- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sissis våte drømmer (side 90)
Sissis våte drømmer (side 90)
Postet 27.01.12 kl 00:15
Postet 27.01.12 kl 00:20
Herregud.. det svaret, kjenner at det er sånt som får blodet til å bruset. Toppen av usaklighet.
edit: ettersom jeg ikke er medlem av den gruppa, må jeg bare hviskre det her i all stillhet om jeg får lov. hvordan kan han si at kjemikalier ikke er naturlig (og sammenligne med plast-dekorasjoner) kjemikalier er jo forsåvidt "naturlig" - og vi er jo nødt til å tilføre visse elementer da vi starter på bar bakke i et lite "glassbur"
beklager så mye, jeg måtte bare hviskre det ett sted.
edit: ettersom jeg ikke er medlem av den gruppa, må jeg bare hviskre det her i all stillhet om jeg får lov. hvordan kan han si at kjemikalier ikke er naturlig (og sammenligne med plast-dekorasjoner) kjemikalier er jo forsåvidt "naturlig" - og vi er jo nødt til å tilføre visse elementer da vi starter på bar bakke i et lite "glassbur"
beklager så mye, jeg måtte bare hviskre det ett sted.
Postet 27.01.12 kl 00:40
Endret: 27.01.12 kl 00:46
Postet 27.01.12 kl 00:50
GrapejuiceHerregud.. det svaret, kjenner at det er sånt som får blodet til å bruset. Toppen av usaklighet. edit: ettersom jeg ikke er medlem av den gruppa, må jeg bare hviskre det her i all stillhet om jeg får lov. h[I]vordan kan han si at kjemikalier ikke er naturlig (og sammenligne med plast-dekorasjoner) kjemikalier er jo forsåvidt "naturlig" - og vi er jo nødt til å tilføre visse elementer da vi starter på bar bakke i et lite "glassbur"[/I] beklager så mye, jeg måtte bare hviskre det ett sted. :)
Nå ler jeg så jeg griner igjen, for det er mot slikt "selv gudene kjemper forgjeves". "Kjemikalier" er et voldsomt imponerende ord da. Plumbo er i all hovedsak kjemikalier. Det hadde gjort litt vei i vellinga :oD
Postet 27.01.12 kl 00:59
Inaktiv bruker
heheh, ;P Blir som når jeg prøver og forklare pappa HVORFOR jeg bytter vann i akvariene en gang i uken! :P
Da får jeg slengt tilbake
Med Lofotdialekt - Jeg har drevet med akvarium i 25år, og jeg byttet vann etter 3 måner! men slamsugde en gang i månen.
EH! Kjemi og sånt? Jeg nevner bare No2, No3 og Ammoniakk. :P Det slår aldri feil, stille med en gang. Nå er det 17 år eller noe siden han hadde akvarium sist.
1200L Ciklide mix. :P
Da får jeg slengt tilbake
Med Lofotdialekt - Jeg har drevet med akvarium i 25år, og jeg byttet vann etter 3 måner! men slamsugde en gang i månen.
EH! Kjemi og sånt? Jeg nevner bare No2, No3 og Ammoniakk. :P Det slår aldri feil, stille med en gang. Nå er det 17 år eller noe siden han hadde akvarium sist.
1200L Ciklide mix. :P
Postet 27.01.12 kl 01:20
Postet 27.01.12 kl 01:28
Postet 27.01.12 kl 01:34
Ligger egentlig og skal sove, siden jeg må stå opp 7.30, for å ta bussen hjem. Men så fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle google etter kampfiskbilder! Det er utrolig mye flott der ute, i fantastiske farger, men nå syns jeg slørene virkelig begynner å bli i største laget her. Mange må da slite vannvittig med å svømme?
Uansett. Denne har ihvertfall fantastisk farge, og hadde vært en perfekt partner for Lilja...
Uansett. Denne har ihvertfall fantastisk farge, og hadde vært en perfekt partner for Lilja...
Postet 27.01.12 kl 01:54
Postet 27.01.12 kl 01:57
Inaktiv bruker
SissimorLigger egentlig og skal sove, siden jeg må stå opp 7.30, for å ta bussen hjem. Men så fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle google etter kampfiskbilder! Det er utrolig mye flott der ute, i fantastiske farger, men nå syns jeg slørene virkelig begynner å bli i største laget her. Mange må da slite vannvittig med å svømme? Uansett. Denne har ihvertfall fantastisk farge, og hadde vært en perfekt partner for Lilja... [IMG]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuLloUq1cqFh0KM4FKHCRRB5zgGFi1uJiCcqyx9h20kMo-040[/IMG]
;O Jeg klarer ikke se kampfisker! Da føler jeg at jeg må ha enda et akvarium bare for kampfisk og opdrett! :P Nydelig.
Postet 27.01.12 kl 01:57
Postet 27.01.12 kl 02:12
Endret: 27.01.12 kl 02:19
Hjemme igjen...
Det ser ut til at alle har klart seg bra denne uka jeg har vært borte, bortsett fra at Odd har mista det meste av halen...?
Tviler på at en av damene har blitt så hissige at de har tatt den. Mulig han har satt seg fast? Eller så kan det hende det skjedde da Karma tok med seg dekkglasset ned i akvariet rett før jeg dro på lørdag. Det ble et alvorlig styr, med søl og rot, så er vel egentlig ganske sannsynlig at det skjedde da. Ser ikke ut til at han bryr seg noe om det, og den vokser nok ut igjen
Honningbarna i ungdomsklubben har både knøttsmå frittsvømmende yngel, og wigglers. Og ikke nok med det; de leker igjen i dag! Blir spennende å se om det vokser opp noen nå som guppyene er borte...
Fant en liten yngel i EB-boxen da jeg skjekket i dag. Håper virkelig at denne vokser opp, slik at jeg finner ut om det er en pygmègurami eller kampfisk. Utrolig hvor spennende slik bittesmå ting kan være ;D
Tviler på at en av damene har blitt så hissige at de har tatt den. Mulig han har satt seg fast? Eller så kan det hende det skjedde da Karma tok med seg dekkglasset ned i akvariet rett før jeg dro på lørdag. Det ble et alvorlig styr, med søl og rot, så er vel egentlig ganske sannsynlig at det skjedde da. Ser ikke ut til at han bryr seg noe om det, og den vokser nok ut igjen
Honningbarna i ungdomsklubben har både knøttsmå frittsvømmende yngel, og wigglers. Og ikke nok med det; de leker igjen i dag! Blir spennende å se om det vokser opp noen nå som guppyene er borte...
Fant en liten yngel i EB-boxen da jeg skjekket i dag. Håper virkelig at denne vokser opp, slik at jeg finner ut om det er en pygmègurami eller kampfisk. Utrolig hvor spennende slik bittesmå ting kan være ;D
Postet 27.01.12 kl 14:51
Endret: 27.01.12 kl 15:10
Postet 27.01.12 kl 14:53
Postet 27.01.12 kl 17:10
Har luka skikkelig i Rio'n i dag, og sendte det meste med Ohr (+ masse posthorn). Koselig med akvaristbesøk, selv om det ble veldig kort.
Blåmann og Blåklokke fikk flytt ut av Asylet og inn i Rio'n i dag, og det var veldig tydelig at de liker sine nye omgivelser. Og akkurat som alle andre nyinnflyttede fisk i dette karet, så leker disse også i strømmen fra utblåset nede ;D
Var litt spent på om de ville prøve å spise mini-sutter, men det ser ut til at de ikke bryr seg en døyt om dem heldigvis.
Blåmann og Blåklokke fikk flytt ut av Asylet og inn i Rio'n i dag, og det var veldig tydelig at de liker sine nye omgivelser. Og akkurat som alle andre nyinnflyttede fisk i dette karet, så leker disse også i strømmen fra utblåset nede ;D
Var litt spent på om de ville prøve å spise mini-sutter, men det ser ut til at de ikke bryr seg en døyt om dem heldigvis.
Postet 29.01.12 kl 22:59
Endret: 29.01.12 kl 23:03
Postet 29.01.12 kl 23:42
Postet 30.01.12 kl 00:16
Endret: 30.01.12 kl 00:27
Så lenge de ikke spiser opp selve bakgrunnen, så. Jeg hadde en pleco som spiste av overflaten på halvparten av den innvendige bakgrunnen i Pestkaret. Det tok tid før jeg egentlig skjønte hva som foregikk. Hver kveld når lyset slukket, begynte filteret å bråke, og jeg fattet ikke hva som var feil...inntil jeg en dag så at lydene passet helt perfekt på munnbevegelsene til Flode, plecoen min. Og da jeg så nærmere etter, så jeg at han altså hadde mumset i seg halve bakgrunnen. Rasp, rasp, rasp, sa det hver kveld. Det tok ikke lenge før jeg flytta han over til et akvarium med utvendig bakgrunn, og da sluttet filteret å bråke, gitt!
Postet 30.01.12 kl 00:25
Postet 30.01.12 kl 00:27