Tropheus Bilder (side 91)

Vibsi
ja la den få natten på seg så ser du i morgen. men viser den mere svakheter ta den ut av karet, bedre det enn å smitte alle fiskene vist de viser gode tegn og du allerede har medisinert en gang.

ja,jeg prøver det,men det ser ut som ho tygger litt med munnen,men dårlig med kul under haken.
kan det vere at det er lite egg,eller veldig tidlig i fasen?
De får vel ikke så mange bebiser av gangen eller?
Takk for hjelpen
Vi hadde en gang en livua som gikk å tygget i nesten 5 uker. Og ut kom det TO yngel hahaha Det kan jo alltids være. Klarer du å ta bilde av hun?
Vibsi
Vi hadde en gang en livua som gikk å tygget i nesten 5 uker. Og ut kom det TO yngel hahaha :) Det kan jo alltids være. Klarer du å ta bilde av hun?

To stykker jaDet er jo ikke det helt store,men koselig er det jo 1eller50 yngel,det fikk minste sønnen min på sebra ciklidene sine,de yngler jo i etttttttt
Jeg skal prøve å ta bilde av henne i morgen jeg,lyset slukket akkurat hos dem,
Vil ikke stresse ho nå da
[QUOTE=
vist noen var interesert i kirsebær gruppen så send en mail,
legger den ikke ut på til salgs greiene, men er det noen av oss brukerne som er interesert eller kjenner noen så ta kontakt, vist ikke så må jeg sette opp ett kar å da kommer vi til og komplettere opp gruppen til høsten/vinteren. kar de går i er solgt og blir hente første helgen i sept.

Tror jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg solgte slik fisk !! Ikke ofte slik fisk er å finne på disse trakter. Beklagelig så har ikke jeg plass for tiden, hvis så hadde jeg stått på trappen deres i dag .

Har fulgt med denne tråden ofte. Vanskelig å ikke la seg friste med å kjøpe en gruppe til. Mye pen fisk dere har. Jeg har bestilt meg et et nytt stort akvarie (1200 l) . Planen er å sette opp en Amazonas biotop, men jeg blir litt i tvil når jeg ser alle bildene dere legger ut her :o) .
Må gå noen runder med meg selv og tenke igjennom dette igjen.

Noen bilder av Ikola'ene mine som går i en 325 liter.
Frode Storheim
[QUOTE= vist noen var interesert i kirsebær gruppen så send en mail, legger den ikke ut på til salgs greiene, men er det noen av oss brukerne som er interesert eller kjenner noen så ta kontakt, vist ikke så må jeg sette opp ett kar å da kommer vi til og komplettere opp gruppen til høsten/vinteren. kar de går i er solgt og blir hente første helgen i sept.

Tror jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg solgte slik fisk !! Ikke ofte slik fisk er å finne på disse trakter. Beklagelig så har ikke jeg plass for tiden, hvis så hadde jeg stått på trappen deres i dag .

Har fulgt med denne tråden ofte. Vanskelig å ikke la seg friste med å kjøpe en gruppe til. Mye pen fisk dere har. Jeg har bestilt meg et et nytt stort akvarie (1200 l) . Planen er å sette opp en Amazonas biotop, men jeg blir litt i tvil når jeg ser alle bildene dere legger ut her :o) .
Må gå noen runder med meg selv og tenke igjennom dette igjen.

Noen bilder av Ikola'ene mine som går i en 325 liter.

De var jo kjempe flotteJa det er mange flotte tropheuser her..................
Du får komme en tur utover å se visst du vil. Så får vi se om ikke amazonas biotopen henger i en tynnere tråd etter det
Flotte ikola du har!!
Herregus så stor forskjell det ble før og etter maling!! Skikkelig flott. Misunner deg det store karet. Hadde jeg hatt et så stort så hadde jeg ikke vert i tvil hva jeg skulle fylt det med. Var i sverige for en uke siden og så et 960 liters kar med voksne svææære tropheus red cheeks. Det var litt av et syn! Fiskene var 10 år gamle, men bar ingen preg av høy alder. Skal jeg kjøpe et stort kar så blir det på 960 liter. Eller får jeg viljen min så bygger vi akvarierom under den 45 kvm store terrassen vår. Der er det full takhøyde, og plass til mye gøy!!
Vibsi
Noen flere moliro bilder :)

Vanvittig flotte!!

Sett meg opp på liste når dere får yngel av disse som skal selges!

Vidar Alfei
[QUOTE=Vibsi]Noen flere moliro bilder :)

Vanvittig flotte!!

Sett meg opp på liste når dere får yngel av disse som skal selges!

Done deal
Har du noen ledige kar for tiden eller e det fult hus?
Lurer på hvor lang tid det går før eg vil ha meg et nytt kar i stuen....
Vibsi
Done deal ;) Har du noen ledige kar for tiden eller e det fult hus? Lurer på hvor lang tid det går før eg vil ha meg et nytt kar i stuen.... :)

Eneste som nå står ledig er 530 literen... men den skal Kasakalawene over i, samt Canaryene som jeg skal hente hos dere... Kommer nok i slutten av neste uke å henter de dersom det er greit for dere?
ja du må bare komme når du vil, de går i karantene karet vårt i garasjen, så de setter nok pris på ett kar snart....
Hvor går den ann og få tak i argonittsand???
Vi kjøpte på Jan Holt i Oslo. De sender også i posten.
har de noen nettside?uff blir mye arbeid i helgen hehe.tømming av storkaret og få inn bakrunn.også blir det noe omøblert på roterommet.

Går det fint og ha fiskene over natten i en stor dunk?med en liten pumpe og da seff.Yngelen har jo vokst i rekordfart syntes jeg.er noen hanner også som har blitt litt større faktisk
Lene84
Hvor går den ann og få tak i argonittsand???

Jeg fikk tilsendt 4 sekker a 13kg hver og det hele kom på bortimot 2000,- så argonittsanden er dyr, men det er en meget bra sand!

Vet det er andre her som bruker andre typer sant som er en bra erstatning av argonittsanden!

Har dere sett på hvilken type du/dere ønsker da?

Her er en nettside til leverandøren....

Jeg bruker "Grand Bahamas Biome"... Men skal jeg kjøpe mer argonittsand senere vil det sikkert bli "Fiji Pink" tror jeg.
Lene84
har de noen nettside?uff blir mye arbeid i helgen hehe.tømming av storkaret og få inn bakrunn.også blir det noe omøblert på roterommet. Går det fint og ha fiskene over natten i en stor dunk?med en liten pumpe og da seff.Yngelen har jo vokst i rekordfart syntes jeg.er noen hanner også som har blitt litt større faktisk

Her kan du kontakt Jan Holt!
Lene84
har de noen nettside?uff blir mye arbeid i helgen hehe.tømming av storkaret og få inn bakrunn.også blir det noe omøblert på roterommet. Går det fint og ha fiskene over natten i en stor dunk?med en liten pumpe og da seff.Yngelen har jo vokst i rekordfart syntes jeg.er noen hanner også som har blitt litt større faktisk

Ja det har vi gjort mange ganger. Satt de på badegulvet slik at ikke tempen falt, og hadde en sirkulasjonspumpe opp i.
Det er litt arbeid ja. Men det blir jo som regel veldig bra til slutt. Ligg ut bilder underveis Lykke til!
Hjelp...... ho chiwenaen er ikke bedre i dag,synes ho ser litt dårlig ut i dag.
var i zoo butikken de hadde selfølgelig ikke aquamore.
Kjøpte i stedet baktopur,burde jeg ta ho ut -har en bøtte,kan ho gå i den,medisinen er jo tre dagers behandling. eller bør jeg behandle hele karet en gang til?
Er denne medisinen god nok?
Malawi girl
Hjelp...... ho chiwenaen er ikke bedre i dag,synes ho ser litt dårlig ut i dag. var i zoo butikken de hadde selfølgelig ikke aquamore. Kjøpte i stedet baktopur,burde jeg ta ho ut -har en bøtte,kan ho gå i den,medisinen er jo tre dagers behandling. eller bør jeg behandle hele karet en gang til? Er denne medisinen god nok?

Baktopur Direct har samme virkestoffet som både JBL Furanol og Aquamore... Virkestoffet er Nifurpirinol.

Dersom de andre fiskene dine virker friske og raske, så tar du ut den som du syns er svakere... Bruk dosering som er angitt på pakken med BAktopur når det gjelder "kurbad"... Du bør ha en luftestein oppi som gir oksygen tilførsel under denne behandlingen!

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap