Sissis våte drømmer (side 90)

Bra du ikke fikk med deg svaret hans da! :p
Uff, ja. Det er jeg garantert glad for. Syns folk skal slutte å uttale seg skråsikkert om ting de ikke har greie på jeg. Det blir enormt mye feilinformasjon på den måten. Og når det gjelder akvarium, så går det utover de stakkars fiskene...
Herregud.. det svaret, kjenner at det er sånt som får blodet til å bruset. Toppen av usaklighet.

edit: ettersom jeg ikke er medlem av den gruppa, må jeg bare hviskre det her i all stillhet om jeg får lov. hvordan kan han si at kjemikalier ikke er naturlig (og sammenligne med plast-dekorasjoner) kjemikalier er jo forsåvidt "naturlig" - og vi er jo nødt til å tilføre visse elementer da vi starter på bar bakke i et lite "glassbur"

beklager så mye, jeg måtte bare hviskre det ett sted.
Tydeligvis en komplett idiot. Vi driter i'n...
Grapejuice
Herregud.. det svaret, kjenner at det er sånt som får blodet til å bruset. Toppen av usaklighet. edit: ettersom jeg ikke er medlem av den gruppa, må jeg bare hviskre det her i all stillhet om jeg får lov. h[I]vordan kan han si at kjemikalier ikke er naturlig (og sammenligne med plast-dekorasjoner) kjemikalier er jo forsåvidt "naturlig" - og vi er jo nødt til å tilføre visse elementer da vi starter på bar bakke i et lite "glassbur"[/I] beklager så mye, jeg måtte bare hviskre det ett sted. :)


Nå ler jeg så jeg griner igjen, for det er mot slikt "selv gudene kjemper forgjeves". "Kjemikalier" er et voldsomt imponerende ord da. Plumbo er i all hovedsak kjemikalier. Det hadde gjort litt vei i vellinga :oD
Inaktiv bruker
heheh, ;P Blir som når jeg prøver og forklare pappa HVORFOR jeg bytter vann i akvariene en gang i uken! :P

Da får jeg slengt tilbake
Med Lofotdialekt - Jeg har drevet med akvarium i 25år, og jeg byttet vann etter 3 måner! men slamsugde en gang i månen.

EH! Kjemi og sånt? Jeg nevner bare No2, No3 og Ammoniakk. :P Det slår aldri feil, stille med en gang. Nå er det 17 år eller noe siden han hadde akvarium sist.
1200L Ciklide mix. :P
Hahahaha, ahh godt å få blåst litt av seg. Så kan han jo sitte der og vite så meget. :P
Tomme tønner ramler mest...
Ligger egentlig og skal sove, siden jeg må stå opp 7.30, for å ta bussen hjem. Men så fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle google etter kampfiskbilder! Det er utrolig mye flott der ute, i fantastiske farger, men nå syns jeg slørene virkelig begynner å bli i største laget her. Mange må da slite vannvittig med å svømme?

Uansett. Denne har ihvertfall fantastisk farge, og hadde vært en perfekt partner for Lilja...
[External Image]
Jessufader det var en helt nydelig farge!
Inaktiv bruker
Sissimor
Ligger egentlig og skal sove, siden jeg må stå opp 7.30, for å ta bussen hjem. Men så fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle google etter kampfiskbilder! Det er utrolig mye flott der ute, i fantastiske farger, men nå syns jeg slørene virkelig begynner å bli i største laget her. Mange må da slite vannvittig med å svømme? Uansett. Denne har ihvertfall fantastisk farge, og hadde vært en perfekt partner for Lilja... [IMG]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuLloUq1cqFh0KM4FKHCRRB5zgGFi1uJiCcqyx9h20kMo-040[/IMG]


;O Jeg klarer ikke se kampfisker! Da føler jeg at jeg må ha enda et akvarium bare for kampfisk og opdrett! :P Nydelig.
Og så har jeg funnet ut at min kjære Odd trolig er en Combtail, altså en kryssning mellom crowntail (som Kåre), og en annen type. Det hevdes andre steder at combtail er forgjenger til crowntail. Spennende! Har virkelig lurt på hva finnene til rosa-gutten egentlig er
[External Image]
[External Image]
Hjemme igjen...
Det ser ut til at alle har klart seg bra denne uka jeg har vært borte, bortsett fra at Odd har mista det meste av halen...?

Tviler på at en av damene har blitt så hissige at de har tatt den. Mulig han har satt seg fast? Eller så kan det hende det skjedde da Karma tok med seg dekkglasset ned i akvariet rett før jeg dro på lørdag. Det ble et alvorlig styr, med søl og rot, så er vel egentlig ganske sannsynlig at det skjedde da. Ser ikke ut til at han bryr seg noe om det, og den vokser nok ut igjen
[External Image]
Honningbarna i ungdomsklubben har både knøttsmå frittsvømmende yngel, og wigglers. Og ikke nok med det; de leker igjen i dag! Blir spennende å se om det vokser opp noen nå som guppyene er borte...

Fant en liten yngel i EB-boxen da jeg skjekket i dag. Håper virkelig at denne vokser opp, slik at jeg finner ut om det er en pygmègurami eller kampfisk. Utrolig hvor spennende slik bittesmå ting kan være ;D
Uffda, haha. Får håpe det er stoltheten som fikk den største bresten. Flott er han da uansett !
Odd er en ordentlig kjekk kar, rooosa og flott
Har luka skikkelig i Rio'n i dag, og sendte det meste med Ohr (+ masse posthorn). Koselig med akvaristbesøk, selv om det ble veldig kort.
[External Image]
Blåmann og Blåklokke fikk flytt ut av Asylet og inn i Rio'n i dag, og det var veldig tydelig at de liker sine nye omgivelser. Og akkurat som alle andre nyinnflyttede fisk i dette karet, så leker disse også i strømmen fra utblåset nede ;D
[External Image]
Var litt spent på om de ville prøve å spise mini-sutter, men det ser ut til at de ikke bryr seg en døyt om dem heldigvis.
[External Image]
Fine bilder Hvordan klarer du å holde bakgrunnen din så fin i dette karet? Det er jo ikke alger å se noe sted!
Alger? He, he, det er en god del penselalger i dette karet,men alt annet blir spist av maller og amanoreker. Bakgrunnen holder seg veldig fin faktisk, har jo hatt den nesten 1 1/2 år nå...
Legger ved noen mallebilder: først far
[External Image]
Og mor sammen med en av ungdommene. Ei lita dame kanskje?
[External Image]
Så lenge de ikke spiser opp selve bakgrunnen, så. Jeg hadde en pleco som spiste av overflaten på halvparten av den innvendige bakgrunnen i Pestkaret. Det tok tid før jeg egentlig skjønte hva som foregikk. Hver kveld når lyset slukket, begynte filteret å bråke, og jeg fattet ikke hva som var feil...inntil jeg en dag så at lydene passet helt perfekt på munnbevegelsene til Flode, plecoen min. Og da jeg så nærmere etter, så jeg at han altså hadde mumset i seg halve bakgrunnen. Rasp, rasp, rasp, sa det hver kveld. Det tok ikke lenge før jeg flytta han over til et akvarium med utvendig bakgrunn, og da sluttet filteret å bråke, gitt!
Oi det ser skikkelig lyst og tropisk ut der. De plantene ser så sunne ut at det lyser av de! Gleder meg til jeg også har en stim med neonfarger, hehe. Blander du posthorn-snegler (tenker på farge da) ? Hvordan blir det når de krysser seg på tvers av farge?
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap