Sølvi sine coryer og litt til :) (side 92)

Anders Damm
du har virkelig teken på coryer altdå ;) hehe, er litt missunnelig men jeg tror at hvis jeg skal prøve å yngle på noe må det bli killiene ( bortsett fra guppy da men det går jo av seg selv) har jo ikke plass til flere kar på rommet nå! haha så må snart utvide til loftstuen hvis jeg får lov. men det er jo dette budskjettet da... men har nå ingen konkrete planer enda, men det hadde vært utrolig gøy :)

Det yngler her i gården ja ,men det har nok litt å si at hver gruppe går i eget kar og ikke sammen med masse andre fisker. Men gøy er det jo det må jeg jo bare si

Utvide loftstuen høres ut som en god plan , så den ideen må du mase litt på

Oppdrett på Killiene høres jo spennende ut ,utrolig flotte fisker .
Ivar og Tone
Spennedne med masse eg. Sikkert ikkje lett å ikkje ta vare på alle,(sier de som har kjøkkenbenken full av yngel):) Veit du kor ofte eplesneglene legger egg. Og kor lang tid det tar før det blir snegler av egga.

Nei ,til tider må det begrenses litt dessverre ,men sånn er det bare.

Hvor ofte de legger egg er vel veldig varierende ,mine la egg for første gang for noen uker siden og jeg har hatt de lenge. Men da la de to klaser med få dagers mellomrom. Tidligere da jeg hadde eplesnegle-oppdrett la de egg så ofte at jeg måtte kaste flere klaser da det simpelten ble for mye.
De pleier å ta 2-3 uker før de klekkes er min erfaring.

Da har eggene fra de grønne laserne klekket ,et par egg mugnet ,så det ble ikke så mange denne gangen. Så satser på en ny omgang på de ganske fort

I Weitzmani-karet dukker det stadig opp noen yngel som har klart seg i foreldrekaret.Dvs. yngel og yngel,flere har blitt ganske så store nå fra 2 cm til 3,5 cm så de kan vel neppe kalles yngel da

Har og flyttet noen av de største sp. black og Venezuelanus-ungdommer over i et eget kar sammen med de orange laser-ungdommene.
Må bare ta litt ut av kjøkkenkaret da jeg synes de minste får litt lite mat i seg siden de største hiver seg fortere over maten.Det er tross alt en god flokk som går der i det vesle karet. Er litt redd for å overfore også så har et dillemalla der ja.

I kveld fikk karet til hestenesene en skikkelig overhaling så nå går det an å se inn i det igjen
Har ikke gjort så mye med det i det siste siden jeg hadde lagt de ut for salg . Men interessen for Tanganyika-ciklider er visst ikke så stor her vest .Synes det er helt utrolig egentlig når man ser hvilke fasinerene fisker dette er. Det er jo også en skjeldenhet å få tak i hesteneser i det store og hele og da attpåtil få tak i et etablert par. Så jeg bare sier ,folk vet ikke hva de går glipp av .

Derfor fant jeg ut at nå må jeg bare gjøre noe med det siden det ser ut til at de blir her. Så forresten yngel i karet også og det er jo alltid like gøy

hehe ang hestenesene er jo de fristende, men siden du har de i enn 110l selv å synes det er litt lite er jo ikke det vits hos meg.. men jeg har jo sett de og jeg er helt enig: folk vet ikke hva de går glipp av!

kjekt med yngel igjen, du har vel masse yngel nå? hva gjør de med alle som vokser opp? selger du de eller blir de med i "flokken"?
Anders Damm
hehe ang hestenesene er jo de fristende, men siden du har de i enn 110l selv å synes det er litt lite er jo ikke det vits hos meg.. men jeg har jo sett de og jeg er helt enig: folk vet ikke hva de går glipp av! kjekt med yngel igjen, du har vel masse yngel nå? hva gjør de med alle som vokser opp? selger du de eller blir de med i "flokken"?

Ja det var jo liksom meningen at de skulle få litt mer plass å tumle rundt på da på da

Det har blitt litt yngel ja og de blir nok solgt , har store nok flokker med det som er .
Det eneste er hvis jeg får noe oppdrett Adolfoiene,da kommer jeg til å beholde et par stykker. Har kun fått en liten yngel av disse, de legger egg stadig vekk, men kun ubefruktete,håper de snart får teken på det

Noen begynner å bli salgsklare etterhvert ,så legger kanskje ut annonse på noen snart.
Men så er jeg litt rar og da vet du,har problemer med å skille meg av med de og. Men kan jo ikke huse alle sammen så lenge som jeg vil nå som jeg har litt lite kar til oppdrett,så blir de nok solgt tidligere enn jeg normalt pleier.

I dag kom jeg hjem med noen Amano-reker ,håper de tar litt pelselalger i storkaret mitt.

Så forresten noen bittesmå grønne laser-yngel i foreldrekaret i dag ,så har nok oversett noen egg der ja. Men like greit ,de synes å vokse hurtigere når de får vokse opp sammen med de voksne. Litt rart egentlig for de blir jo ikke matet så ofte og heller ikke med spesialfor.Det har vel kanskje med at i innkjørte kar finnes det alltid litt knask å gumle på

Ser at C121 Burgessiene som går i 54 literen er veldig sky ,så jeg ser de omtrent ikke. Dette er litt synd og jeg føler og at jeg ikke har helt kontroll på de.
Så de skal få komme ned i 222literen sammen med søskene sine for de stortrives der sammen med bl.annet Sterbai og sp. black. Dette er jo coryer som er lite sky så det påvirker nok de andre også.

Dermed tar jeg Venezuelanusene over i 54 literen (som står på toppen av et skap)
og dermed kan se karet når jeg ligger/sitter i sofaen

Så utrolig mange fine fisk og kar du har, Sølvi! Sitter å sikler på bildene dine, hehe!

Skjønner jeg må følge godt med, så jeg får med meg annonsen din. Vil bytte ut innholdet i karet mitt. hehe
Takk skal du ha ,hyggelig å få litt skryt og

Har ellers noen ungdommer av sp. black og Venezuelanus som jeg vurdere å selge nå ,er noen av disse av interesse?
Har faktisk siklet på begge deler. Er så vanskelig å bestemme seg, syns alle er så fine. Tror jeg liker sp.black best. De er vel en fargevariant av aeneus, eller tar jeg helt feil nå? Er definitivt av interesse Merker jeg heller mer og mer mot et kar med kun corydoras. Hehe.
Sarap
Har faktisk siklet på begge deler. Er så vanskelig å bestemme seg, syns alle er så fine. Tror jeg liker sp.black best. De er vel en fargevariant av aeneus, eller tar jeg helt feil nå? Er definitivt av interesse;-) Merker jeg heller mer og mer mot et kar med [I]kun[/I] corydoras. Hehe.

Det stemmer det at de er en fargevariant (menneskelaget) av Aeneusene og er utrolig fin med den fløyelsaktige sorte fargen. De andre og er flotte med kontastfargene sine , så kanskje du skulle hatt begge deler

Det er lett å bli bitt av cory-basillen det er helt sikkert .

Sender deg en mail jeg
Flott med nye oppdrett Sølvi.
Du må gjerne ta deg en runde og vise frem alle de flotte karene dine her.

Selvfølgelig seinvakt på akvariemøtet denne gangen også...
Reiser opp til Trondheim og Oppdal på torsdag. Gleder meg.

Espen
Flott, har svart deg. Innså kjapt at 3cm ikke er såå lite som jeg så for meg, hehe.
Black_Flys
Flott med nye oppdrett Sølvi. Du må gjerne ta deg en runde og vise frem alle de flotte karene dine her. :) Selvfølgelig seinvakt på akvariemøtet denne gangen også... Reiser opp til Trondheim og Oppdal på torsdag. Gleder meg. :) Espen

Har tenk mange ganger at jeg skulle oppdatere med litt bilder ja men den tiden ,den tiden.Synes og det er vanskelig å få fine bilder når hele karet skal med.Men får se om jeg ikke får gjort noe med det en dag.Driver å ommøblerer litt og så må få de litt presentabel og

Synd du ikke kan komme på møte du heller da ,er jo litt kjekkt å komme sammen og snakke litt fisk

Ha en god tur oppover da Espen
Sarap
Flott, har svart deg. Innså kjapt at 3cm ikke er såå lite som jeg så for meg, hehe.

Nei ,de er jo ikke akkurat miniatyrer
hallaisen sølvi hadde et kjapt spørsmål om sterbaiene

dine er jo mye større enn mine! jeg har jo att de en god stund nå men de er ganske nøyaktig samme størelsen som da jeg fikk dem, noe jeg burde fore med eller noe slikt for at de skal vokse? nå får de mallepiller hver dag, den nyter nå alle coryene og neon av guppyene er bortpå også. eller har jeg kansje litt for tett beplantining så at du ikke har så veldig tett i forhold til jeg, hvertfall i de karene med coryer i. hmm, jaja ville nå bare høre

Røde mygglarver og frossen(opptint) artemia er jo mat å vokse på
Ellers så er det ofte sånn med mange coryer at de står stille i veksten i lang tid for så gjerne å vokse godt.Synes å huske at de begynner å vokse godt når de kommer i leksalder. Men selvfølgelig ,god foring og gjerne 2-3 gg. for dagen bør hjelpe på. Men med så ofte foring trengs det oftere vannbytte og .
ok da vet jeg det hvertfall jeg holder på å lage meg mallehuler nå, skal ta bilder å lage en DIY tråd
Sterbaier vokser seint. Dessuten er VF fisker større enn oppdrettsfisker, av en eller annen merkelig grunn. Jeg har en gruppe som er blanding av VF og oppdrett (de som er oppdrett er barn av de VF). De eldste av oppdrettsfiskene er nå over 4 år gamle, og har definitivt ikke nådd igjen sine foreldre i størrelse, selv om de har fått en bra størrelse de også.
Tror ikke du skal sammenligne de med mine for disse er viltfanget og noen digre beist
Som Inger Anne skriver ,så blir disse større enn oppdrettsvarianten.
Mine er også ganske gamle ,tror de må være 5-6 år i hvertfall.
hehe ja da så, det visste jeg ikke da er alt som det skal være da men noen beist er de da ikke! virkelig fine! hehe. men nå bærer det til sykehuset, Mari ligger på oppvåkningen så får vel skynde meg
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap