Kjetil´s akvarier (side 9)

Øker min corydoras samling
Ja nå har jeg fått ryddet plass til 4 kar til på rommet, så nå er det tur til Tønsberg i morgen for å hente 4x126 L.
Disse skal brukes bare til corydoras, holder på å sette opp en liten samling.
Skal også innom Larvik for å hente noen Corydoras hos Bjørn.

Min foreløpig corydoras samling består av :

11 stk C.Sp Black
5 stk C.Adolfoi (skal hente 5 til hos Bjørn i morgen)
1 stk C.Sterbai (skal hente 10 til hos Bjørn i morgen)
2 stk C. Sp Orange Lazer (skal hente 7 til hos akvaristen i kr.sand)

+ en gjeng med diverse i Discus karet.

Kunne godt tenkt meg noen nye arter, så hvist noen har noen forslag (som ikke er så vanelig da) setter jeg pris på det.
Hei å hå

Lenge siden jeg har oppdatert tråden, så nå er det vel på tiden.
Yngelen til Gullsømmen lever forsatt , det er vel ca 100 stk som svømmer rundt.Desverre så døde far til ynglen, så nå har mor masse barn å passe på alene.
Har også fått oppdatert gruppene mine med Corydoras, men forsatt så mangler jeg noen arter etter planen.Har prøvd å aventere flere plasser etter disse , men det ser ikke ut som jeg har noe hell med det.Så skulle noen ha noen av disse fra min ønskeliste for salg, så vær så snill å send meg en mail.
(ikke rette plassen å aventere etter fisk, men tar sjansen)

Ønskeliste:
Corydoras Sterbai
Corydoras SP Green Laser
Corydoras venezuelanus!

Som jeg sa har jeg fått oppdatert mine Corydoras grupper, har følgende nå:

11 stk C.Sp Black
14 stk C.Adolfoi
8 stk C. Sp Orange Lazer
5 stk C. Aeneus
1 stk C. Barbatus (hadde et par,men den ene døde desverre)
3 stkC.Paleateus
4 stk C. Aeneus Albino
5 stk C. Melanistius

Har også netopp fått yngel på Scalarene min, så nå går det ca 70-80 stk yngel i et av mine 70 L kar.Morro med yngel, så nå gleder jeg meg til noen av mine Cory legger egg.Alt er klart for å ta de i mot, tre små plastkar med brusestein står klart.
På han igjen
Hei alle sammen

Ja nå er det lenge siden jeg har hatt noen innlegg her, grunnen er at jeg betemte meg egentlig for å slutte med akvarium. Jeg hadde på det meste 13 kar av forskjellige størrelser, nå sitter jeg igjen med to på 325 L og et på 340 L.
Disse holder jeg på å bygge opp, med en begrenset antall arter. Det ene karet på 340 har jeg som et selskapskar, der er det en del forskjellige fisk. Det ene 325 L har jeg så å si bare Gullsøm (green terror), og så er det noen maller og cory.
Det siste karet på 325 skal jeg sette opp med 4-6 store ciklider, ikke helt bestemt meg hvilken type.
Skulle noen der ute ha et godt forslag, så er jeg takknemlig for alle forslag. Når det gjelder gullsømmen er planen at jeg skal tynne ut antallet jeg har i dag (ca 50), ned til 5-6 stk hanner. Hannen er de fineste , og jeg er ikke interesert i å få yngel på disse. Jeg erfarte det at det var veldig liten interesse for denne type fisk, kansje fordi den blir ganske stor.
Gullsømmen er heller ikke vanskelig å få til å yngle, og så blir det en hau av yngel.
Legger ved noen bilder av de to første karene, men jeg ser at jeg må få meg en ny linse som har vivinkel.
Da var det siste 325L oppe med røtter og planter, har til og med bestilt fisk.
10 st Piraya de kommer om en uke, skal bli artig å se de leve opp. (håper jeg)
Har ikke fått tatt bilde ennå, men skal se senere i kveld om jeg ikke får lagt ut noen.

Skulle noen der ute ha erfaring med Rødbuk Piraya, så vill jeg gjerne høre fra dere.
Altid lærerikt å få noen tips fra erfarne folk.
Piraya kar
Her er noen bilder av første oppsett av Piraya karet
Ganske fornøyd med oppsettet, noen som har noen komentarer ?
Hei

Jeg synes det er stilig, likte veldig de store røttene. Ser ut som røttene fra ett tre som strekker seg ned i vannet.

Skal du ha bare piraja i dette karet?
Takk for det, ja jeg har bestilt 10 stk men regner med at de tynnes ut til 6-8 stk.
Hadde planer om å bestille 6 stk, men som de sier så må en regne med kansje noen dødsfall.Karet er jo på 325, så det burde ikke være mer enn 6 stk.
Det blir spennende , har aldri hatt denne arten før. Så er spendt når de kommer neste helg, skal rappotere hvordan det går.

Noen som har erfaring med Rødbuket Piraya , så er det bare å komme med gode råd
Ja da var det bare et par dager igjen så kommer Pirayaen, det blir litt spennende.
I dag fikk jeg noen andre leieboere i selskapakvariumet, det ble 50 stk sebrafisk.
Følte at det manglet noe, og da ble falt valget på en stor stim.
Akurat nå så går de bare i ring på et lite område, men jeg regner med at de vill utforske resten av karet også med tiden.
Du må ta bilder av pirayaene når du får de i karet, blir spennende dette.
Det skal jeg, de er nok ikke større en 2 cm. Det blir spennende å se de vokse opp
Pirayaen er kommet
Da var 10 stk Piraya kommet i karet, har tatt noen ikke så gode bilder av de når de spiser. Det skal bli morro å se de vokse opp, de er jo kanske kjedelige nå som de ikke er mer en ca 2 cm.
Gratulerer ;d
Så søte! Ihvertfall enn så lenge...
Gratulerer Kjetil, vil sikkert bli utrolig spennende å følge oppveksten til de 10 pirayaene.

Hvilken malle er det på det nederste bilde i post 172 i tråden?
Veldig stilig fisk og fint bilde

Ærlig talt husker jeg ikke hva den heter. har hatt den veldig lenge
Fart66
Gratulerer Kjetil, vil sikkert bli utrolig spennende å følge oppveksten til de 10 pirayaene. Hvilken malle er det på det nederste bilde i post 172 i tråden? Veldig stilig fisk og fint bilde


Mulig det er en L201
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap