Den store Petrochromis tråden (side 9)

Hei alle Petrochromis entusiaster!

Vil dere hjelpe meg å finne ut hva heter denne Petro.

[External Image]
En orthognathus av en eller annen lokasjon?

Keep em' coming!
kansje petrochromis orthognathus ikola
Jeg tror ikke den er fra Ikola, for de jeg at hatt at mer pletter/spill i hodet som man så veldig klart over vann.., men jeg vil si at det defintift er en orrhognathus.. Lang kropp og typiske farger.. På bilde ser ikke disse peteoene så fine ut, men live syns jeg at de er virkelig fine!
Altså ikke en Famula "blue fin"?
badat
Altså ikke en Famula "blue fin"?

jeg tror ikke det, men bilder over vann kan lyve litt.. Magnar, du har jo bluefin, så det er bare å brette opp erma!
Nå ser jeg at det er ikke en Famula "blue fin". De mangler stripper. Da peker det i mot retning en Orthognathus. Kanskje Magnar har rett.
famula har en helt anne kropsfasong også.famula er høye i ryggen, litt likt moshi. mens ortoghnatus og macroghnatus har en mere slankere linje de er lengre og ikke høye i ryggen. de ser mere atletisk ut..

KristianH
[QUOTE=badat]Altså ikke en Famula "blue fin"?

jeg tror ikke det, men bilder over vann kan lyve litt.. Magnar, du har jo bluefin, så det er bare å brette opp erma!

tar det når jeg kommer hjem
sammen ligne disse to bildene så finner dere noen trekk igjen, den grønne prikken på gjella, den brune streken som går bak finnen fremme og noen tegninger opp på ryggen, jeg sier ikola.

[External Image]

[External Image]
her er lenken til famula blufin den er ikke lik i det heletatt.

Jepp. Kristian, Magnar, Vibeke... også Peter i Stockholm sa det samme. Da er det en Petrochromis Orthognathus Ikola.
Vibsi
her er lenken til famula blufin den er ikke lik i det heletatt. [URLBLOCK1]

Tygger moshien ennå??
nei den spytta dsv etter 3 dagen
Jepp, ble solgt som bluefin, men har den mista blåfargen? Mener å huske at de hadde det, eller var det halen?
KristianH
Jepp, ble solgt som bluefin, men har den mista blåfargen? Mener å huske at de hadde det, eller var det halen?

har forsatt en blå søm og en del blått i halen
og litt redfin har ei hue som tygger på 4 dagen
vi trodde at moshiene hadde spytta men der tok vi feil. hu har de enda er sinnsykt vanskelig og se de har egg. la merke til at en var litt slapp på maten men det var jo selvsagt for hu har kjeften full i egg. så da er alt bare topp hehe
Godt å høre det går bra med de norske petroene

Nå svømmer det 21 petrochromis i Sverige som bare venter på å komme hit

Tilfeldig bekjentskap
© Anette
Reklame for plussmedlemskap