Tropheus Bilder (side 94)

De kirizaene og pembaene var lang fra fine, sett slikt kryssnings greier på kirizaen, sikkert slik fisk fra østen som er krysset med gullfisk, at dere vil samle på slike stygge individer, hehehehe nei nei nei nei tulla bare. De kirizaene var bare helt nice, sinnsykt fine. slike skal jeg ha en vakker dag, kristian, pembaene er kanon fine, det var vibeke sin favorit fisk en god stund.
selv om pembaene liksom er litt vanlig så er det ingen som kan måle seg med din gruppe.

har sett noen sørgelig grupper, men i sommer har vi sett mye bra mye store fisker. og en gruppe med murago var fantastisk over 10 år gammle vilde de var sinnsyke.
saffen og lene, vi venter på bilder fra nye karet? (renoverte karet)
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det.. og her kommer de.. enste som faktisk ikke tar seg ut r karet. fullt i riper og egentlig styggt. men kosta 500 kr da så og det er tett.. men her kommer bildene..
ett par til

karet er som sagt ripete og styggt. og ikke vasket glasset heller. så ikke se så mye på det men se no heller på den fine fisken..
Veldig flott bakgrunn saffen!!

Hvor har du kjøpt den?
den kommer fra karet vårt som var i veggen i gangen, han skulle ut og hente 4 stk hesteneser og hadde bilen full av stein bakgrunn og div hehe
Vidar Alfei
Veldig flott bakgrunn saffen!! :) Hvor har du kjøpt den?

Vidar, buluene er til salgs, var ikke det favorittfisken din
Evolution
[QUOTE=Vidar Alfei]Veldig flott bakgrunn saffen!! :) Hvor har du kjøpt den?

Vidar, buluene er til salgs, var ikke det favorittfisken din

Nå er det kjøpe stopp her grunnet ikke mer ledige akvarier, men etter planene så er det muligens reol på plass i løpet av høsten/vinteren dersom pengene strekker til...

Så er de ikke solgt til da Erik, så får vi ta oss en prat om buluene!

Hvordan går det hos dere for tiden da?

Ser ut som jeg kommer Torsdag denne uken i stedet for fredag å henter Canaryene dersom det er greit for dere?
Ser ut som jeg får for lite med Argonitt sand, men tenke å blande den med en annen vanlig type... Noen forslag hva en kan blande med for at det blir mest mulig normalt?

Noen som har prøvd å blande forskjellige typer med argonittsanden?
de selger agronitt sand i bergen vidar.. er en nettbutikk da men du kan hente hos dem og... denne
saffen
de selger agronitt sand i bergen vidar.. er en nettbutikk da men du kan hente hos dem og... [URLBLOCK1]

Vet du om de har sanden på lager? Den store sekken med fuji pink er jo akkurat det jeg er ute etter!
de skal vel ha sanden inne,men om ikke så tar de sikkert og bestiller inn mer
Heisann alle sammen, Endelig har Kristian vekket meg til live igjen... Takk for det.
Ser mange av dere bruker, eller vurderer å bruke argonitsand i karene deres. Regner med at dere vil bruke dette da dere har røde fisker, moliro, argonit og kalksten er en klassiker. Men er dere ikke redd for det mer estetiske, mange av dere har jo også innvendige bakgrunner som i mine øyne fortjenner grus, sten etc som går mer i et med bakgrunnen? Mulig jeg tråkker noen på føttene her nå, ikke meningen men har dere noen bilder på kar som kjører akkurat denne stilen? Grunnen til at jeg spør er at jeg også er på jakt etter en mer lysere substrat da jeg syntes karet virker litt i det mørkeste laget.

Ps Kristian u got mail.

Jeg syns også det blir litt for "bahamas sandstrand" med kun ren hvit argonittsand.. Jeg har blandet inn brun rådasand, rift lake grus, skjell og små brune runde steiner i mitt substrat.. Det er jeg veldig fornøyd med, men merker at den gamle argonittsanden min begynner å miste bufferkapasitet(den er vel over 3 år gammel).. Den er jo også ganske utblandet, så derfor må jeg tilsette litt ny og spenstig sand!

Kalksteinen min har jeg knust, og bruker den som filter-buffer medium i bakgrunnen Jeg har heller ikke merket særlig endringer i vannverdiene når de ikke er knust.. Har noen andre det?

Alt vel med fiskene martin?!
Nå har jeg endelig fått lagd akvarieprofil! Noen som vet hvordan man får understrekt i teksten?
Joda alt bra her, et par hunner som tygger og hele gruppen ser ut til å kose seg. Det eneste jeg jeg kan sette fingeren på er at jeg syntes at noen av de henger litt etter i veksten. Jeg vil gjerne ha litt mer pondus på de. Noen som har ide på hva jeg kan suplemetere rekemiksen med? De virker ikke så innmari interessert i pellet heller.

Kristian, ser at du har fått deg pemba du også? Får gratulere med fin fin fisk. Er ikke ofte man ser slike pembaer, eller vent.. Jeg gjør jo det selv hver eneste dag.

Ètter en snartur til Sverige i sommer var jeg helt sikker på at dt neste prosjektet ville være saltvann. men nå er jeg ikke helt sikker. Dere bare fyller på med bilder vakre fisk så da dukker spørsmålet opp; Noen som har grupper med tropehus de kunne tenkt seg å sende til Tromsø? Da ryker kanskje discusene og altumene.

vi bruker hvit argonittsand i alle kar, vist du ser på profilen til vibsi, der ser du bilder av samtlige kar vi har hatt, vi bruker mye stein og slik fra naturen samt bakgrunner, moduler, hvorfor bruke grus når vi har slik fin sand som buffrer ph, vi har ikke bare hatt røde fisker tror vi har hatt det meste av farger. hvitt fremhever alle type farger, noe som gir skygger i karet, skaper mere liv. bruker du HQI belysning har du ett komplett levende akvarier med skygger og bevegelse.
men ta en titt på profilen, fortell din mening om hvorfor vi skulle brukt annene type grus.
Veldig gøy og høre hva andre har som ideer til neste gang ett kar skal settes opp.

Hei Evolution, har nå sett på bildene av karene deres og må si at det er noen riktige fine kar dere har fått dere. Ang argonit, så har jeg vel alltid forbindet den med litt grovere type som jeg har sett mange bruke i saltvann, den finere typen ser jo ikke så dum ut. Jeg er stort sett fornøyd med den sanden jeg har i mine kar, syns den kler både bakgrunnene og granitten jeg har. Men syntes den begynner å bli en smule monoton, vil gjerne ha mer variert korntykkelse. Jeg vet mange bruker biltema sin sandblåsersand, denne syntes jeg blir for brun derfor bruker jeg sandblåsersand i fra byggmakker som er mer grå/hvit til fargen. Et tips til den som vil bruke granitt i karene.

Det blir å komme seg ned til den lokale fiskepusheren for å oppdrive en neve argonitt som jeg vil prøve å blande med min eksisterende grus. Får se hvordan den blandingen blir, kanskje det blir til at dere har overbevist meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap