Sølvi sine coryer og litt til :) (side 94)

Sølvi Gullaksen
Et par bilder mer.

[External Image]

En liten og en stor cory

[External Image]
Noen flere av C121 Burgessi og Sterbai som koser seg under roten.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Så fint det bildet med Sterbaien der var! Med en liten og en stor. Regner med det er en C121 ved siden av den store. Den ser ut til å ha mere svart maske på toppen enn adolfoi? Er vel ikke så store forskjeller ellers på de to artene bortsett fra den flekken på gjellelokkene?
Takk skal du ha
Er ikke så lett å se forskjell på de nei hvis en ikke vet litt mer om de. Er vel stort sett den flekken ved gjellene som er mest forskjell på de. Synes og at kontrastene hvit/svart er mer markert på disse og stripen på ryggen smalere en de fleste Adolfoiene.
Plussmedlem
Flott akvarium, flotte fisk
Rita Revestrek
Så fint det ble, og kjekt med skap både under og ved siden av akvariet, da får man jo brukt akvarieplassen til noe annet også :)

Ble fornøyd med den roten ja ,liker litt forandring på det .

Skapene ble forresten bygd rundt akvariet , måtte jo sikre plass til det

Skapet under er veldig greit til å ha akvarieting i så jeg slipper å løpe opp i stuen hele tiden
Anders Kaste
Flott akvarium, flotte fisk :-)

Takk skal du ha Anders ,alltid kjekkt med litt tilbakemeldinger
Det kom bilder ihverfall Espen

Her en oversikt over karene i stua:

Til venstre div. cory-ungdommer ,i midten går det en leksgruppe med Venezuelanus og til høye en leksgruppe med green laser
[External Image]
Så er det Adilfoi til venstre ,Weitzmani i midten og oeange laser-ungdommer og C121,Burgessi til høyre

[External Image]
Slenger med et av saltvannskaret og .Endelig ser det ut til å være over med de grønne trådalgene .Så hvis alt går bra kommer det nye fisker og koraller om en uke

[External Image]
Wow! For noen flotte akvarier du har! Spesielt de tre som sto på den svarte benken. Skikkelig stilig!
Takk skal du ha ,kjekkt å ha en nevenyttig mann

I dag har jeg foresten for første gang sett små baby-sakurareker, så da er jeg veldig fornøyd. Har sett noen i rekekaret på pc-rommet og noen i karet til Adolfoiene. Disse har forøvrig lekt i kveld, men som vanlig har jeg problemer med å finne de selv om jeg sitter og prøver å følger med hvor de legger de. Klarte å plukke hele 4 stk. he he ,men om de er brukendes er jo ikke godt å si ,de har ikke vært så veldig flinke så langt.
De svarte corydorasene jeg kjøpte av deg i går har tatt seg til rette i karet nå, er både høyt og lavt. De er veldig aktive og virkelig flotte å se på. Samboeren måtte også innrømme at han syns de var stilige. Artig med coryer som ikke er sky i det hele tatt! Er såå fornøyd med dem)
Det var godt å høre Sara , de svarte er greie sånn ,kjekkt å kunne se de og

Du skal bare se at samboeren blir cory-interessert også ,tror han ble litt fasinert av de store Sterbaiene og
hehe, tror jeg og. han snakket nemlig om de hele veien hjem:-P
Tror jeg nok
Kan få så vidt være enig men at det kan være greit med litt store fisker og .
Men de krever jo større plass også ,så da er det ikke alltid det går
Venezuelanusene må være noen av de mest produktive coryene jeg har vært ute for , de er ustoppelige .Er litt overrasket over at selv om egg og yngel er bittesmå ,så vokser de utrolig fort.
Noen bilder fra i formiddag med høy aktivitet

[External Image]

[External Image]
har oppdaget egg en gang jeg, og de var bomskudd alle sammen. men nå er det karet så nedgrodd at det er godt mulig de har lagt egg flere ganger uten at jeg har sett det. desverre er mine venezuelanuser utrolig sky og stikker av så fort de ser meg...
Mine og er forholdvis sky bortsett fra når de holder på med egglegging. De begynte tidlig å legge egg synes jeg og det har jammen vært lite bomskudd på de .For noen dager siden la de over 160 egg og samtlige var besfruktet. Bare synd de spiste de dagen før klekking

Hos meg er det de grønne og Adolfoiene som ikke klarer å få det helt til .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap