Mange bøtter vann.. (side 94)

jøss, jeg ser ei reke i karet ved siden av meg her. ikke ofte jeg ser liv der, og sjelden mer enn en av gangen.. nesten så jeg vurderer å tråle karet og se om jeg i det hele tatt har mer enn en igjen..

prøvde å ringe pappa og spørre om mål, men han tar ikke telefonen.. typisk.
sånn, da ringte pappa. karet er 48 cm høyt innvendig, men det er jo to silikonkanter, så jeg må få kappet hjørnene litt. da blir det å stikke bort til glassmesteren vegg i vegg og bestille lister imorra eller no.

forøvrig: hvor i allverden får man kjøpt badehette? badetøy i det hele tatt er en heller lite morsomt prosjekt. men men.
Går da fint å bade i t- skjorte og en shorts av noe slag Gjort det masse selv.
Badehette, hmmm. Sikkert der du ikke forventer å finne badehette :P
vel, dette er i en svømmehall, og det står tydelig i brevet at man skal ha badetøy og badehette... jaja, så langt så er det fineste i min størrelse å finne på ellos! bare det at de har størrelsen er jo et under i seg selv :p
Spar kjøp har både badetøy og bade hette
Ellers kan du prøve et parfymeri om de har badehette.
hm, sparkjøp har de ikke her hvor jeg bor. ser faktisk en del fine og billige på ellos, så da prøver jeg nok der. går jo heldigvis greit å bytte som regel, hvis man skulle å målt feil.
Du skal begynne med da??? Siden man må bruke badehette
skal på "fatcamp" i slutten av juni. en uke med bare trening, fra halv åtte om morran til 7 om kvelden :p så skal jeg greie meg selv med oppfølging hos fastlege før jeg skal tilbake for et 4 ukers opphold til høsten. nå har ikke horten svømmehall for øyeblikket, den blir ombygget. men, svømmetøy må jeg ha, er jeg heldig får jeg bruk for det senere :p
Hmm hørtes jo gøy ut :P

Gjør det til en tur du, en måte å bli kjent med andre mennesker på.
ja, dette er jo i grupper, selv om det er individuell oppfølgin, så vidt jeg har forstått.

bestillte glasslister idag, fikk dem for 35 kr stykket, selv om de egentlig opererer med minstepris på 70 :p de er ferdige imorra. da skal jeg og kjøpe maling etter jobben, forhåpentligvis. så drar jeg til pappa på lørdag. det har visst flyttet inn en svæææær edderkopp i akvarie... den skal UT!. så skal akvariet vaskes, og bordet males. ser ut til at pakka fra aquaristikshop har kommet, men jeg kom netopp hjem så jeg gidder ikke springe ned bakken igjen...
haha, det var pakka fra unimati som kom, ikke den fra tyskland. glemte jo at unimati ikke sender ut email når de poster pakka di... så nå har jeg filtermatter så det holder :p
akvariemaling er utsatt til neste helg, det ble litt liten tid denne helga :p

egentlig ingenting som skjer, alt går som det pleier. men jeg trenger ett lite armatur til ene rekekaret mitt... nå har jeg to kar som deler. kjøpte jo ett til, men det funka ikke. og nå har det liggi glemt så lenge at jeg ikke kan reklamere på det. synd.
da har jeg bestilt bakgrunnen til 375 litern, kommer vel på rundt 2000 kroner med allt toll tullet. kommer nok til å kjøpe maling og sånn på fredag, så blir det malings til helga.
2000 kr er likevel ikke dyrt i forhold til strls, det er jo tross alt en ganske stor bakgrunn du skal ha
Gleder meg til å se bilder av maling osv i karret
blir nok rundt 2200, glemte å regne om fra danske kroner til norske :p
innvendig er karet 28 cm høyt, så da antar jeg at det er 148 bredt. bakgrunnen er 128x48, så der går det forhåpentligvis akkurat. så da håper jeg bare at ca 20 cm er god nok klaring for filtermattene. de er jo 10 cm tykke til sammen...eventuelt om jeg må kappe av 5 cm av plata.

selve ramma er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal angripe ennå, men mest sannsynlig blir det spraylakking.

det største prosjektet blir å finne passende runde steiner og ikke minst sand....
Halve gleden er planlegginga, planlegger litt reol her jeg, men det er bare i tankene.
da er pakka mi fra aquaristikshop også ankommet. ser ut til at alle filtrene tålte strømbruddet som rammet omtrent hele byen idag, men jeg fant enda en død otto... da har jeg bare 3 igjen.. aner ikke hvorfor de dauer, er nok mat, vannverdier er ok og alt det der...
noen få av de bildene jeg tok i kveld

en av gobiene mine. de er ganske forskjellig, den andre er mye mørkere, nesten svart hele hodet. denne har og sterkere gulfarge. og tror nok alle vil like å få bedre plass når de endelig får flytte til 96 litern. ser de fleste venusene has barberte finner, og jeg mistenker disse to...

[External Image]


ser sjelden denne på en annen måte :p
[External Image]


pennefisk på matjakt nær bunn. antar jeg. da de sjelden er på bunn og jeg har nettopp foret etter noen dagers opphold. prøver å slanke noen av fiskene litt... coryene er som bulldosere :p
[External Image]


min blåe amanoreke
[External Image]
sitter å funderer om jeg skal gjøre om 20 litern til et kampfisk hjem. rekene som eventuelt er oppi der ser jeg aldri, aner ikke om jeg i det hele tatt har noen igjen.. og ville vært koselig med en fisk her på venstresia. 20 liter er litt lite men.. og akvariet er litt kubisk.. men det har i det minste dekkglass, varmekoble og hangon filter. så akkurat den biten er jo grei.
pææhææ :p


unimati har sent bakgrunnen min, så da er det bare å vente.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap