Revestrekenes akvarieverden (side 90)

Wow, så stilige bilder! Og ja, det var et merkelig valg av underlag....
Takker Sissimor

[External Image]
I kveld er det ca 3 1/2 døgn siden eggene ble plassert på slangen og mye har skjedd på innsiden av skallet

[External Image]
Si meg, er det noe som ikke yngler hos dere?
Plussmedlem
Inger Anne
Si meg, er det noe som[I] ikke[/I] yngler hos dere?

Hehe, det har jeg også tenkt på Det er vel de dumme eques'ene nå da? Ser du noen seriøse tendenser til lek hos dem eller, Rita?
Joda, det er mange arter som ikke yngler, L066, L260, eques, C071, CW051, spilurus, atropersonatus, osv... Anders, eques'ene er spredd litt rundt i forskjellige kar og av de voksne tror jeg det bare er hunner igjen (har solgt noen av hvert kjønn), og F1'ene er fortsatt litt unge, tror jeg
Plussmedlem
Hva er det med eques og kjønn? Jeg syntes alle som har dem snakker om at de har sterk overvekt av hunner, jeg? Inkludert meg, max uflaks hadde jeg og fikk bare hunner. Rare greier, egentlig. Sikkert bare tilfeldig, men...
[External Image]
Hemiloricaria-ynglene er nå 6 uker og 5 dager gamle etter eggleggingen I dag da jeg skulle ta bilder av dem oppdaget jeg flere bittesmå yngel i et hjørne av karet, jeg lurer på om paret har lekt igjen, men da har de ikke lagt eggene i hulen.

[External Image]
Farlowella vittata-eggene er 6 dager på vei i utviklingen
Det er så moro å følge tråden din - det er bare så utrolig fine bilder du tar!
Mange takk Hassel, men det blir nok en litt ensformig tråd, masse bilder og lite tekst
Et bilde sier gjerne mer enn tusen ord Rita
Jo, det er nok sant det Sissimor Er man ingen skribent så får det bli bilder istedenfor, og så er det en grei måte å dokumentere oppdrett på
Zebrayngel, 5 uker og 2 dager gamle
[External Image]
Zebraynglene er 5 uker og 2 dager gamle (fra jeg oppdaget egg i hulen) i dag og de ser ut til å ha funnet seg sine plasser i karet. Denne holder til sammen med hannen, en annen deler hule med en av de andre voksne individene. De to siste har flyttet ut i skifersteinrøysa som omgir hulene i karet. De vokser sakte men sikkert, og mønsteret begynner å ligne de voksnes

[External Image]
Jeg får veldig lyst til å kjøre opp til Dokka, og så stjele en bøling av de små sussebassene der. De er helt nydelige!
De er skikkelig fine de små zebra'ne, skjønner godt at du vil ha slike

[External Image]
Hemiloricariaynglene er 7 uker gamle i dag, og nå har jeg endelig fått et bilde av en som ligger på bunnen (det er ikke ofte, de holder stort sett til i mosedotten i karet).

[External Image]
Farlowellaeggene er i 8 døgn etter lek, ynglene fyller hele egget og ser du godt etter ser du øynene i overkant av plastrøret
Jeg har noen få sebraer selv, men skulle hatt flere. Og de er jo utrolig nusselige når de er så små som dine. Jeg skulle ønske jeg kunne få oppdrett på dem, men jeg vet ikke engang kjønnsfordelingen her i huset. Og, de trenger, som sagt, å bli flere.

Jeg skulle likt å se når de små grenmallene klekkes. Jeg kan tenke meg at de trenger litt tid til å rette ut ryggraden. Slike lange stilker, krøllet sammen i slike små egg! Fantastiske bilder, som vanlig!
H. zebrayngel 7 uker og nyklekket farlowellayngel
Vi har hatt de fem eldste zebraene i snart 2 1/2 år så det har tatt litt tid før de kom i lek. I fjor høst byttet vi til oss noen ungfisk så det er tolv stk i karet + de små "hjemmelagede"

[External Image]
Zebraynglene er 7 uker gamle i morgen

[External Image]
Farlowellaeggene klekket 19/10 og her er en fersking avbildet ved siden av en linjal
Jeg lar dem vokse opp etter naturmetoden denne gangen, altså løs i karet sammen med de voksne, og de sterkeste ynglene vil forhåpentligvis vokse opp.

[External Image]
Farlowellayngel, 1 uke og 2 dager gammel.

[External Image]
Hemiloricaria-ynglene er 8 1/2 uker gamle i dag og det er mange av dem i karet

[External Image]
Den voksne hannens underside.
Green laser- og gosseiyngel, 1 uke gamle
[External Image]
For ca en uke siden klekket noen egg fra green laser og gossei i en breedingbox, bildet over og under viser en bitteliten grønning med magen full av microorm.

[External Image]

[External Image]
1 uke gammel gossei

[External Image]
Det dukker stadig opp nye gossei'er i foreldrekaret, denne er ca 6 uker gammel tipper jeg.

[External Image]
9-10 uker gammel gossei...

[External Image]
og til slutt en som er enda litt eldre
[External Image]
I dette karet har Hemiloricariaynglene vokst opp (sammen med C. gossei og C. C071), det er nok mye snaddermat i slike mosedotter
Zebrayngel 8 uker og coryyngel 2 uker gamle
[External Image]
I dag er det 8 uker siden lek i zebrakaret og de små stripete lever fortsatt i beste velgående Det er umulig å få noen gode bilder av dem, de har selvfølgelig sine tilholdssteder i de smaleste sprekkene i skiferhaugen.

[External Image]
Vi har vært i Danmark i helgen men de små coryynglene (Green laser på bildet over, gossei under) har klart seg bra i breedingboxen uten mat. Jeg fylte boksen med godt innkjørt mose før vi reiste så de har nok funnet noe spiselig der

[External Image]
C. Gossei er virkelig en undervurdert skatt blant Corydoras!
Flotte bilder som vanlig, Rita!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap