- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 90)
Tropheus Bilder (side 90)
Postet 20.08.08 kl 18:34
Vidar Alfei[QUOTE=Evolution] Fått tablettene idag Vidar?
Fikk tablettene i dag ja... Tusen takk...
Vet du hvor mye en bør fore pr dag og hvor mange ganger for dagen disse 3 dagene dette skal foregå?
Er det kasa yngelen eller kirizaene du skal fôre med? Vi delte opp tablettene i biter og fôrte ca 3 ganger om dagen. fôr så mye at de spiser de opp, og ikke blir liggende.
På kirizaen trenger du kanskje 6 tabletter oppdelt. 3 ca på de små? Det må du nesten se.
Postet 20.08.08 kl 18:38
EvolutionEr det kasa yngelen eller kirizaene du skal fôre med? Vi delte opp tablettene i biter og fôrte ca 3 ganger om dagen. fôr så mye at de spiser de opp, og ikke blir liggende. På kirizaen trenger du kanskje 6 tabletter oppdelt. 3 ca på de små? Det må du nesten se.
Det er Kasakalawe yngelen som skal ha medisin denne gangen... da kjører jeg på med 3 tabletter x 3ganger for dagen...
Jeg skal til å skifte noe vann hos Kasakalawene nå...
Postet 20.08.08 kl 18:42
Postet 20.08.08 kl 18:45
Postet 20.08.08 kl 18:45
Endret: 20.08.08 kl 18:56
Postet 20.08.08 kl 18:55
Endret: 20.08.08 kl 19:01
VibsiNå må du passe på at den ikke har spisevegring. Har den egg så skal du kunne se det. Ligger ved bilde av tropheus med egg. Følg med den når du mater. Har den egg så pleier de også å stille seg litt for seg selv for å få fred og ro.
Jeg synes ikke det ser ut som ho har egg i munnen,men holder seg litt for seg selv.
ho virker ikke syk.
Men hvis det skulle vere spisevegring,hva gjør vi da?
Postet 20.08.08 kl 19:03
Postet 20.08.08 kl 19:05
Malawi girl[QUOTE=Vibsi]Nå må du passe på at den ikke har spisevegring. Har den egg så skal du kunne se det. Ligger ved bilde av tropheus med egg. Følg med den når du mater. Har den egg så pleier de også å stille seg litt for seg selv for å få fred og ro.
Jeg synes ikke det ser ut som ho har egg i munnen,men holder seg litt for seg selv.
ho virker ikke syk.
Men hvis det skulle vere spisevegring,hva gjør vi da?
Spisevegring kan være begynnelsen på sykdom eller det kan være stress.
Visst du har noe medisin liggende så hadde jeg fisket den ene fisken ut og gitt den er runde med medisin i en dunk. En intensivkur.
Har du aquamor1 så står det på pakken hvordan du gjør det med intensivkur.
Spiser de ikke på tre fire dager så fjerner vi fisken fra karet, og evt kakker dem. (uff... )
Dette sef kun visst det bare er en eller to fisk som spisevegrer.
Vegrer alle så medisinerer vi karet.
Postet 20.08.08 kl 19:11
Malawi girlKristian. Så morro da,trodde ikke det gikk så fort i svingene:) Er ikke umulig det kan bli en fin julepresang til oss selv... Skulle mate gulla nå å den ene chiwenaen tok ikke mat,kansje det er bebis på vei. Men er ikke sikker,kan ikke se noe tydelig kul under haken.men vi får håpe.
Oi.. Jeg ville følgt veldig godt med på den.. Uansett syns jeg du burde kjøre en kur med medisiner siden du akkurat har fått fiskene.. Skift 50 % vann og ta deg en tur på butikken og kjøp litt medisiner.. Du ser som oftest at noen går med egg.. Et par eksempler;
Det er vanlig at en fisk eller to kan "strule" litt når de kommer til nytt kar med nye omgivelser og kansje ny mat..
Postet 20.08.08 kl 19:17
Jeg medisinerer alltid hele karet, det fordi jeg aldri har sett at filterbakterinene har tatt skade av medisinene, eller at friske fisker har fått vondt av litt medisiner. Er det bukvannsot, så smitter dette via ditrus og gud vet hva!
Jeg har medisiner, men det er litt langt å kjøre tenker jeg. Du burde starte kuren så fort som overhode mulig spør du meg. I vanlige akvariebutikker pleier de å ha bactopur direct, aquafuran eller furanol. Alle disse kan brukes. Fram til du får skaffet medisiner, skifter du 50 % vann og tilsetter 100-200 g salt pr 50 liter.. Da minsker du faren får smitte hvis de er syke.. Fiskene tar uansett ikke skade av saltet.
Jeg har medisiner, men det er litt langt å kjøre tenker jeg. Du burde starte kuren så fort som overhode mulig spør du meg. I vanlige akvariebutikker pleier de å ha bactopur direct, aquafuran eller furanol. Alle disse kan brukes. Fram til du får skaffet medisiner, skifter du 50 % vann og tilsetter 100-200 g salt pr 50 liter.. Da minsker du faren får smitte hvis de er syke.. Fiskene tar uansett ikke skade av saltet.
Postet 20.08.08 kl 19:22
Kristian Hennig[QUOTE=Malawi girl]Kristian. Så morro da,trodde ikke det gikk så fort i svingene:) Er ikke umulig det kan bli en fin julepresang til oss selv... Skulle mate gulla nå å den ene chiwenaen tok ikke mat,kansje det er bebis på vei. Men er ikke sikker,kan ikke se noe tydelig kul under haken.men vi får håpe.
Oi.. Jeg ville følgt veldig godt med på den.. Uansett syns jeg du burde kjøre en kur med medisiner siden du akkurat har fått fiskene.. Skift 50 % vann og ta deg en tur på butikken og kjøp litt medisiner.. Du ser som oftest at noen går med egg.. Et par eksempler;
Det er vanlig at en fisk eller to kan "strule" litt når de kommer til nytt kar med nye omgivelser og kansje ny mat..
Vi hadde medisin(aquamore)i karet når vi satte dem oppi,og maten er den samme som hos gamle eier. Skal jeg kjøre enda en kur eller?
Postet 20.08.08 kl 19:24
Postet 20.08.08 kl 19:33
Postet 20.08.08 kl 19:36
Kristian HennigHvor lenge siden er det dere fikk dem? Har denne fisken spist godt hele tiden? Sifter den litt sand, eller gresser alger? Mange spørsmål der gitt;)
Vi fikk dem fredag,fem dager siden. De fikk mat for første gang mandag,la ikke merke til at ho ikke har spist tidligere.
Sifter sand? noen tar sand i munnen å spruter det ut,å de rister i hele kroppen så sanda fyker(trodde det var litt av leken)det er nemlig hanne og hue som ofte gjør det sammen. eller er jeg helt på jorde..he he
det er ikke alger i karet så det er dårlig med gressing.
Postet 20.08.08 kl 19:52
Postet 20.08.08 kl 20:55
ja,det var det jeg trodde.
Mener du jeg bør kjøre en kur til når jeg allerede har tatt en.
De ser jo så flotte ut nå,dubbene har fin gul linje rundt seg og chiwenane er dyp røde med litt lysere knall rød farge i kinn og under hake
Når det gjelder graving så er høvdingen ivrig,graver rundt sten området sitt.
Og takk for dere svarer meg(ferskingen)
Mener du jeg bør kjøre en kur til når jeg allerede har tatt en.
De ser jo så flotte ut nå,dubbene har fin gul linje rundt seg og chiwenane er dyp røde med litt lysere knall rød farge i kinn og under hake
Når det gjelder graving så er høvdingen ivrig,graver rundt sten området sitt.
Og takk for dere svarer meg(ferskingen)
Postet 20.08.08 kl 21:20
Så lenge alle de andre svømmer rundt og leker, OG spiser, da hadde jeg tatt ut den ene som ikke spiste og kjørt en intensivkur på den.
Men du må være sikker på at alle de andre spiser. Gjør de ikke det hadde jeg kjørt en kur til.
Vi hadde en Moliro som ikke spiste, og vi ventet en dag. Nå spiser den som bare det.
Så det kan jo være stress. Men er det sykdom så kan det fort gå gale. Hold øye med de. Spes under foring.
Prøver den ene fisken som ikke spiser, å sile sand og svømme rundt sammen med de andre? Hvordan er fargene på den fisken?
Men du må være sikker på at alle de andre spiser. Gjør de ikke det hadde jeg kjørt en kur til.
Vi hadde en Moliro som ikke spiste, og vi ventet en dag. Nå spiser den som bare det.
Så det kan jo være stress. Men er det sykdom så kan det fort gå gale. Hold øye med de. Spes under foring.
Prøver den ene fisken som ikke spiser, å sile sand og svømme rundt sammen med de andre? Hvordan er fargene på den fisken?
Postet 20.08.08 kl 21:42
VibsiSå lenge alle de andre svømmer rundt og leker, OG spiser, da hadde jeg tatt ut den ene som ikke spiste og kjørt en intensivkur på den. Men du må være sikker på at alle de andre spiser. Gjør de ikke det hadde jeg kjørt en kur til. Vi hadde en Moliro som ikke spiste, og vi ventet en dag. Nå spiser den som bare det. Så det kan jo være stress. Men er det sykdom så kan det fort gå gale. Hold øye med de. Spes under foring. Prøver den ene fisken som ikke spiser, å sile sand og svømme rundt sammen med de andre? Hvordan er fargene på den fisken?
Nei,den siler ikke sand og holder seg mest for seg selv,men den gjømmer seg ikke.
Den er ikke fult så fin i fargene,mangler det knall røde under hake og kinn.
jeg er sikker på at alle de andre spiser,jeg ser det ann til i morgen.
Da har jeg fri,så da kan jeg få tak i medisin hvis det ikke forandrer seg.
Postet 20.08.08 kl 21:54
Postet 20.08.08 kl 22:36