Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 95)

Inger Anne da. Hvordan kunne du? Fant den lista i går og tenkte "Nei den kan jeg ikke linke til, hvem skal inspirere ferskvannssneglefolket hvis Heidi ser denne?"
Å ingen fare Linda, jeg vil være her. Dette er en sjøhare og ikke en snegle så det blir ikke postet mer av den her. Men den er en sjøhare som heter Dolabrifera dolabrifera. Den er harmløs og spiser bare alger. Doffem og Donald får bli...
Åh så bra da. Nakensnegler er helt herlige, har hilst på et par dengang jeg dykket. Og jeg ble veldig glad for å høre at det ikke er skadedyr du har pådratt deg, for Doffen som stirrer rett inn i kameraet er usedvanlig sjarmerende egentlig. Uten at jeg har stemmerett, synes planarier har noe ved seg også på sitt blingsete vis
Heidi Ingdal
[QUOTE=Roy Fredrik Pedersen]Denne fant jeg i Mexico.

Det må være en kjempe eplesnegle...nydelig...tok du han med deg hjem?????he he

Ja det var en kjempe eplesnegle. Fant mange av dem, men tok de ikke med hjem.
Sjøharer er vel strengt tatt en slegs snegler (tross navnet)?
Å er de det? hvorfor kalles de ikke bare nakensnegler da? De ligner jo på det ....
Aner ikke. De har faktisk et skjult skall, slik jeg foreslo. http://www.marinbi.com/nudibranchia/aplysia_punctata.htm
yummy!!! Gul holder spinaten med "hendene" og dytter innpå... så søøøt! Så kommer lilla og skjønner at han har holdt på å gå glipp av noe viktig... En gang kom de "løpende" fra andre siden av karet når jeg la i spinaten! De har visst en sjette sans når det kommer til spinat
ett spørsmål...hvorfor kryper eplene på toppen av karret,akkurat i vannlinjen,når æ

slår på lyset om morgenen,er de på bunnen,forer dem så er det krig ved matfatet.

etter en stund sitter de fleste på toppen,neste morgen er dem på bunnen igjen.
alle vannverdier er helt ok.
Eplene trenger luft for å leve, de har ikke gjeller. Derfor går de opp til toppen for å fylle lungen med luft. De kan godt sitte der lenge og mange spiser av det belegget som ligger akkurat i vannlinjen. Det trenger ikke ha noe med vannverdiene dine at sneglene sitter i vannflata. Hvis fiskene begynner og vake i vannflata og sneglene kryper opp av vannet da er det fare på ferde. Mange av mine går også opp til vannflata etter mating men ikke alle.
ok,da ble jeg mye klokere,
Her er et par nettsider med nyttig info:

De kommer ofte opp av vannet hvis det er lite mat å finne eller hvis de har lyst til å legge egg vet jeg
de har masse mat,og de legger egg som bare det....
Larsern
de har masse mat,og de legger egg som bare det....

Har du noen snegler og eggklaser til meg før du spyler de ned i dass igjen Lars?
spyler dem ikke ned nå,vært litt lite idet ssite,hadde ikke mange igjen,men håper det blir noen små snart,det funka dårlig og ha det i det store, praktbotiane gikk jo beserk..
Larsern
det funka dårlig og ha det i det store, praktbotiane gikk jo beserk.. :(

Hehehe! Det vil jeg tro. Botiaene trodde vel de hadde kommet til himmelen.
Inaktiv bruker
I dag blir lille sendt på en liten reise til Orkanger og sin nye eier.
Heidi skal få den og kanskje vi klarer å finne ut hva han er.
Inaktiv bruker
Nå er lille Speedy pakket og klar. Han har med seg litt fra sitt hjem, litt juletre mose.
godt isolert i sin lille eske.
Å tusen takk, jeg skal ta han imot med glede. Håper han klarer seg den lille tassen. Gleder meg til å få han....
Inaktiv bruker
Nå er han sendt.
Han får det sikkert toppers. Esken er isolert med isopor, så det er litt sånn små kuler rundt om i eska. ;P heheh.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap