Revestrekenes akvarieverden (side 94)

Inger Anne, vi har adolfoi, atropersonatus, cochui, concolor, condiscipulus, eques, gossei, habrosus, hastatus, oiapoquensis, pygmaeus, reticulatus, robineae, seussi, spilurus, tukano, weitzmani, sp. C071, C090, C091, C121, C134, CW009 green laser, CW032 og CW051 + 1 spectabilis (som fulgte med en gruppe caudimaculatus) og 1 gjenlevende fowleri (den har knertet artsfrendene sine), 28 arter blir vel det.

Anders, som du skjønner så har vi for mye fisk til å kutte ut stuereolen... så den blir stående inntil videre

Redigert, jeg glemte at vi har noen metae også
Plussmedlem
Det der var litt av en sikleliste.... :-O
Men jeg mangler en del kar på å kunne ha sååå mange arter.

Men dretter du Tukano? Og evnt pris på de....
Oisann! Det var litt av en liste. Og vi hadde ikke mye felles, heller. Jeg tror jeg telte 4 felles arter; atroer, C-121, green laser og concolor. En eller annen gang kommer jeg og plyndrer dere for gossei. ;-D Dere har vel en del L-maller og?
milo
Det der var litt av en sikleliste.... :-O Men jeg mangler en del kar på å kunne ha sååå mange arter. Men dretter du Tukano? Og evnt pris på de....


Hehe, tenkte akkurat det samme her jeg satt og leste
Plussmedlem
Jeg bør jo egentlig ikke klage jeg heller, har jo endel arter. Men det er rart med cory, ønskelisten er alltid lang....
Nå er det jeg som er fus på å kjøpe tukano altså (har to som desperat trenger selskap av egen art)

Gratulerer med nye, flotte fisk Rita. Disse cochuiene tror jeg jaggu jeg skal se om jeg får tak i jeg også...
Plussmedlem
Sissimor
Nå er det jeg som er fus på å kjøpe tukano altså (har to som desperat trenger selskap av egen art) ;)


Ååå, jeg vil ikke være and'.... "sniker i køen"
He, he... Det er ikke sånn voldsom hast med Tukano, men det er en art jeg skal ha før eller siden. Det er en annen art jeg er ute etter også, men det er mildt sagt vanskelig.....

MEN....
Et spørsmål fra Kaja, til Rita.... Siden du alltid er klar til å ta bilder og alltid tar så fine bilder som fanger øyeblikket.... Sover du med kameraet i hånden???? :-p
milo
Det der var litt av en sikleliste.... :-O Men jeg mangler en del kar på å kunne ha sååå mange arter. Men dretter du Tukano? Og evnt pris på de....


Vi har egentlig ikke plass vi heller, men mye vil ha mer eller noe slikt, man får litt corysamledilla ))

Vi har oppdrett på tukano ja, men vi har mistet noen individer i gruppen vår så de unge fra i år kommer vi til å beholde. Får vi frem flere kommer de for salg etterhvert.


Inger Anne
En eller annen gang kommer jeg og plyndrer dere for gossei. ;-D Dere har vel en del L-maller og?


Forhåpentligvis kommer det noen gossei for salg, jeg tror det begynner å bli ganske mange av dem i plantekaoset de lever i. Vi har noen maller også ja, jeg har listet dem opp på profilen min her på AF.


Sissimor
Nå er det jeg som er fus på å kjøpe tukano altså (har to som desperat trenger selskap av egen art) ;)

Det husker jeg Sissimor, du er først i køen, og så har en bergenser bestilt som nr.2
milo
Det er en annen art jeg er ute etter også, men det er mildt sagt vanskelig..... :-) MEN.... Et spørsmål fra Kaja, til Rita.... Siden du alltid er klar til å ta bilder og alltid tar så fine bilder som fanger øyeblikket.... Sover du med kameraet i hånden???? :-p


Hvilke art er det Milo? Jeg ønsker meg CW049

Jeg sover ikke med kameraet, men nesten Det ligger stort sett alltid på spisebordet ved siden av data'n, på motsatt vegg står stuereolen så jeg ser rett inn i karene når jeg sitter ved bordet... skjer det noe spennende der er det bare å fyke bort å knipse i vei
Lek hos C121
[External Image]
Full rulle i C121-karet i kveld Jeg har plukket en god del egg og håper det går bedre enn forrige gang, da var de fleste ubefruktet.

Ellers så ser det ut til å gå bra med nykommerne, de suser rundt i sine nye omgivelser Bilder kommer i neste innlegg.
Corydoras seussi, bilder av nykommerne
[External Image]
Først et bilde tatt med blitz under tilvenning til nytt kar, resten av bildene er tatt uten for å ikke stresse dem unødvendig mye. Gjengen får nå en behandling med Esha 2000 for å stoppe eventuell soppdannelse/finneråte i de slitte finnene. Etter endt kur skal de få en runde med Kusuri mot parasitter.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tror jaggu jeg må få bestilt meg noen C. seussi de var utrolig flott... Tror du gjør lurt i å kjøre dem gjennom en kur, alt vi har fått av VF cory direkte fra eksportør har hatt ulumskheter innabords uten unntak. Men etter en liten kur så har de fleste klart seg, Orcesiene våres har ikke tatt til seg kuren bra for der er det bare to igjen av 10+.

Det jeg har fått av VF via Imazo har pleid å være helt friskt med unntak av slitte finner etter stress, men det er jo lett å fikse opp i...
Fiine, fiine coryer! *Sikle!*
Sier meg enig med Inger Anne
Seussi'ene er enda finere i dag så det er bare å bestille Lars Jeg behandler også all viltfanget fisk for de har som regel ett eller annet utøy med seg, ellers har jeg også god erfaring med Imazo-fisk, og spesielt når de ikke mellomlander i en dyrebutikk.
Så kjedelig med de orcesi'ene da, det er jo en rålekker cory.


Corydoras cochui
[External Image]
Og så kommer to bilder av de knøttsmå cochui'ene, de bor på kjøkkenbenken sammen med Nannostomus nitidus.

[External Image]
Her ved siden av en blass kirsebærreke for å vise hvor små de er

[External Image]

[External Image]
Til slutt en Nannostomus nitidus i stressfarger under tilvenningen i går.
Wow sier jeg bare...

Må bli fortgang i å finne oss hus så jeg får plass til reol kjener jeg, slik at jeg kan bli "ordentlig" akvarist
Til slutt en Nannostomus nitidus i stressfarger under tilvenningen i går.

Hei

Du har nok en Nannostomus minimus og ikke en nitidus, jeg fikk fro ca to uker siden min bestilling med 20 stk Nannostomus nitidus, det viste seg at det var Nannostomus minimus og det ser jeg at dine er også

Den eneste Nannostomus med en orange flekk plassert på primærbåndet. (kilde. Tom C)

De orange flekkene forsvinner ikke helt.

Hilsen
RHD
Selv med stressfarger er det en nydelig Nannostomus! Gleder meg til å se bildene dine når den har falt til ro og har harmoniske farger

PS! Nannostomus minimus.... for et råkult navn da! Hehe... minimus.
Du er da en ordentlig akvarist du Sissimor, med eller uten reol spiller ingen rolle, men man kan jo ta litt mer av med reol i huset da ))

Fart66, mange takk for ID'n, du har helt rett, det er N. minimus men det gjør ingenting, da passer de egentlig enda bedre i det lille karet. Fine er de også

Mona, dette er nok ikke den mest fargerike arten men jeg skal prøve å få tatt noen bilder av dem etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap