Slutt på biltemasand (side 9)

kjenner ei som fikk kjøpt biltemasand på steinkjer for ca 1,5 uke siden...
Da har de vel begynt å selge igjen, da?=)
er den nå mulig å få tak i på Østlandet? trenger sand til to ny kar.
Jeg kjøpte sand på Biltema i Tromsø for 2 dager siden. :P
Jeg har kjøpt Biltemasand idag jeg. De hadde flere sekker på lager, men kunne ikke selge den som blåsesand, fordi den var feilmerket. Det var visst en som hadde oppdaget at det var vanlig kvartssand og ikke (nå husker jeg ikke navnet, noe med oliven i navnet). Derfor måtte de trekkes tilbake fordi etikettene var misvisende.
Men som sagt, jeg har kjøpt et par sekker idag.
Jeg var på Biltema i Trondheim forrige fredag, men da var det fortsatt salgsforbud. Prøvde å si at jeg skulle ha det til akvarium, men fikk ikke kjøpe likevel.
FerskFisk
Jeg var på Biltema i Trondheim forrige fredag, men da var det fortsatt salgsforbud. Prøvde å si at jeg skulle ha det til akvarium, men fikk ikke kjøpe likevel.


Du var vel ikke klar over hvorfor de trakk denne fra markedet regner jeg med? siden du "bare" skulle bruke den til akvarie..
akvafil
[QUOTE=FerskFisk]Jeg var på Biltema i Trondheim forrige fredag, men da var det fortsatt salgsforbud. Prøvde å si at jeg skulle ha det til akvarium, men fikk ikke kjøpe likevel.


Du var vel ikke klar over hvorfor de trakk denne fra markedet regner jeg med? siden du "bare" skulle bruke den til akvarie..

Det har versert flere lengre tråder om biltemasanden tidligere, og biltemas hovedkontor måtte til slutt på banen og fortelle med egne ord årsaken til tilbaketrekkingen (det oppsto jo så mange rare rykter, forklaringer og misforståelser at det var til å få fnatt av) Forklaringen var: støv. Den støver for mye i forhold til hva den skulle som blåsesand.....

Siden de fleste av oss vasker slik sand før vi har den i akvariet har dette lite eller ingen betydning for oss akvarister.
Så kvikksølv teorien var bare tull!? Hehe.. der blei jeg lurt gitt...
Biltemas redegjørelse osv finner man på innlegg 145-150 i denne tråden vi befinner oss nå
Tilbake enda?
Noen som har sett om / vet sånn ca når sanden kommer tilbake i butikken?
Venter litt på dette og skulle gjerne visst om jeg må finne en annen sand
Til alle som vil ha billig sand. TAM Alna (Oslo) og sikkert de andre butikkene i skjeden selger 25 kg Radasand 0,8-1,2 mm for 135 kr.

Jon
Sand.
jeg fikk samme beskjeden når jeg var på jakt etter litt Blåsesand på Biltema på Alna. Pga. at det kunne være kvikksølv i sanden... trist. så billig og grei sand
Inaktiv bruker
135kr for 25kg rådasand er jo en bra pris
Ingen grunn til å ikke slå til på det tilbudet der.
Jeg betaler 119 kroner for en 25 kg sekk Rådasand på en av mine lokale zoobutikker. Det er fast pris der, det. Kjøper alltid sanden min der.

En annen zoobutikk, bare i gangavstand unna, skal ha 198 kr for akkurat samme sekken...!

Enorme prisforskjeller ute og går altså, så det lønner seg nok å sjekke rundt.
Hvilken butikk er det som har rådasand til 119?
Heros Dogshop på Hamahar har 25 kg rådasand til 125 kr. Dette er fast pris.

Biltema på Hamar har også begynt å selge blåsesanden igjen. Dette er kjekt for oss som bruker den. Er samme pris som før, 59kroner sekken a 25 kg.
Blåsesanden har kommet tilbake på biltema's nettbutikk
Direkte link til Blåsesanden her.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap