Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 91)

Her er jeg! hihi

Jeg kunne godt tenke meg litt grums ja, tror Dahls er mektig lei av meg nå :p
Møkkapumpen som går i karet nå er sånn nesten innkjørt, men veldig snart bør pakningen til det utvendige filteret komme, og da trenger jeg en del grums til det.

Også kunne jeg godt tenke meg å kikke på alle de nydelige akvariene dine, om jeg får lov ^^)

[Edit] Send meg gjerne en mail, så kan vi ta det derfra?
Gratulerer!
Så gøy med yngel da! Alltid morsomt med yngel, men spesielt artig med apisto-yngel. Venter i spenning på elizabetha'ene dine, er nok mer et spørsmål om når de kommer enn om hvis. Bare et lite tips, går bare utforbakke herfra. Har man først sett de leke så pleier galskapen å balle på seg;
Sender mail når jeg får hodet over vannet her KajaB! Har fryktelig dårlig tid KnutA, det er ikke krangling de driver med i boksen tror jeg...

Har ertet på meg filterkulturen med tur i bøtta så det var litt nitritt i karet i dag, bilder før jeg tåkela hele greia med deilig næringsrikt mudder til fremtidige Apistogramma elizabethae-barn

I front
[External Image]

Fra siden
[External Image]
Så flott det ble, veldig trolsk på et vis.

Du trenger ikke stresse med mail Linda, har ikke dårlig tid.
Forstår det er mye som skjer hos deg for tida ^^

Har vel forresten ikke skrevet så mye i tråden din, men har fulgt med en stund og lest det meste, masse nyttige erfaringer og veldig flotte bilder
Blir liksom litt bedre kjent med folk og fiskene deres gjennom slike tråder synes jeg.
Apistogramma elizabethae hunnen til tilvenning
Tåka har lagt seg og bakteriekulturen har sluttet å furte, nå står fruen til tilvenning i nykaret. Rund og god og ikke på langtnær noen grå mus lenger. Sprelsk fisk, så det var godt jeg hadde tatt enhver forholdsregel under solen. Viktigste: "Ingen inn på kjøkkenet nå!!!"

[External Image]
Flott kar, de røttene liker jeg!
I det bildet fra siden av karet, hva er de der greiene som sitter på glasset? Ble så nysjerrig, hehe
To termometre av nanostørrelse, ble litt usikker da hånden og termometeret ikke ble enige om temperaturen...
Tusen tusen takk for ett utrolig tiltalende planteforedrag på klubbmøtet idag.
Jeg fikk faktisk så dårlig samvittighet for mine vakre grønne skapninger at alle nå har fått 'mat' og ekstra stell.
Så all skryt til å vekke slik entusiasme)
Og den kaka du hadde med var det en kan kalle en liten bit av himmelen...

Takk Kaja, det gikk som det gikk, ble litt satt ut da enkelte bilder ikke tålte storskjerm men jeg fikk vel fram noe av det jeg hadde tenkt håper jeg. Og sånne feil lar seg rette opp heldigvis, alt må læres. Og jeg må lære i praksis, takk for tålmodig velvillighet!

Forferdelig kjørevær på vei ned da, og så fylte jeg hodet mitt med en ny artikkel like før avreise, godt jeg husket noe som helst egentlig! Og veldig godt langveisfrafolket fikk bedre føre på hjemveien!
Linda W
Forferdelig kjørevær på vei ned da,Og veldig godt langveisfrafolket fikk bedre føre på hjemveien!


Siden du ble spurt om du ville holde foredrag for andre klubber kan en ikke si annet annet enn at du 'traff blink' selvom det var første gang.
De syntes nok det var verdt turen)
Å - skulle så gjerne tatt turen for å høre foredraget ditt, Linda! Men mandagskvelden er bikkja terapihund og vi kan ikke skuffe de som sitter og venter sånn på'n. Håper du kan komme på et OAK-møte med foredraget etterhvert da!
Kaja
Tusen tusen takk for ett utrolig tiltalende planteforedrag på klubbmøtet idag. Jeg fikk faktisk så dårlig samvittighet for mine vakre grønne skapninger at alle nå har fått 'mat' og ekstra stell. Så all skryt til å vekke slik entusiasme;)) Og den kaka du hadde med var det en kan kalle en liten bit av himmelen...


Tiltredes! Det påståes at gjengen Johan Borgen, Andre Bjerke, Jens Bjørneboe m. noen fl. i lystige lag ytret: "Nå lukker vi dører og vinduer karer og gir faen i seltersen!" Kaka var av en slik kaliber at vi som har diabetes 2 og egentlig bør ta det pent med karboene, fulgte ovenstående oppfordring langt på vei, pokker ta blodsykkeret, det får passe seg sjøl.
Plussmedlem
Hassel
Å - skulle så gjerne tatt turen for å høre foredraget ditt, Linda! Men mandagskvelden er bikkja terapihund og vi kan ikke skuffe de som sitter og venter sånn på'n. Håper du kan komme på et OAK-møte med foredraget etterhvert da! :-)


Ho har blitt spurt om å holde foredraget i Lillestrøm utover.....
milo
Ho har blitt spurt om å holde foredraget i Lillestrøm utover.....


Hmm, men de har møter på mandager de også?...
Helt knekt etter å ha surret gjennom teknisk Askepottøvelse - ungene mistet jo helt både tråd og tone da stemmene bruste ut i høyttaler. Ikke var det bare bare å huske hvor alle sceneelementer skulle stå heller, men det går seg til, vi har jo en hel kveld igjen før premiere.

Og så kom jeg hjem til epost fra Akvariekjellern, de slipper alt de har i hendene og kommer hjem til meg med nye kar så fort silikonen har tørket. Har holdt på med litt av hvert og vet hvordan de har det, denne gangen var det meg som ble trukket ut som håpløskunden alt går galt med uansett hvor nøye man er. Håper det blir lenge til neste gang det er min tur

Sendingen fra Aquaristikshop har havnet i Askim, så da er det ikke lenge før jeg kan få litt mer nøyaktig pH-måling også. Og reflektorer som sitter fast. Det gleder jeg meg til!

Kom også hjem til en liten A. elizabethaefrøken som snart har nufset seg gjennom en halv kvadratmeter filtergrums og er så mett at hun nesten ikke orker å svømme. Holder på med tilvenning av husherren også så hun får litt ryddehjelp.

Får fortsette i morgen. Hvis jeg rekker det mellom knusing av grillkull fordi aske ikke synes på hvit kjole, bind for øynene som manglet, strutsefjør som ikke vil sitte fast i hatter og alt det andre småtteriet som ikke er klart...

Plussmedlem
Linda W
Og så kom jeg hjem til epost fra Akvariekjellern, de slipper alt de har i hendene og kommer hjem til meg med nye kar så fort silikonen har tørket.


Høres bra ut, håper ikke noe mer går galt nå da....
Det bare må gå bra nå, for snart kommer jeg på inspeksjon
Du er hjertelig velkommen uansett reolsituasjon Sissimor, gleder meg veldig! Er ikke karene på plass får vi sitte på puter under spisebordet med symaskin på for å beundre C142, og på puter oppå spisebordet ved siden av symaskinen for å beundre 160-literen, ingen her i huset reagerer på sånt lenger

Og før jeg glemmer meg helt igjen, takk til alle dere som hørte på meg og har kommentert!
Hadde veldig lyst til å få med meg foredraget ditt, men å kjøre igjennom halve østlandet på nyfødt vinterføre ble litt for voldsomt, selv for en finnmarking. Så håper VELDIG at du kan komme til Lillestrøm og holder foredrag der også :oD
Stine: Vi har planer om å få Linda til oss til vinteren/våren, så du skal få det med deg du også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap