- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 92)
Tropheus Bilder (side 92)
Vidar Alfei[QUOTE=Malawi girl]Hjelp...... ho chiwenaen er ikke bedre i dag,synes ho ser litt dårlig ut i dag. var i zoo butikken de hadde selfølgelig ikke aquamore. Kjøpte i stedet baktopur,burde jeg ta ho ut -har en bøtte,kan ho gå i den,medisinen er jo tre dagers behandling. eller bør jeg behandle hele karet en gang til? Er denne medisinen god nok?
Baktopur Direct har samme virkestoffet som både JBL Furanol og Aquamore... Virkestoffet er Nifurpirinol.
Dersom de andre fiskene dine virker friske og raske, så tar du ut den som du syns er svakere... Bruk dosering som er angitt på pakken med BAktopur når det gjelder "kurbad"... Du bør ha en luftestein oppi som gir oksygen tilførsel under denne behandlingen!
Lykke til!
Det står bare baktopur (ikke Direct baktopur) det står at den er for munn og finnråte og baktrielle angrep. Er denne ok? Takk for hjelpen
Postet 21.08.08 kl 16:17
Malawi girlDet står bare baktopur (ikke Direct baktopur) det står at den er for munn og finnråte og baktrielle angrep. Er denne ok? Takk for hjelpen
Du kan sikkert bruke den... Men jeg ville nok anbefalt Baktopur Direct, JBL Furanol eller Aquamore... Vet at de fleste butikker har AquaFuran, denne inneholder også samme virkestoff som de nevnte medisinene....
Dersom det er andre her som har kjennskap tll den vanlige Baktopur så uttaler de seg sikkert...
Postet 21.08.08 kl 16:26
Postet 21.08.08 kl 16:32
Postet 21.08.08 kl 17:26
Postet 21.08.08 kl 18:41
Malawi girl[QUOTE=Vibsi]Bactopur er en svakere medisin en bactopur direct. Det er jo bare å prøve. Blir hun ikke bedre så får du ta i en av de andre medisinene som er litt sterkere!
ja,har jeg satt ho i egen bøtte med med luftestein og medisin.
Får bare krysse fingrene.
Du kan gjerne dekke til bøtten også så hun ikke blir mer stresset en nødvendig.
Krysser fingrene for at det går bra!
Postet 21.08.08 kl 18:43
Knallfine bilder Bergen! Gleder meg til mine moliro blir sånn
Bactopur inneholder ikke nifurpurinol hvis jeg husker rett. Da er denne medisinen helt bortkastet hvis det er bukvannsot sånn jeg ser det.. Men for all del, det kan fungere, men jeg har min store tvil.. Jeg ville også ha medisinert hele karet var jeg deg.. De andre fiskene kan være bærere av hva det nå enn er, og da hjelper det lite hvis den ene har blitt frisk, mens de andre blir syke.. Etter min erfaring er sykdom på tropheus veldig smittsomt.. Men, jeg sitter ikke på noen fasit, og dette er kun hva jeg ville gjort i ditt ståsted..
Bactopur inneholder ikke nifurpurinol hvis jeg husker rett. Da er denne medisinen helt bortkastet hvis det er bukvannsot sånn jeg ser det.. Men for all del, det kan fungere, men jeg har min store tvil.. Jeg ville også ha medisinert hele karet var jeg deg.. De andre fiskene kan være bærere av hva det nå enn er, og da hjelper det lite hvis den ene har blitt frisk, mens de andre blir syke.. Etter min erfaring er sykdom på tropheus veldig smittsomt.. Men, jeg sitter ikke på noen fasit, og dette er kun hva jeg ville gjort i ditt ståsted..
Postet 21.08.08 kl 19:23
Kristian HennigKnallfine bilder Bergen! Gleder meg til mine moliro blir sånn;) Bactopur inneholder ikke nifurpurinol hvis jeg husker rett. Da er denne medisinen helt bortkastet hvis det er bukvannsot sånn [B]jeg[/B] ser det.. Men for all del, det kan fungere, men jeg har min store tvil.. Jeg ville også ha medisinert hele karet var jeg deg.. De andre fiskene kan være bærere av hva det nå enn er, og da hjelper det lite hvis den ene har blitt frisk, mens de andre blir syke.. Etter [B]min[/B] erfaring er sykdom på tropheus veldig smittsomt.. Men, jeg sitter ikke på noen fasit, og dette er kun hva [B]jeg[/B] ville gjort i ditt ståsted..
ok,da får jeg dra til larvik i morgen å høre om de har aquamore.
Da tar jeg kur på hele karet,men er det noe jeg bør tilføre dem etter denne kuren?
Det tærer vel på fisken disse kurene.
Flotte fisker vibsi morilloen er jo helt lik chiwenane våre, våre mangler bare det røde over øyet.
Postet 21.08.08 kl 20:39
Kristian HennigKnallfine bilder Bergen! Gleder meg til mine moliro blir sånn;) Bactopur inneholder ikke nifurpurinol hvis jeg husker rett. Da er denne medisinen helt bortkastet hvis det er bukvannsot sånn [B]jeg[/B] ser det.. Men for all del, det kan fungere, men jeg har min store tvil.. Jeg ville også ha medisinert hele karet var jeg deg.. De andre fiskene kan være bærere av hva det nå enn er, og da hjelper det lite hvis den ene har blitt frisk, mens de andre blir syke.. Etter [B]min[/B] erfaring er sykdom på tropheus veldig smittsomt.. Men, jeg sitter ikke på noen fasit, og dette er kun hva [B]jeg[/B] ville gjort i ditt ståsted..
De har jo alerede kjørt en runde med aquamor1, er det ikke da det beste og ta fisken som er syk utav og medisinere den og se ann hovedkaret? så lenge de nettop har fått en runde?
men uansett fisken burde gå minst 1 uke kanskje 14 dager for seg selv for og kunne utelukke smitte!
Av de syke vi den gangen satte for seg selv så overlevde 1 altså 1 av 10,
Postet 21.08.08 kl 22:41
Vibsi[QUOTE=Kristian Hennig]Knallfine bilder Bergen! Gleder meg til mine moliro blir sånn;) Bactopur inneholder ikke nifurpurinol hvis jeg husker rett. Da er denne medisinen helt bortkastet hvis det er bukvannsot sånn [B]jeg[/B] ser det.. Men for all del, det kan fungere, men jeg har min store tvil.. Jeg ville også ha medisinert hele karet var jeg deg.. De andre fiskene kan være bærere av hva det nå enn er, og da hjelper det lite hvis den ene har blitt frisk, mens de andre blir syke.. Etter [B]min[/B] erfaring er sykdom på tropheus veldig smittsomt.. Men, jeg sitter ikke på noen fasit, og dette er kun hva [B]jeg[/B] ville gjort i ditt ståsted..
De har jo alerede kjørt en runde med aquamor1, er det ikke da det beste og ta fisken som er syk utav og medisinere den og se ann hovedkaret? så lenge de nettop har fått en runde?
men uansett fisken burde gå minst 1 uke kanskje 14 dager for seg selv for og kunne utelukke smitte!
Av de syke vi den gangen satte for seg selv så overlevde 1 altså 1 av 10,
Jeg har kjørt opptil 4 kurer før jeg har blitt kvitt sykdom.. Kunne formulert meg litt tydligere i sta, for jeg mener ikke hun burde putte fisken tilbake, men poenget mitt var at jeg syns hun burde medisinere hele karet en gang til.. Det er selvfølgelig bare bra og få ut den syke fisken! Jeg har hatt 12-15 timers vakter denne uka, og det går litt ut over formuleringene mine
Jeg har ikke isolert så mange fisk da jeg ikke har plass eller særlig god erfaring med dette.. De gangene jeg har prøvd det, så har ikke fiskene kommet seg.. Og hvis de hadde det, tviler jeg på at jeg hadde turd å sleppe dem sammen med de andre igjen.. Har jeg en ordenlig syk fisk i en ellers frisk gruppe tar jeg naturen i egene hender.. Ikke særlig etisk, men heller miste en enn førti!
Er det noen moliro eller livua bilder før natten eller?!
Postet 21.08.08 kl 22:53
Postet 21.08.08 kl 22:59
Vidar Alfei[QUOTE=Lene84]har de noen nettside?uff blir mye arbeid i helgen hehe.tømming av storkaret og få inn bakrunn.også blir det noe omøblert på roterommet. Går det fint og ha fiskene over natten i en stor dunk?med en liten pumpe og da seff.Yngelen har jo vokst i rekordfart syntes jeg.er noen hanner også som har blitt litt større faktisk
Her kan du kontakt Jan Holt!
sendte han mail før idag ellers takk
Postet 21.08.08 kl 23:16
Vibsi[QUOTE=Lene84]har de noen nettside?uff blir mye arbeid i helgen hehe.tømming av storkaret og få inn bakrunn.også blir det noe omøblert på roterommet. Går det fint og ha fiskene over natten i en stor dunk?med en liten pumpe og da seff.Yngelen har jo vokst i rekordfart syntes jeg.er noen hanner også som har blitt litt større faktisk
Ja det har vi gjort mange ganger. Satt de på badegulvet slik at ikke tempen falt, og hadde en sirkulasjonspumpe opp i.
Det er litt arbeid ja. Men det blir jo som regel veldig bra til slutt. Ligg ut bilder underveis Lykke til!
bilder skal det bli vettubegynner på rammen i morgen når stein arve er på jobb.levere gullet i barnehagen,også er det hjem og jobbe litt
Postet 21.08.08 kl 23:19
Postet 22.08.08 kl 23:22
Hei hei allihop, legger ut noen bilder av mine troffer (vibsi og evo sine gamle lufubuer) hoho Har vært sykt treg men den som venter, venter ikke forgjeves..Bildene er så som så, skaffe meg bedre kamera!
Bildet 1: God del av flokken! Lufubu gruppe på 32 stk, og 5 kasa.
Bildet 2: Hva er det fisken midt på bilder har bakerst på kroppen (det svarte)? =/ Noe farlig??
Bildet 3: Sjefen sjæl off course!!
Vannverdier og alt er som det skal være så jeg skjønner ikke hvorfor den fisken har det svarte på seg, kan ikke huske den hadde det før!
Fikk du mailen min Erik?
Mvh Kenneth
Bildet 1: God del av flokken! Lufubu gruppe på 32 stk, og 5 kasa.
Bildet 2: Hva er det fisken midt på bilder har bakerst på kroppen (det svarte)? =/ Noe farlig??
Bildet 3: Sjefen sjæl off course!!
Vannverdier og alt er som det skal være så jeg skjønner ikke hvorfor den fisken har det svarte på seg, kan ikke huske den hadde det før!
Fikk du mailen min Erik?
Mvh Kenneth
Postet 22.08.08 kl 23:28
Postet 22.08.08 kl 23:30
OOOooooo endelig kom luffene "mine". Nesten trist å se de igjen hehe...Skal du noen gang selge de så spør meg først.
Det ser jo kjempe bra ut! Den svarte flekken har alltid vert der og er ingenting farlig..
Fikk mail om at du kom til bergen ja og det passer jo bra! Flyr du eller kjører du?
Kasakalawene har det bra også? Har det vert noe lek på gang?
Det ser jo kjempe bra ut! Den svarte flekken har alltid vert der og er ingenting farlig..
Fikk mail om at du kom til bergen ja og det passer jo bra! Flyr du eller kjører du?
Kasakalawene har det bra også? Har det vert noe lek på gang?
Postet 22.08.08 kl 23:35
Hehe skal si ifra, men prisen har jo steget ganske så mye
Det er ikke helt bestemt enda.. Vi er en gjeng som skal besøke noen kompiser, men jeg gir beskjed. Jada kasane har det kjempe de også, ingen har tatt kveld eller ser ut som de har tenkt til det heller..Rett å slett en helt syyyk fisk =)Har ikke fått meg noen lek, eller antydning til tygging så jeg veit ikke =/
Fått yngel i malawikaret da..hele 3 gjenværende golden yngel =)
Kenneth
Det er ikke helt bestemt enda.. Vi er en gjeng som skal besøke noen kompiser, men jeg gir beskjed. Jada kasane har det kjempe de også, ingen har tatt kveld eller ser ut som de har tenkt til det heller..Rett å slett en helt syyyk fisk =)Har ikke fått meg noen lek, eller antydning til tygging så jeg veit ikke =/
Fått yngel i malawikaret da..hele 3 gjenværende golden yngel =)
Kenneth
Postet 22.08.08 kl 23:39
Postet 22.08.08 kl 23:42
Postet 23.08.08 kl 00:07