- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 94)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 94)
Inaktiv bruker
HAHAH! Doffen var dritt kul. Jeg må lage meg plass til 70L og gjøre det til saltvannsakvarium. ;P
Postet 15.05.12 kl 18:27
Postet 15.05.12 kl 18:31
Postet 15.05.12 kl 19:29
Postet 15.05.12 kl 20:00
Endret: 15.05.12 kl 20:01
Og hvis den spiser alger er den neppe særlig skummel å ha i akvariet. Nakensnegler i saltvann har ofte veldig spesifikke matvaner, så det mest sannsynlige er en snegl med usynlig skall.
Må dele et bilde av den morsomste sjøsneglen jeg har:
Det er en Strombus sp. og jeg skal definitivt ha flere av disse! Den er ikke særlig flink til å klatre, men ganske aktiv på bunnen. Og den hopper! Baklengs! Jeg har aldri sett en snegl som hopper før. Munnen har den i enden av en lang snabel (spiser alger og fiskefor), og øynene er veldig store og velutvikla til å være en snegl. Du vil elske denne sneglen, Heidi
Må dele et bilde av den morsomste sjøsneglen jeg har:
Det er en Strombus sp. og jeg skal definitivt ha flere av disse! Den er ikke særlig flink til å klatre, men ganske aktiv på bunnen. Og den hopper! Baklengs! Jeg har aldri sett en snegl som hopper før. Munnen har den i enden av en lang snabel (spiser alger og fiskefor), og øynene er veldig store og velutvikla til å være en snegl. Du vil elske denne sneglen, Heidi
Postet 15.05.12 kl 20:34
Oj hvor får jeg tak i den?
Den Jeg har kan strekke seg langt ut og da ser den ut som en sjiraff. Den lager foten til en runding så strekker den seg opp og da ser man en liten munn og da kommer de trompetene veldig godt frem. Så du mener den er harmløs?. Den spiser brunalgene og sin egen møkk. Den sto lenge og spiste fra en stor klump med grå avføring. Kanskje det var den andre sin.
Den Jeg har kan strekke seg langt ut og da ser den ut som en sjiraff. Den lager foten til en runding så strekker den seg opp og da ser man en liten munn og da kommer de trompetene veldig godt frem. Så du mener den er harmløs?. Den spiser brunalgene og sin egen møkk. Den sto lenge og spiste fra en stor klump med grå avføring. Kanskje det var den andre sin.
Postet 15.05.12 kl 20:41
Postet 15.05.12 kl 20:49
Postet 15.05.12 kl 21:06
Postet 15.05.12 kl 21:08
Endret: 15.05.12 kl 21:11
Postet 15.05.12 kl 21:26
Postet 15.05.12 kl 23:10
Postet 15.05.12 kl 23:24
Postet 17.05.12 kl 17:40
Postet 17.05.12 kl 18:01
Postet 17.05.12 kl 18:10
Postet 18.05.12 kl 00:33
Tarald, jeg har fått til å skrive der nå men hvordan laster jeg opp bilder....? Prøvde men fikk det ikke til.
1. Her ligger Doffen og hviler..her er han ca 3-4 cm stor så den er ganske stor .
2. Her er det første og øverste hullet den har på ryggen..mulig til forplantning?
3. Her ser dere det andre hullet litt lenger ned på ryggen og der kommer det avføring ut. Små grå klumper som det begynner å bli endel av i karet. Har også sett at de har spist sin egen avføring...usj...men jeg liker de to skapningene mine..
1. Her ligger Doffen og hviler..her er han ca 3-4 cm stor så den er ganske stor .
2. Her er det første og øverste hullet den har på ryggen..mulig til forplantning?
3. Her ser dere det andre hullet litt lenger ned på ryggen og der kommer det avføring ut. Små grå klumper som det begynner å bli endel av i karet. Har også sett at de har spist sin egen avføring...usj...men jeg liker de to skapningene mine..
Postet 18.05.12 kl 00:37
Postet 18.05.12 kl 00:39
Her står den også og strekker seg ut i vannet, og den ser rett på meg som om den lurer på hva jeg er for noe. Den er jo litt søt da, men ville gjerne visst hva det er for noe og om jeg kan ha de og at de ikke er farlige...er litt pysete av meg....
Den andre er Donald og han har jeg ikke fått tatt bilde av enda , den er litt mindre. De spiser kun de brune algene og den går op til vannflaten og spiser det grumset som ligger på vannflata. Så hvem kan hjelpe meg å finne ut hva Doffen og Donald er for noe?
Den andre er Donald og han har jeg ikke fått tatt bilde av enda , den er litt mindre. De spiser kun de brune algene og den går op til vannflaten og spiser det grumset som ligger på vannflata. Så hvem kan hjelpe meg å finne ut hva Doffen og Donald er for noe?
Postet 18.05.12 kl 00:43
Bla deg igjennom denne lista (du må dessverre klikke inn på hver enkelt). Her er det mange svært like din Doffen.
Postet 18.05.12 kl 01:08