Mange bøtter vann.. (side 90)

glassfiber er da holdbart, pappa hadde en båt i glassfiber, og den blei ikke noe mindre :p

prøver å finne ut hva slags fisk jeg skal ha oppi der da. må nesten starte der, så kan jeg finne ut hvilken bakgrunn jeg skal ha og slikt.
Du får gjøre som mona o og bruke bakgrunnen til holder for svampen i filteret.
Aner ikke hvilke fisk du kan tenke deg jeg, men tenk oxo litt på hvor den skal stå, slik at filteret kommer på riktig side og alt det der.
Greit å ha en bakgrunn som ikke krever masse oppmerksomhet, slik at man lett kan bytte ut fiskene og slikt uten at det krasjer med bakgrunnen.
Bakgrunner med røtter eller sånt er ikke noen vits, da krever rota en viss innredning for at det ikke skal se feil ut, ikke ofte det ser riktig ut med en sånn trerot i akvariet.
nei rotbakgrunn blir det ikke, men blir nok en av rockzolid'ene som ikke bygger altfor mye. og ja, bakgrunnen skal holde ene siden av filtermatta, har glassmester som nabo til jobben så skulle være en smal sak å få tak i en glasslist til å holde andre siden midtstaget er heller ikke noe problem, kan låne verktøy på jobben til å sette det på plass igjen. men aller først må man fram med malekosten hos pappa :p

har veldig lyst på sørasiatisk, flytte kuhliene did og utvide stimen sammen med praktbotia.. men 375 liter blir litt i minste laget for dem...
Det blir desverre det, men mye annet fint du kan ha da.
er jo nesten for mye.. vanskelig å finne seg et startpunkt og begynne derfra :p
Går ut fra at coryene dine skal oppi der jeg og så kan kuhliene flytte over til 96l.
nei hadde faktisk tenkt asia i 375'en. men er ikke sikker. sikler jo på de L128'ene som går hos torstein, karet er stort nok for de :p
de mallene har jo gått hos han lenge nå og, og blitt en del større. men mener å huske man kan få tak i de på dahl's for noen kroner mindre. men men, først må jo bordet males og ramma lakkes. så blir det å sette fast bakgrunn og filtermatte. her er jeg ikke sikker på om jeg skal gå for 50x50x10 eller 50x50x20... så må jeg finne sand. og så resten av innredningen. og seff ei god pumpe :p
sitter her og vurderer om jeg orker å begynne med prosjekt svart vann. har kjøpt inn silikon og ei hvit btn plate, ny grus og alt. vannet er kølsvart, ikke mulig å se lenger inn enn 2 cm i karet.. kan umulig være sunt.. men skjønner ikke bæret av hvorfor. er jo akvastabil haley grus i karet, det har jo funnets i en mannsalder og farger da ikke av sånn.. men alternativet er eheim filteret eller filtersvampen fra unimati. begge typer blir brukt i andre kar og der er vannet klart..
Det må være no kjemikalier i vannet som løser opp fargen, enten i grusen eller fra svampen.
Eller det kan være et dårlig parti med grus hvor fargen ikke er behandlet riktig og derfor begynt å lekke.
må være det, for du har jo samme grus og ikke svart vann.. svampen er fra samme firkant i alle kara, så kan ikke være det heller... torstein skjønte heller ikke bæret av det.
jaja, senket ph'n litt for mye for rekene, og gikk for å hente nytt vann med høyere ph. og jaggu sto ikke stefaren min og vaske gulvet. så nå må jeg vente en stund til det blir tørt...
Gulvet skal gåes over med en torr mopp etter vasking for å suge opp det skitne vannet, ellers ligger det å tørker på gulvet med møkka i. Hjelper ikke å løse opp møkka hvsi den ikke fjernes ;D
Eksen jobba i ISS, fikk en grundig leksjon i det her nemlig
hehehe :p vi fikk beskjed om å bruke minst mulig vann. altså moppen skulle være nesten tørr, bare spraye litt vann på flekker og slikt :p
Det er å koste det, bare med mopp istedet. Støvtørking av gulvet
jeg har jo sverget til støvsugeren, men har fått kjeft :p

nå ser jeg virkelig hvor ille det var i rekekaret. teller bare 7-8 voksne reker, de skulle være rundt 15... fant og 3-4 små, og har minst 2 voksne hureker. kan seff være noen som gjemmer seg i kriker og kroker, den store rota står i ei bøtte med gammelt akvarievann for seg selv, mens rekene, den lille rota og moseballen går i en egen balje med mest nytt vann. grusen var jo svart, og det var flyteplanter der, så jeg tenkte ikke over vannfargen før det var helt ille.
var vanskelig å fange rekene, jeg så dem jo ikke :p har nå lyst over og under og ved siden av hele karet i ca 10 min, så tror nok det er tomt nå. skal tømme og vaske karet i kveld, må kutte til nye bakgrunnen, så vet ikke om jeg får den opp idag
sånn, da har jeg tømt 28 litern, vasket den, skjært til bakgrunnen og festet den med to dæsjer silikon. så tilsetter vi grus og vann imorra kveld eller no.

oi oi, jeg ser here 3 blueberry bee ute og går. utrolig. selv med dekkglass fordamper vannet i det karet utrolig raskt, sikkert pga det holder hele 27 grader. skulle bare ønske de hersens planariene forsvant...
snaaart ferdig med karet. må bare flytte rekene først :p
og så blir det noen bilder, og så slappis. håper på en tidlig kveld for engangs skyld, er trøøøøttt
sånn, trenger bare et par liter til med vann etterhvert ble veldig lyst, men da ser man hvertfall noe... i forskjell til SVART vann. med svart grus.

[External Image]
liten oppdatering, litt mer grus, en plante og en moseball til. satte opp tempen til 20 grader, men er nok det i vannet da kolben ikke slo inn. neste step blir et par liter vann til :p

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap