Liten hagedam planer! (side 9)

Her er noen bilder fra der jeg tenkte grave, grovt tegna opp noe slikt jeg hadde tenkt.

Ser litt smalt ut fra denna vinkelen, men i virkeligheten blir den rundt 1,5 meter brei. Ser bratt ut også, men ting er mye mer flatt her mot den dammen som ble bygd.
Legger inn noen bilder av mine 2 koi. Den gule er den nyeste, ikke så store kar'n ennå, rundt 9-10cm. Var en nyydelig farge i lyset på den. Gleder meg til sola kommer i dammen.
Noen som har vært borti denne før? er det en go miks?

Den andre, er dette også en go blanding?
Det ser vel ut som en koi fra en zoobutikk? Ikke noe negativt med det, men fisk avlet i Singapor og andre lignende steder er ikke bestandig så lett å putte i en "klasse".
Den kan jo ligne på det Japanere vil kalle Yamabuki Ogon, men den har hvite/klare finner ser det ut til. og det skal de egentlig ikke ha.

Men jeg synes ikke du skal bry deg om det, hvis du liker fisken, og som du sier den er flott i solskinn. Da spiller det fint liten rolle om den ikke ville vunnet en premie i et Japansk show.
Dette er litt "moteshow" synes jeg for å være ærlig. Noen har bestemt visse klasser, og hvordan de skal se ut..
Jeg synes det er mye viktigere at de som eier fisken er fornøyd med den, og ikke hva andre mener.
Det kan kanskje se ut som om fisken din er en Doitsu (skjelløs) og da blir de ofte klare og fine i fargene.
Nytt?
Hei.

På min søken etter eksempler på hagedam ser jeg at denne dammen er omtrent akkurat slik min plassering blir planlagt. Men siden tråden er nokså gammel, lurer jeg på hva status er nå?
Gravde du ut en ny dam hvor du skisserte din oppgradering?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap