Tropheus Bilder (side 95)

å blande sort rådasand med hvit argonitt er kjempefint også, men når det er snakk om hvit sand, så har vi faksegrus i ett kar der var vi plaget med stort algebelegg på grusen, den mest effektive sanden som ikke har gitt oss algeteppe er også argonitt. algene fester seg dårlig på den.
Finkornet sand gir meg også fordelen med og kunne slamsuge effektivt, skiten ligger seg på toppen.
Vi har også lav PH i vårt vann, men sanden bufrer ph opp til 8,5 uten tilsettningstoffer. slipper vi så mye natron osv
kommer det noen nye bilder av kirizaene roger?
moliro yngel bilde kristian det har vi ikke fått enda?

skal ta noen fotos i kveld når bakgrunnssolen er borte fra karet
Kristian Hennig
[QUOTE=saffen]de selger agronitt sand i bergen vidar.. er en nettbutikk da men du kan hente hos dem og... [URLBLOCK1]

Vet du om de har sanden på lager? Den store sekken med fuji pink er jo akkurat det jeg er ute etter!

snakket med dem i dag. og da skulle de ha inne den ja.. mener rimelig sikkert at det var det han sa.. men har ikke jolt denne sanden og da?
saffen
[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=saffen]de selger agronitt sand i bergen vidar.. er en nettbutikk da men du kan hente hos dem og... [URLBLOCK1]

Vet du om de har sanden på lager? Den store sekken med fuji pink er jo akkurat det jeg er ute etter!

snakket med dem i dag. og da skulle de ha inne den ja.. mener rimelig sikkert at det var det han sa.. men har ikke jolt denne sanden og da?

Det tror jeg, men skal ha tre sekker, og til 499,- på den webshopen blir det over en tusenlapp å spare.. Blir ikke enda uansett, så hvis de ikke har det på lager får jeg bare kontakte de litt i forkant..

ja var billige på sand de folkene, kristian har du noen bilder av ynglene?
Har endel alger på glasset nå, og er ikke helt på algeskrapinga nå i kveld,. her kommer to bilder jeg har lagt ut før
[External Image]

[External Image]
her kommer ett lite bilde av livua
[External Image]
når jeg studere de moliroen våre så har alle den der røde rektangelen på haleroten, er ikke det chipimbi som har den da? nå er det jo veldig liten forskjell på disse to fiskenen men våre har også den sorte kammen på toppen av ryggen. samt gatt finnene er sorte.
men det er jo nesten helt umulig og se forskjell på disse.
neon som har noen formeninger, vi digger uansett disse fiskene moliro eller chipimbi. sort og rødt er bare kanon konge.
Evolution
når jeg studere de moliroen våre så har alle den der røde rektangelen på haleroten, er ikke det chipimbi som har den da? nå er det jo veldig liten forskjell på disse to fiskenen men våre har også den sorte kammen på toppen av ryggen. samt gatt finnene er sorte.

Fine bilder

Chipimbi og moliro er veldig like.. I en periode ble chipimbi og moliro eksportert som det samme.. Alle moliroer jeg har sett har en sterkere rødfarge ved halen.. Det er de sorte trekkene du beskriver som gjør at jeg syns slike moliroer er de peneste. Andre moliroer syns jeg går får mye mot det orangerøde på ryggen og pannen.. Liker sort-rødt kontrasten bedre enn rødt-orange, men det er min smak Det er hvertfall moliro Legger ved et bilde av noen chipimbier som en amerikaner nettop har importert..
Så det er en forskjell, men som tidligere nevt, disse har blitt blandet mye til alle tider..

Det finns noen sinnsyke chipimbier også De jeg har sett (en gruppe i tyskland) var ikke av dette kaliberet! (Men de gikk også uten sand,stein eller lys)

[External Image]
Erik, du har ikke noen bilder av gruppen samlet ? eller deler av den
tror nok ikke det er chipimbi, men kan bare ikke skille de fra hverandre på enkelte områder.

JA ENDELIG EI MED EGG
moliro er i gang. hu er nettopp ferdig lekt så hu var veldig oppsvulmet i kjønnsåpningen.
jobber med gruppe bilde men de er så jævelig vanskelig og ta bilder av.
så sinnsykt hissige de er på maten, de er helt gale, går amokk på osi foret.

Oki har juksa med bilde tok slik autokorektur på det!

[External Image]
her er det beste av gruppen, de er aldri i ro, fort du rører på deg så stimer de avgårde, disse er de mest aktive vi har hatt.
[External Image]
ser at det er fisker i vertfall, rødfargen deres nesten lyser i mørket. kan ikke forklare den sinnsyke fargen men den er helt rå--
Det er kult at dere er fornøyd! Jeg visste dere kom til å bli det Har dere prøvd med la oss si en enkelt 50w spot lavt nede ved overflaten? Har alltid hatt lyst til å prøve det med knallrøde moliro.. Ser for meg at de kommer til å lyse rødt!

Jeg kunne jo bare ventet litt, så hadde jeg bare kjøpt yngel av dere! Da vet jeg hvor jeg skal gå hvis jeg trenger fler!
Synes denne tråden egentlig ikke skulle gått under bilder og film da det er utolig mye faktastoff her. den burde ligget under victoria malawi og tanganyika, synes også de skulle delt denne inn i tre grupper da de er veldig ulike i grunn.
Kristian Hennig
Det er kult at dere er fornøyd! Jeg visste dere kom til å bli det;) Har dere prøvd med la oss si en enkelt 50w spot lavt nede ved overflaten? Har alltid hatt lyst til å prøve det med knallrøde moliro.. Ser for meg at de kommer til å lyse rødt! Jeg kunne jo bare ventet litt, så hadde jeg bare kjøpt yngel av dere! Da vet jeg hvor jeg skal gå hvis jeg trenger fler!

Vi bruker 2 ganger 58watts t8 med 10000k med rødrosa skjer i seg, samt ett blått lys
vi vurdere og kjøpe HQI belysnong der også for den var bare helt sinnsyk
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap