Nytt akvarierom i Skien ! (side 9)

Da var omsider malingen av den innvendige bakgrunnen ferdig. Ronny er en sann trollmann på dette områdetog jeg er meget fornøyd. Vanskelig å se forskjell på ekte stein og det som er i bakgrunnen nå

Kamerat var tomt for strøm i kveld så bildene for komme når jeg får ladet det opp igjen

Da er det kun å vente med lengsel til midten av september - til glasset kommer....
Takk for flotte bilder birger !
Hjertelig takk for flotte bilder Birger. Har plukket ut noen som jeg har lagt ut her.

Ting har skjedd i kveld også - Ramma er nå malt og de siste skifersteinene er lagt i fronten, så nå er det i prinsippet siste runde med epoxy som gjenstår før glassene skal inn.

Trivelig når du stikker innom Birger. Kristin gleder seg villt til å ha fisk fra deg i pensjon.
MEN SÅ GLEMTE JEG Å TAKKE RONNY THOMASSEN FOR SIN KUNSTERISKE INNSATS !!!!!

Det er takket være Ronny at resultatet med malingen ble så bra
Veldig flott Kyrre! Blir spennende å se når det kommer vann i løpet av høsten.
det er noe som ser ut som rør i hjørnet til høyre. hva er det det er for noe?
Det ble veldig fint foresten.
bjørn 300l
det er noe som ser ut som rør i hjørnet til høyre. hva er det det er for noe? Det ble veldig fint foresten.

Overløp til sumpen
De første 1500 literene....
I påvente av glasset kunne jeg ikke dy meg....

Karet ble fyllt opp til toppen av bunnramma og dette utgjorde 1500 liter.
Tenke for morroskyld å sette inn en del guppy og annen småfisk for å få litt liv i ventetiden til glasset kommer.

Har omsider fått på plass de siste detaljene og plantekassene på bakveggen ble fyllt opp i dag. Fossen(e) er også prøvekjørt og rant riktig. Vannsystemet forøvrig er også ferdig, så både gjennomstrømningen i plantekassene og regnsystemet som skal starte et par ganger i døgnet fungerte som det skulle

Tok noen bilder i kveld, men desverre er ikke kvaliteten som når Birger knipser ivei.

Bilde 1: Nattlys
Bilde 2: Soloppgang
Bilde 3: Dagslys
Flere bilder
Bilde 1: Dagslys
Bilde 2: Fossen
Bilde 3: Fossen
Siste bilde
Vannstanden er nå 20 cm og karet er fyllt opp til toppen av bunnramma
Dette blir jo kjempebra!! Utrolig bra jobba!
dette må da rive i lommboka, tenk på vannregninga
guttn
dette må da rive i lommboka, tenk på vannregninga

99% av vannet går i resirkulering via sandfilter så det hele er faktisk ikke så avskrekkende
har du fått fylt karret.
guttn
har du fått fylt karret.

Ser du lenger opp i tråden, så står det: "Da er det kun å vente med lengsel til midten av september - til glasset kommer.... "
Som andre sier her: dette blir bra!
ja det var skjedd litt siden jeg var å hentet reoler hos deg. jeg får svinge inom når du har kommet litt lenger, eller du kan jo ringe meg om du skulle ha hjelp å sette inn glasset??
du har tlf nr mitt du..
Helt utrolig det blir. Stilig detalj med "fossen" og plantene som står på "oppsiden". Gleder meg til å se det med "innbyggere". hehe
Da starter nedtellingen til glasset kommer......

16/9 reiser vi vestover og jeg håper å være hjemme på onsdag kveld igjen med 3 HELE ruter... Kranbil er bestilt, så nå er det bare for medlemmene i AquaArk å brette opp ermene og komme å bære glassene inn. Skal være glad når glassene er ferdig limt inn.....
Fy farao. Er det mulig. Dette ble jo drittstilig. Gratulerer, må virkelig bøye meg i støvet for denne. Full av imponanse..
Ååå det blir så stilig, det der er det virkelig lagt sjel i, noe så gjennomført.
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Rebnord Antonsen
Reklame for plussmedlemskap