Gk,s våte hjørne. (side 9)

Hei :)
hei jeg liker ikke taranteller sååå veeeeeeeeeeeeldig godt men jeg kan jo se på de og de er jo ganske facinerende (men litt ekle
Du er heldig
jeg har veeldig lyst på en slamkryber jeg har hatt lyst på det siden jeg var 7 år!!





Hilsen Ane
Ane jenta
jeg har veeldig lyst på en slamkryber :'( jeg har hatt lyst på det siden jeg var 7 år!! :) Hilsen Ane


kjøp en da vel, jeg tror jeg har skrevet det før her, men det du gjør er bare log bestille fra en dyrebutikk(F. eks. slottet zoo). så tar det kanskje bare en liten uke så er den kommet
Corydoras paleatus egg!
WOW! ikke bare at det er kommet egg, men jeg klarte også å få med meg når det kjedde!
alt ialt er det 12 egg, jeg skal vente med og putte de i et fødenett i tilfelle det kommer fler egg.

fikk ikke tatt bilde av selve eggleggingen siden fisken var så utrolig urolig, men her er noen 43 sekunder gamle egg.
Gratis jeg ville ventet til de er ferdige med å legge egg før du tar dem ut. de kommer garantert til å legge flere. eggene er lette å ta bort.
den "beste coryklekkeren" jeg har laget er en halv brusflaske med eikeløv og luftstein. lite eller ingen døde egg. og billig.lar den stå i samme karet som foreldrene går. da holder tempen seg likt.
fire egg til!
det har du jaggu meg rett i, det har allerede kommet fire egg til

jeg bruker vanlig hvis metoden til mona O, med to sånne 15 liters bokser.

fikk tatt et bilde av når hunnen legger egg, det ble veldig uklart men du kan se at hunn holder på med og feste de på ruten.
GK
jeg bruker vanlig hvis metoden til mona O, med to sånne 15 liters bokser.


Ja til å fore dem opp ja. jeg tenkte til å klekke egene. jeg plasserer svømmende yngel i egene kasser.
og sånn ja, det hørtes jo ganske lurt ut, bare synd at nå jeg kom hjem i sted så var alle eggene spist opp bare noen merker igjen hvor de hadde hvert. virkelig skuff det der...
Slamkryper karet... mer tropisk og palidariums aktig, synes nå jeg da.
I dag har jeg pusset opp litt i karet til Mons, hvor jeg blant annet har flyttet hjørne hans over til den andre siden, og lakt inn en rot med litt "løvenes komge" konspekt...

tokk noen bilder i huy og hast, det blir noen flere og litt bedre bilder i morgen når vannet ikke er så veldig grumsette lenger.
GK
og sånn ja, det hørtes jo ganske lurt ut, bare synd at nå jeg kom hjem i sted så var alle eggene spist opp:( bare noen merker igjen hvor de hadde hvert. virkelig skuff det der...


dem legger garntert egg igjen. bare for de litt med variert for og kaldtvansbytte så er det ikke lenge før du vill se egg på ruta igjen
det var da kjempefint og høre
Som bestilt! corydoras paleatus egg denne gangen var det bare seks egg, men det er iallefall egg. puttet de i en tre liters isboks, planen var jo at de skulle gå i en 1,5 liters brusflaske med bruse stein i... men hadde vi det?? neida!!
Tror nok isboksen er en mye mye bedre alternativ enn en brusflaske uansett

De er jo kun på bunnen og det er ikke all verden med plass på bunnen av ei brusflaske

Gratulerer med egg, får håpe det går bra med yngelen! Kjempemoro med egg på cory
ElinH
Tror nok isboksen er en mye mye bedre alternativ enn en brusflaske uansett :) De er jo kun på bunnen og det er ikke all verden med plass på bunnen av ei brusflaske :) Gratulerer med egg, får håpe det går bra med yngelen! Kjempemoro med egg på cory :D


denne halve brusflasken var kunn som klekke tank. klekte yngel har jeg plasert i isboks, og når jeg ser at de spiser , flytter jeg dem over til ett lite akvarium.

grunnen til brusflasken var at det var letter å få sirkulasjon til eggene en i en isboks da sirkulasjonen blir noe dårligere, jeg regner meed at du skjønner hva jeg mener.
I dag har jeg hvert en tur på sørlandsenteret og kjøpt et nytt lysrør til 75 litern, det gamle var så blått og kalt, så fisken ble veldig sky etter hvert.
det nye lysrøret er mye gulere og mørkere og jegg så med en gang at fisken trivdes bedre.

Har også hert en liten tur ute og hentet noen eikegreiner og blader som nå brukes til dekorasjon til 35 og 75litern.
[External Image]


[External Image]
bruker mye eik jeg også. men hadde det vært noe hatt en form for bakrun? får så mye mer ut av karet
det har jeg faktisk har bare ikke giddet og sette den på...
den jeg har er foresten ganske enkel, det er en tynn papp plakat med noe sakspon/sagflis med forskellige farger på, som man bare krøllet sammen og taper på bak (utenfor) akvariet. Har det i noen av de andre karrene mine også som for eksempel slamkryperkaret...

skal få opp noen bilder av hvordan man gjør det så snart kameraet kommer hjem, det er på bedriftsreise jobben til stemoren min...(det er egentlig ikke mitt)


[External Image]
Inaktiv bruker
fint bilde =;-D
Fler paleatus egg
har plukket noen flere egg i fra 75 litern nå, fant syv så jeg er godt oppe i sjue egg i isboksen nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap