- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 9)
Tropheus Bilder (side 9)
Postet 13.11.07 kl 21:29
Postet 17.11.07 kl 00:07
Postet 18.11.07 kl 11:42
Postet 19.11.07 kl 17:09
Har etter en tids opphold endelig kommet meg over til riktig sjø igjen. Malawi er greit det, men det er noe spesielt med tropheus. Har tidligere hatt viltfangede kasakalawe, f1 ikola og sjøavlede kirsebær. Men denne gangen falt jeg for en gruppe med tropheus sp. "black" pemba. Har 40 stk på ca 3-6 cm. Noen hanner har allerede begynt å varte opp hunnene og jeg tror faktisk en går og tygger for øyeblikket. Har hatt de i ca 2 uker nå. Legger ved en liten videosnutt av de 10 min etter at de ble sjøsatt her hjemme:
Kvaliteten er ikke av det beste, men så er det også tatt med en mobiltelefon.
Legger også ved en link til hvordan jeg håper pembaene vil se ut etter en stund:
Hilsen Martin
Ps. moro å se at interessen for tropheus er stigende her til lands.
Kvaliteten er ikke av det beste, men så er det også tatt med en mobiltelefon.
Legger også ved en link til hvordan jeg håper pembaene vil se ut etter en stund:
Hilsen Martin
Ps. moro å se at interessen for tropheus er stigende her til lands.
Postet 19.11.07 kl 20:47
Postet 19.11.07 kl 21:03
Fine Pemba du har da Martin. Så vidt jeg kan se så har de jo bredde striper, det er jo et godt utgangspunkt. Hvis du gi dem litt ekstra Astaxanthin i maten da farger de skikkelig ut. Ellers så er det hyggelig at du har vendt deg tilbake til Tropheus. Det er lik som at når man først har hatt Tropheus så er alt annet kjedelig. He...he... ikke ta meg for dette.
Postet 19.11.07 kl 21:32
Heisann Martin
Kjempe flott med flere troffe entusiaster
Flotte fisk du har. Skal ha en bemba gruppe jeg også engang. Knallfine!!
Husk at vi er glad i bilder gøy med video og
Flotte fisk du har. Skal ha en bemba gruppe jeg også engang. Knallfine!!
Husk at vi er glad i bilder gøy med video og
Postet 21.11.07 kl 14:49
Postet 22.11.07 kl 08:05
martin specHar etter en tids opphold endelig kommet meg over til riktig sjø igjen. Malawi er greit det, men det er noe spesielt med tropheus. Har tidligere hatt viltfangede kasakalawe, f1 ikola og sjøavlede kirsebær. Men denne gangen falt jeg for en gruppe med tropheus sp. "black" pemba. Har 40 stk på ca 3-6 cm. Noen hanner har allerede begynt å varte opp hunnene og jeg tror faktisk en går og tygger for øyeblikket. Har hatt de i ca 2 uker nå. Legger ved en liten videosnutt av de 10 min etter at de ble sjøsatt her hjemme: Ps. moro å se at interessen for tropheus er stigende her til lands.
Hei hvordan går det med tropheusene dine?
flere bilder?
Postet 22.11.07 kl 08:09
Hei Evolution, jo takk her går alt bra. Har desverre ikke noen bra bilder på pembaene, har tatt noen med mobilkamera, men de er så elendige.
Det er et lite dilemma det her, hvorfor legge så mye penger i et kamera når det finnes så mye fin fisk å få kjøpt for de samme pengene..
Men her er de i hvertfall..
Hilsen Martin
Det er et lite dilemma det her, hvorfor legge så mye penger i et kamera når det finnes så mye fin fisk å få kjøpt for de samme pengene..
Men her er de i hvertfall..
Hilsen Martin
Postet 22.11.07 kl 20:08
Endret: 22.11.07 kl 20:10
Postet 22.11.07 kl 20:26
Postet 22.11.07 kl 22:09
badatRegnbuene har det veldig bra. Nå er de faktisk i topp form. Med topp form så mener jeg lik som at "vannet spruter når du nærmer deg karet". De blir bare flottere og flottere for hver dag som går. De har vokst litt og har fine farge på seg. Her er noe av dem.
Tar somregel litt tid før de farger godt ut ja.. Det er halve morroa det Godt og høre at du har kvikke fisk! Det beste bekreftelsen man kan få det!
Postet 23.11.07 kl 00:21
Til oss ,der ligger filla klar ve akvariet, rekker ikke å få igjen lokket til kirizaen før en har landa en ladning med vann på meg eller gulvet! litt gøy! hu som var så syk kristian hu er i beste velgående spiser jager og er på topp igjen! merkelig for hu var oppblåst som en balong i tillegg!, vi fanget henne og dro ut de egg greiene! la henne i baktopur bad i 1,5 timer med 4 liter vann og 3 tabletter i! etter den runden der da kvikna hu til igjen!
Postet 23.11.07 kl 00:27
Endret: 23.11.07 kl 00:27
EvolutionTil oss ,der ligger filla klar ve akvariet, rekker ikke å få igjen lokket til kirizaen før en har landa en ladning med vann på meg eller gulvet! litt gøy! hu som var så syk kristian hu er i beste velgående spiser jager og er på topp igjen! merkelig for hu var oppblåst som en balong i tillegg!, vi fanget henne og dro ut de egg greiene! la henne i baktopur bad i 1,5 timer med 4 liter vann og 3 tabletter i! etter den runden der da kvikna hu til igjen!
Bra at hun kom seg igjen. Var Kirizamor syk pga hun ikke fikk spist eller? Hva det egg du presset ut av henne? Hva gjorde du med eggene? Jeg skjønte ikke hel hva var det som skjedde.
Postet 23.11.07 kl 22:06
EvolutionTil oss ,der ligger filla klar ve akvariet, rekker ikke å få igjen lokket til kirizaen før en har landa en ladning med vann på meg eller gulvet! litt gøy! hu som var så syk kristian hu er i beste velgående spiser jager og er på topp igjen! merkelig for hu var oppblåst som en balong i tillegg!, vi fanget henne og dro ut de egg greiene! la henne i baktopur bad i 1,5 timer med 4 liter vann og 3 tabletter i! etter den runden der da kvikna hu til igjen!
Det gleder meg og høre! Det er som importører osv sier; Tropheus er faktisk en av de fiskene som tåler mest.. Men det er vel mest mtp fysisk behandling, transport og vannkvalitet i kortere perioder.. Det er jo typisk at de fineste fiskene blir syke. Jeg har da mistet kasakalawene til bukvannsot, og tar all kritikk selv. Hadde akvariet fult av diverse malawi 4 timer før tropheusene tok over alle bakteriene Når jeg atpåtil hadde to 80 timers arbeidsuker, fikk jeg ikke følgt godt nok med før 3 stk sluttet og spise. Da går det ofte den veien det ikke skal gå. Tre dager senere var alle 11 døde. Det hører med til hobbyen det, dessverre. Nå har jeg heldigvis hatt noen grupper, så lar meg ikke knekke av dette. Rart med det, men jeg har nå mistet tre grupper med tropheus. De siste to er Kasakalawe.. Forrige gruppe var surere enn denne må jeg innrømme.. 40 svære vf kasakalawer., Det var forholdsvis tidlig i min tropheusverden, og sorgen var stor. Jeg kan jo ta en liten oppsumering av mine tabber;
+ Blanding av forskjellige bakteriekulturer hvor tropheuser har vært bidragsytere..
+ Ikke medisinert ved innkjøring av fisken.
+ For mye mat.
Og sikkert mange flere faktorer,. Hovedgrunnen til at de aller fleste gruppene har vært meget friske har først vært at jeg har vært nøye med hvor fisken kommer ifra, föret meget forsiktig i begynnelsen og medisinert to runder med vf fisk, og en gang med f1ere. Det tror jeg er nøkkelen til godt tropheus hold.
Vibeke & Erik; Ikke vær redd for fiskene deres, har alltid rene "linjer" mellom akvariene, så ingenting har vært i kontakt med sykdomskaret..
De suser rundt som alltid Gruer meg litt til de forsvinner ut døra.., Heldigvis har jeg en uke i roma til å komme over det Hehe..
Må få startet opp kameraet snart, og gi dere litt bilder dere kan glede dere til!
Postet 24.11.07 kl 00:02
Ånei så synd da... Men du gir deg vel ikke med tropheus for godt for det om
Nå har vi altså flyttet leptosomaene over til kirizaene. Det ble fint! Leptisene har fått kjempe flotte farger! Og tropheusene bryr seg ikke om de i det hele tatt.
Ja du må få lagt ut noen bilder Vi gleder oss. Det nye gulvet er kommet på plass as we speak. Så da er akvarierommet klart!!
Hun syke kirizaen spiser som normalt nå og er begynt å jage fisk igjen. Hun har brisket seg for noen hanner men tror ikke hun har lekt igjen.
Nå har vi altså flyttet leptosomaene over til kirizaene. Det ble fint! Leptisene har fått kjempe flotte farger! Og tropheusene bryr seg ikke om de i det hele tatt.
Ja du må få lagt ut noen bilder Vi gleder oss. Det nye gulvet er kommet på plass as we speak. Så da er akvarierommet klart!!
Hun syke kirizaen spiser som normalt nå og er begynt å jage fisk igjen. Hun har brisket seg for noen hanner men tror ikke hun har lekt igjen.
Postet 24.11.07 kl 13:44
VibsiÅnei så synd da... Men du gir deg vel ikke med tropheus for godt for det om :):):) Nå har vi altså flyttet leptosomaene over til kirizaene. Det ble fint! Leptisene har fått kjempe flotte farger! Og tropheusene bryr seg ikke om de i det hele tatt. Ja du må få lagt ut noen bilder :) Vi gleder oss. Det nye gulvet er kommet på plass as we speak. Så da er akvarierommet klart!! Hun syke kirizaen spiser som normalt nå og er begynt å jage fisk igjen. Hun har brisket seg for noen hanner men tror ikke hun har lekt igjen.
Jeg nei! Det er sånn som skjer det.. Hører med til idretten
Postet 24.11.07 kl 14:33
Postet 24.11.07 kl 19:00