Sør-amerikansk biotop (side 9)

Går fortsatt bra med de små Nitritt enda på 0.
Synes det er så morsomt å se på adtferden på dem! Det er 3 stykker som ser ut som om de har funnet på en lek. Svømmer opp og ned langs glasset hele tiden Ser nesten ut som om de konkurrerer om hvem som kan komme høyest
Også er det to stykker, en av de største og en litt mindre som følger etter hverandre stort sett hele tiden. Et fremtidig par kanskje?
De gjemmer seg ganske mye, men det er kanskje vanlig for apistogramma.
NO2 - 0, NH3/4 - 0 , PH - 7. Skjønner ikke hvorfor phen er så høy.. Torvfiltrerte jo vannet da jeg skiftet på søndag. Lurer på om jeg skal prøve med en strømpe med torv foran pumpa en halvtimes tid, og se om det skjer noe.
Hva slags sand har du i karet? Om den er kalkholdig så kan den føre til at ph-en holder seg høy selv om du torvfiltrerer. For å sjekke ut det så tar du vann fra kranen i en beholder og la det stå over natten, mål så ph, og fyll deretter oppi en god del sand i beholderen. Vent et par dager og mål ph på nytt. Da vil du finne ut om sanden påvirker ph-en. Lyse steiner kan også være kalkholdige og du kan sjekke de ut på samme måte.
Husker ikke helt. Tok det de hadde på dyrebutikken. Har kun en stein som har litt hvitt på seg. Skal teste det jeg, takk for tipset
Brukte en litt raskere måte, og ringte til butikken jeg kjøpte sanden, og hun sa at det ikke var kalk i den. Så da kan det hende at jeg ikke filtrerte nok rett og slett
Prøver igjen til søndag, og denne gangen skal jeg filtrere alt det nye vannet. For det gjorde jeg ikke sist.
PH var oppe i 7 i dag, så tok ut den steinen jeg hadde og la oppi en lavastein midlertidig. Er nok den som er synderen.

Ellers er mange av de små blitt temmelig gule, og de jager hverandre rundt hele tiden. Spesielt de som hr okkupert hulene Ingen får komme nær hulene deres De begynner å bli mer aktive og kommer fram oftere. De har ikke vært så på mygglarvene, men i dag heiv de innpå Gir en halv firkant, og tror det er mer enn nok når de fortsatt er så små.
flott apistoakvarium.
Gjerne mer bilder

Espen
Tusen takk!
Skal legge ut flere bilder etter hvert
Litt flere bilder
De har dessverre fått hvitprikksyken som jeg medisinerer dem mot nå. De ser ut til å ha det bra, og spiser fortsatt godt.
Det jeg trodde var prikkesyken, var ikke det allikevel. Money well spent.....
Så i dag tok jeg meg en tur til akvariegarasjen for å kjøpe noen kompanjonger til apistoene.
Kjøpte meg 4 nannostomus beckfordi - ja, jeg vet de er stimfisk, men de hadde ikke flere. Det kommer 6 til neste søndag.
Og så. Kjøpte jeg 10 corydoras metae. Det var mer et impulskjøp da dem sa at de gikk helt fint med apisto, og disse har vanligvis peiling. Surfet litt rundt og så at coryene ville få skikkelig bank, så ble litt skeptisk. Men det ser ut til å gå bra til nå.
Apistoene bryr seg ikke noe særlig om dem faktisk Hadde vel vært verre om de hadde etablert veldige territorier, noe de ikke har.
Det er en som jager litt, men den jager alt og alle.

Og de som vil komme her og si at jeg er dum og det der, bare slapp av. Nå skal jeg se hvordan dette går, går det ikke, så selger jeg halvparten av coryene. Skal jo bareha 3 apistoer til slutt uansett
Var litt spent på hvordan det hadde gått med alle innbyggerene mine, og alle ser ut til å trives godt! Apistoene har virkelig ingenting imot coryene,og spiser gjerne midt i en stor gjeng av dem De skvetter litt av og til av coryenes uregelmessige bevegelser, men de ser faktisk ut til å være bedre venner med hverandre
Og alle coryene... Jammen har de ikke gjort sanden nærmest feilfri De er aldeles herlige
Har endret litt på "innredningen", fått litt flere planter og sånt. Har også prøvd med svart bakgrunn i form av et laken. Synes det ble fint jeg [External Image]
Da var dagens vannbytte unnagjort, og jeg har fått tak i 6 nye smykketetraer. Så nå blir det forhåpentligvis ro i leiren. Ser ut til at jeg totalt har 4 hanner og 6 hunner - kanskje litt mange hanner, men håper det går bra. Hvis ikke så er det alltids plass til noen flere damer
Skal lete etter kabelen til kameraet så jeg får lastet opp litt fler, og bedre, bilder Er litt for lite av det her synes jeg.
Da har jeg fått i gang kameraet. Ble litt bedre bilder nå

[External Image]
[External Image]
[External Image]
1+2: Nannostomus beckfordi. Hilser på sine nye venner
3: Corydoras metae forsyner seg av malletablettene

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Etter vannbyttet i dag la jeg merke til at coryene var helt ville, og svømte oppi hverandre fram og tilbake, også ser jeg nå at dem har lagt egg!! Morro! Men hva skal jeg gjøre? :o
Noen bilder fra i dag [External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap