Mange bøtter vann.. (side 91)

Det blir fint vettu, er det vanlig javamose på har på pinnen til venstre, ser ikke sånn ut nemlig
er ikke det, er mose fra blueberry bee karet. fineste mosedotten der ble over. er juletre eller taiwanmose, de er nesten helt like...
Hmm lyst på juletremose for å lage mosevegg i et rekekar. Har sånn til feste det med nemlig
denne mosen her blir finest med mye lys. ser at de som ligger lendst ned i 20 litern minner mer om javamose i trådene. funderer å skaffe netting selv etterhvert med slik hensikt.
da har jeg luket i 96 litern og. blir et realt vannbytte + rensing av filter imorra, orker ikke idag. av en eller annen grunn er de såvidt gjennomstrøming i eheimen, men svampene ble forsiktig renset her om dagen.. så må nok sjekke impelleren og svampen rundt innsuget. er grumsete i vannet nå pga all grumset som hang på flyteplanterøttene. men fiskene ble nå mer aktive nå :p
Hei, Jeg så du skrev hos Mona at du trodde ikke 5cm matte var aktuelt for HMF-filter.
Jeg bruker 5cm matter i 60-80-110-literskar. Det blir jo bare et mye større filter.
hehe, jeg har NULL peiling, trodde bare 5 cm ble for tynt jeg.. hvertfall for en 375 liter som jeg mest sannsynlig kommer til å belaste ganske hardt.. tatt i betraktning hvor mye fisk jeg har i mine 64 og 96 literskar :p
Ahh. For tynt ja, det kan hende.
da er de fleste karene i profilen oppdatert. 28 litern går det faktisk veldig bra med, rekene spankulerer rundt og undersøker alt. ser noen er litt misfargede på en måte, men dette er jo ikke genetisk så kommende generasjoner blir forhåpentligvis blå som de skal være. skjønner ikke hvorfor karet fikk svart vann.. men det har ikke kommet tilbake, så må ha eliminert årsaken på et vis....
ikke mye nytt å melde her, unntatt en død otto og et filter som trengs å undersøkes. og jeg er sliten. uten noen god grunn egentlig. nødt til å få gjort litt i løpet av helga.

skulle egentlig til oslo idag, men det blir utsatt til lørdag. lyst til å tråle fiskebutikker, men har ikke plass til mere dill :p

skal se om jeg får begynt på 375'en snart og. i det minste male bordet :p ser og at macro linsa mi har blitt preget av fotograferin i regnver, må vaske den på et vis...
Mange som sliter med vårslapphet og mild allergi som slår ut kroppen. Selv har jeg vært veldig i slaget idag, mest fordi det har vært fuktig og pollen da ikke svever rundt i lufta.
Er ikke allergisk på den måten at jeg får tett nese og rennende øyne osv. Mere det at kroppen blir sliten, så den reagerer, men ikke overeagerer.
Allergi stammer jo fra det overenslige miljøet vi lever i, kroppen har så lite å finne på at den klikker når det kommer pollen inn. Akkurat som den sier- Endelig noe å gjøre, la oss få det til å se ille ut så alle tror vi er veldig flinke

Leste noe om at mennesker som ble utsatt for mye bakterier og dritt hver dag, hadde få allergi, mens vi her i nord som lever i ganske sanitære forhold da har mere allergi.
jeg er ihvertfall DAFF med store bokstaver for tiden. får tvinge meg i seng tidlig.

her er en reke.
[External Image]
jaja. 1. mai, og idag SKAL jeg rydde og bytte vann. okkesom. skal til oslo imorra så da får jeg ikke tid...
uh oh... renset ene eheim libertyen da det såvidt sildret fra den.. nå starter den ikke i det hele tatt. var utrolig vanskelig å få ut impelleren, men fikk den ut og gjorde ren både den og impellerbrønnen.. men hva nå da.. skal bort imorra, men kan vel få kommet meg opp tidlig nok til å få dratt innomm en butikk og få tak i et nytt filter.. bakteriene har jeg jo. men hva med ikveld!? blir jo ikke noe filtrering ikveld og i natt.. pokker heller!
Flere ganger har jeg oppdaget at pumpene mine ikke har startet etter å ha gjort ren impelleren. Hver eneste gang har det vist seg at jeg har glemt å putte den tilbake på plass. Ja, jeg er surrete

Sier ikke at du er like vimsete, men sjekk at den er der den skal være ihvertfall om du ikke har gjort det noen ganger allerede.
neida, har allerede sjekket det har faktisk glemt den en gang selv, litt pinlig faktisk :p
men det va i bøttefilteret til 64 litern min.. dette er et hangon filter, tviler at noe kan bli mindre komplisert..
vurderer å bare la det gå med de to powerheadene som er der + luftpumpa inntil jeg har kjøpt nytt imorra. ene powerheaden har en filterpatron, men den er jo sørgelig underdimensjonert for et kar med rundt 30 fisk...
Godt det ikke er bare meg

Har du tester så får du heller kjøre på med vannbytter om nødvendig. Kickstarter du det nye filteret så burde det ikke ta så mange dagene før ting er tilbake til normalen.

Lykke til!
har allerede testa for nitritt, og den var fremdeles gul, heldigvis :p

håper å få tak i nytt filter imorra, jeg vet bare ikke hvilket merke og type, og ikke minst hvor jeg skal kjøpe det.. er da nok butikker i oslo, men jeg aner jo ikke hvor dem er henne :p
ble en eheim ecco pro 300 fra tam alna. 1700 med alt av filtermateriale. med det er også et kullfilter der som jeg ikke trenger. vet ikke helt hva jeg skal gjøre med plassen som blir til overs..
Fyll på med kuhliier, de pleier alltid å snike seg inn i filterne uansett :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap