisk tåler alt. Og at det var antall liter som avgjorde om du måtte vente 2 eller 10 dager...
Leste den litt, han Daniel fyren er jo helt ududgelig!
Det siste jeg gjorde var å legge inn link til herr 530s fortreffelige artikkel om innkjøring, så håper noen er interessert nok til å lære noe ihvertfall.

Vel, riste av seg irritasjonen, og glemme at hele siden finnes. Livsmottoet mitt er "Pick your battles", og den kampen der er ikke ment for meg.
Vi har vel nok å stri med her inne til tider ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap